Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1160 resultaten - Pagina 45 van 78

...  33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58  ...
[15] Want kon Ik de eerste geest in alle volkomenheid uit Mijzelf tevoorschijn roepen, dan zal Ik toch ook in staat zijn zonder deze als eerste tevoorschijn geroepen geest nog talloze andere te roepen!
Hoofdstuk 26: Kisehels dwaze gedachten over de paring van Satana met God. De lichtende opheldering over het wezen en het doel van Satana. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[17] Dat echter uit deze geest ook talloze geesten voortgekomen zijn, komt omdat Ik hem volkomen naar Mijn beeld vormde en hem dan ook Mijn vrije, machtige, scheppende leven inblies.
Hoofdstuk 26: Kisehels dwaze gedachten over de paring van Satana met God. De lichtende opheldering over het wezen en het doel van Satana. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[22] Zie, nu wil Ik dat er voor onze ogen talloze scharen van mensen van beiderlei kunne ontstaan, - en zie, daar zijn ze, en Ik zal hen, die nu zijn geschapen, in eeuwigheid nooit vernietigen, maar plaats hen nu in jouw bijzijn in het gesternte! Zie, daar gaan ze al, Mij lovend, hun eeuwige, zalige bestemming tegemoet!
Hoofdstuk 26: Kisehels dwaze gedachten over de paring van Satana met God. De lichtende opheldering over het wezen en het doel van Satana. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[14] Eeuwig schiep Ik met deze trouwe vrouw van Mij talloze miljarden wezens, die voor Mij zichtbaar waren, hoewel nog geen enkel wezen zich in zichzelf kon en mocht schouwen.
Hoofdstuk 27: De door God gewilde beperking van de menselijke kennis. De uiteenzetting van de Heer over het mannelijke en het vrouwelijke in God en mens. De schepping van Lucifer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] 'Thubalkaïn, mijn zoon, ik zeg je dit in aanwezigheid van de enige hogepriester van de Heer: laat alle wapens die voor het voeren van oorlogen bestemd waren, uit alle delen van het grote rijk bijeenbrengen en vervaardig daaruit ploeg, sikkel, zeis, bijl, grondhak, spade en nog allerlei ander nuttig gereedschap, waarbij de geest van de Heer je zal onderrichten!
Hoofdstuk 40: De hofhouding ontvangt de gasten in de troonzaal. Voorbereidingen tot het feestmaal. De verordening van koning Lamech om alle wapens om te smeden tot nuttige gereedschappen. De liefde als het heilige oerwapen van de Heer. Heerlijke belofte aan koning Lamech. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Want bij de schepping van dingen komt het zeker alleen maar aan op Gods wil, en dan zal er zijn wat God wil! Een door Hem uitgesproken almachtig `Er zij' is voldoende, en talloze zonnen en werelden wentelen reeds in hun enorm grote kringen voor de ogen van de almachtige Werkmeester.
Hoofdstuk 42: Het opstellen van de tweede tafel in de troonzaal. Het feestmaal. De tafelrede van de onbekende aan de tweede tafel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Toen dit kolossale monster zich reeds tamelijk hoog boven de horizon bevond, volgden er talloze kleinere slangen die allemaal evenals de grote slang stralende kronen op hun koppen droegen, die een krachtig licht verspreidden.
Hoofdstuk 60: Lamechs verschrikkelijke droombeeld en het ontwaken uit zijn droom. De opheldering door Lamech van de hoogte. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[6] Om te kunnen leven is echter vooral een middelpunt nodig, of beter gezegd een aantrekkingspunt, dus een zwaartepunt dat ten gevolge van zijn aantrekkingskracht alles naar zich toetrekt. En door dat samendringen naar dat punt wordt het noodzakelijkerwijs geprikkeld, verhit en ontstoken. Zo heeft ook deze aarde, zoals nog talloze andere aarden in Mijn eindeloze scheppingsruimte, alsook de zonnen en manen, zo'n middelpunt, dat geheel gelijk is aan het hart van de dieren, en ook van de mensen in hun natuurlijke sfeer.
Hoofdstuk 62: De polaire innerlijke bouworde van de aarde en van alle organische lichamen als gelijkenis voor de door de Heer gekozen volgorde van zitplaatsen. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] Zie, deze ademtocht waait nog aldoor over en door de hele aarde, die in haar geheel in het klein in Adam uitgebeeld wordt, en die altijd talloze levende zielen opwekt voor toekomstige mensen!
Hoofdstuk 65: De gelijkenis van de dauwdruppel. Het verloop van de ontwikkeling van de ziel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[17] Er zijn nog talloze andere werelden waarop men de Satan niet kent en derhalve ook het Neen niet, maar alleen het Ja in zijn omstandigheden.
Hoofdstuk 67: De oorsprong en het wezen van het kwaad. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Kijk omhoog naar al die talloze zonnen en werelden van allerlei aard die de Heer ter wille van jou heeft geschapen, opdat je op de ene of de andere zou terugkeren!
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Op iedere zon en wereld heeft Gods eindeloze erbarming je talloze middelen aangereikt met behulp waarvan je zonder veel moeite had kunnen terugkeren. Nooit heeft de Heer ook maar in het minst de primaire uiterlijke vrijheid van je wil aangetast en heeft je nergens ook maar de minste beperking opgelegd.
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Ja, de geest kan wel door de liefde tot God geleidelijk aan de materie steeds meer meester worden en haar doordringen en dan in al haar delen volkomen actief zijn; maar hij kan haar toch niet eerder verlaten dan dat de Heer het wil!
Hoofdstuk 88: Lamechs vraagt hoe een geest door de materie gevangen kan worden gehouden? Henochs antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] Maar Lamech uit de laagte was nog te veel door zijn grote eerbied voor Adam vervuld, zodat hij niet in staat was om volledig te delen in de opgewektheid die zich al spoedig van de gemoederen van de anderen had meester gemaakt.
Hoofdstuk 90: Het maal bij Adam. Koning Lamech richt deemoedige en eerbiedige woorden tot Adam. Adams goede antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[14] O aarde, jij heerlijkste bruid van God, jij lieflijke moeder van Gods talloze wonderen! Zijn wij ellendige, domme mensen wel waard dat jij, verhevene, ons op je bodem draagt, die door Gods almachtige hand dagelijks wordt versierd?!'
Hoofdstuk 94: Het bezoek aan de Adamsgrot. Lamechs verwondering en lofprijzing van de liefde van de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58  ...