Aankondiging lezing Roelof Tichelaar op 6 maart in Drachten

LEZING VAN ROELOF TICHELAAR OP WOENSDAG 6 MAART 2013

De praktijk voor pastorale hulpverlening, Hoogeveen, organiseert op woensdag 6 maart 2013 in de Lutszaal no. 2 van het Fries Congres Centrum, Oprijlaan 3, 9205 BZ Drachten, een lezing over het thema: “De verborgen zijde van het goddelijk verlossingsplan”.
Spreker: Roelof Tichelaar
Aanvang: 19.30 uur



We komen op aarde uiteenlopende vormen van lijden en chaos tegen, maar dat is wat wij zien. Hierachter schuilt een meesterlijk verlossingsplan: een goddelijk plan dat tot een geestelijke wedergeboorte leidt.

Roelof Tichelaar o­ntving langs bovennatuurlijke weg inzicht in dit plan en legt in deze lezing de spirituele wortels van het christendom bloot. Hij beschrijft het goddelijk verlossingsplan, dat is doordrenkt met Gods o­nvoorwaardelijke liefde. We komen bij een innerlijke schat die al bijna 2000 jaar toegankelijk voor o­ns is: de verlossing door Jezus Christus, waardoor de geboorte van de heilige Geest in o­ns mogelijk wordt.

Wat is de eigenlijke betekenis van de verlossing door Jezus Christus? Hoe kunnen we o­ns persoonlijk laten leiden door God, zoals dat ook in de Bijbel wordt beschreven? Wat zijn de valkuilen die we op deze weg tegenkomen? Hoe kunnen we omgaan met o­nze dromen en daar een grote geestelijke rijkdom uit putten? Wat kunnen we van bijna-doodervaringen leren en wat wacht o­ns na de aardse dood?

In deze lezing staat de verlossing door Jezus Christus centraal, maar wordt ook een beroep op de mens gedaan om zelf een kanaal voor de heilige Geest te zijn. Want de openbaringen van God gaan ook in o­nze tijd door. Deze lezing wil voor de luisteraars een aanmoediging zijn om ook zelf open te leren staan voor dromen en geestelijke belevenissen.

Roelof Tichelaar is docent weerbaarheid, geestelijk hulpverlener, auteur van diverse boeken op het gebied van spiritualiteit en psychologie en geeft lezingen. Voor meer informatie: www.roeloftichelaar.nl en www.weerbaarheidstrainer.nl ___________________________________________________________________________

Voor info en opgave kun je contact opnemen met: Hendrik Klaassens, tel. 058-2884166, per e-mail: klaassens38@zonnet.nl. Een routebeschrijving naar het Fries Congrescentrum in Drachten vind je op www.friescongrescentrum.nl/Fries_Congrescentrum/Contact.html

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Controlesom *