Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1268 resultaten - Pagina 49 van 85

...  37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62  ...
[86] Waarlijk, waarlijk, waarlijk, - de hele zichtbare schepping wordt door een oude tweevoudig harde val doodgedrukt! De hele wereld is bevlekt met oude zonden; wij zijn allen erfgenamen van de dood, eenmaal in de geest en eenmaal in het vlees.
Hoofdstuk 25: Satans macht en Gods almacht. Henochs woorden op de sabbat - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Wij laten de bliksems deze keer maar met rust; want zie, we vieren vandaag immers de sabbat en dat is geen dag des gerichts, maar een dag van rust, van vrede en van liefde, van genade, van erbarming die daarvan uitgaat en van alle zegen uit God de Heer en Schepper van alle dingen en Vader van alle engelen en mensen!
Hoofdstuk 28: De door Lamech, koning der laagte, aangestoken bosbrand - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] Doch nu verder niets meer over het vuur; jij, Henoch, strek nu in Mijn naam je handen uit en gebied de wolken dat zij zich verzamelen tot een rijkelijke regen over deze reeds flink verbreide bosbrand! Doch de hoogten zullen er vrij van blijven voor vandaag, morgen en overmorgen; want dat is de tijd die bestemd is voor Mijn zichtbare tegenwoordigheid voor allen. Vervul dus nu Mijn wil in jou! Amen!'
Hoofdstuk 28: De door Lamech, koning der laagte, aangestoken bosbrand - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[29] Ga naar de grot toe en onderzoek of je hart tot berouw in staat is; want Ik - die dat nu Zelf tegen jou zeg, ben de zichtbare Jehova, God van eeuwigheid, Zelf.'
Hoofdstuk 31: Hored en Naëhme met de onbekende Abedam in de kring van de aartsvaderen, Horeds straf voor zijn afgunst op Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Of is de zichtbare vorm van het licht op zichzelf iets waarachtig kenmerkend moois?
Hoofdstuk 35: Horeds stille inkeer en zelfbeschouwing in de Adamsgrot - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] De hoge Abedam vroeg daarentegen aan Adam: 'Adam, vertel Me nu eens duidelijk voor wie nu eigenlijk dat voorbranden bedoeld is: voor Mij, of de blauwe lucht en het later zichtbaar wordend gesternte en de nog zichtbare zon en de maan, of misschien voor het volk, of alleen voor jou?
Hoofdstuk 41: Het gezegende maal. De eerzuchtige eigenliefde van Adam door de Heer gelaakt - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] En Pariholi antwoordde geheel en al gegrepen door de grootste eerbied: ' O meer dan - meer dan - meer dan heilige Jehova, God en Schepper van alle dingen en Vader van alle heilige engelen die met U zijn. en de U welgevallige mensen!
Hoofdstuk 42: In opdracht van de Heer richt Pariholi een vermaning aan Adam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Gisteren heb je Mij van Mijn deemoedige kant gezien en Ik liet Mij pas geleidelijk aan door jou herkennen, evenals door al je kinderen, opdat niemand door Mijn zichtbare aanwezigheid in de vrijheid van zijn hart gehinderd zou worden.
Hoofdstuk 44: Abedams woorden over de `Vader' en de `Rechter' in Hem - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Zie, het was bij mij niet alleen Uw heilige, zichtbare aanwezigheid, waardoor ik niet in staat was te spreken, maar ook het buitengewoon wonderbaarlijke dat ik in mij geschouwd heb, had een sterke invloed op mijn toch al zware tong.
Hoofdstuk 59: Het visioen van de verlegen Sehel en zijn overeenstemming met Noach en de zondvloed - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] O blijf jij maar immer watje altijd voor me was, mijn lieve vader in naam van Degene die ons allen reeds sinds eeuwigheid verwekt heeft en Wiens kinderen wij al waren nog voordat alle zichtbare dingen gemaakt waren!
Hoofdstuk 62: Sehels verheerlijking en zijn heerlijke diep wijze woorden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Dat licht begon mijn hart zo geweldig uit elkaar te drijven dat het zich bijna voorbij de grenzen van alle zichtbare hemelen begon uit te breiden.
Hoofdstuk 64: Het visioen van Horidaël. De innerlijke, onderrichtende stem in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Bijgevolg zal ook jij een schrijver worden, maar niet zoals de anderen, maar een schrijver van de overeenstemmende tekens van het leven in de mens in alle zichtbare en onzichtbare dingen, die van het kleinste tot het grootste de gehele oneindigheid vervullen.
Hoofdstuk 65: De roeping van Horidaël tot schrijver van de vrije tekens die overeenstemmingen bevatten en aanduiden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Wanneer iemand in de geest en in alle waarheid zal handelen volgens dit zichtbare teken van jou, zal hij ook al spoedig in de geest en in alle waarheid daar aankomen waar jij je, dit als profeet getuigend, nu bevindt.
Hoofdstuk 77: Leidraad tot het vinden van het levende woord. De gelijkenis van het meisje en haar minnaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Want al gauw na de heilige opdracht, dat wij in ons innerlijk moesten schouwen, verdween de aarde en de gehele zichtbare hemel en ik zweefde alleen in het midden van een oneindige, eeuwige ruimte. Lang tuurden mijn ogen in de oneindige diepten der eeuwigheden; maar deze inspanning was tevergeefs, want zelfs ieder stofdeeltje was in de een of andere afgrond van de oneindigheid weggezonken.
Hoofdstuk 78: Het visioen van de reus Rudomin. De grootsheid van de mens als kind van God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] O waarlijk, Ik zeg jullie, dat zullen jullie nooit; want Mijn kinderen zijn meer dan de engelen van de hemel!
Hoofdstuk 83: Een kind van God te zijn is hoger dan Gods broeder of Gods knecht te zijn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61 - 62  ...