Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

5767 resultaten - Pagina 10 van 385

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26  ...
[27] Zie, mijn lichaam, dit afgeleefde zadel van mijn zielom het kruis van God te dragen, ligt nu al koud en dood op het harde strobed. Naar ziel en geest ben ik, die zeventig jaar lang in dit nu dode en van mij afgevallen lichaam heb gewoond, nu vrij; ik leef reeds een eeuwig leven en heb de dood van mijn lichaam niet gezien noch gevoeld, want ronder dat ik mij daarvan bewust was, ben ik in één wonderbaarlijk ogenblik van de mij drukkende last bevrijd. Voel mijn lichaam en over­tuig jullie ervan, dat het volkomen dood is (De vrouwen de kinderen voelen aan het lichaam en ontdekken dat het koud, hard en dood is) .En zie, toch leef ik, en spreek nu met jullie en veel volkomener dan ik ooit heb gesproken! De reden daarvan is dat ik steeds in Jezus, de gekruisigde, heb geloofd en zoveel ik kon naar Zijn geboden heb gehan­deld. En wat Hij in de tempel heeft onderwezen -namelijk, dat zij die Zijn Woord aannemen en ernaar leven, de dood niet zullen zien en smaken -is bij mij nu als eeuwige waarheid bevestigd, want ik heb mijn lichaam afgelegd zonder te voelen hoe en wanneer.
Hoofdstuk 11: De verlossing van een arme man - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[13] Als zo'n zeloot die solotour heeft doorlopen -wellicht in vijfhonderd tot duizend, ook wel tienduizend jaar -dan komt hij pas in het gezelschap van strenge geesten. Als hij die niet volgt, wordt hij weer verlaten en helemaal alleen geplaatst, waarbij hem dan alle gruweldaden voor ogen worden gesteld die ofwel door hemzelf of onder zijn voorgangers zijn begaan. ­Bij die gelegenheden moet hij ook alle pijnen ondergaan, die alle vervolgden onder hem of onder zijn voorgangers hebben geleden. Als deze kuur hem nog niet geneest wordt hij gelaten zoals hij is; alleen de honger wordt hem als metgezel gegeven en ook de dorst, en die twee hofmeesters krijgen op slechts enkele uitzonderingen na vrijwel iedereen na verloop van tijd weer in orde.
Hoofdstuk 8: Een paus verlaat deze aarde - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[15] Ik leef immers geen leven meer van de door U aan mij gegeven natuur, die door Uw grote erbarming allang in mij gestorven is, maar U alleen bent nu het hele leven en alle liefde in mij, zo, dat niet meer ik, maar slechts U alles in alles in mij bent.
Hoofdstuk 15: Ongehoorzaamheid uit liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Het is echter niet genoeg dat iemand slechts gewekt zou worden voor een jaar, dag of uur; maar wie gewekt wordt, wordt gewekt voor de hele eeuwigheid.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Zelf zul je ook slechts vier maal in het jaar de tempel binnengaan en je van tevoren zeven dagen voorbereiden en goed bedenken, waarheen je gaat en voor wiens aangezicht je daar treedt!
Hoofdstuk 238: De pracht en de inrichting van de tempel. De orde van de tempeldienst - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Op deze uitnodiging kwam er van de morgenkinderen een jonge man van goed vijftig jaar vol moed en ijver naar de Heer toe en vroeg Hem: 'Almachtige Schepper, God, ons aller heilige Vader! Mag ook ik, een stoffige worm ten opzichte van U, de moed hebben om in alle deemoed van mijn hart U te vragen om een voor mij althans buitengewoon belangrijke vraag te mogen stellen?'
Hoofdstuk 29: Muthaëls vraag omtrent de tegenstrijdigheid in het wezen van de vrouw. De uitleg van de Heer over het wezen van de man en het wezen van de vrouw. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] Laat ik echter veelwijverij niet toe, dan kan billijkerwijze de man die in staat is nagenoeg dagelijks kinderen te verwekken dat slechts één keer in het jaar doen, hetgeen evenwel ten zeerste in tegenspraak lijkt te zijn met de natuur van de man. - O Heer, hierover zou ik vooral graag een juist licht willen hebben!'
Hoofdstuk 63: Over veelwijverij. De orde van het goddelijk huwelijk en de voortplanting. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[15] Laat het daarom het bij één vrouw blijven, en deze doet genoeg, wanneer zij iedere drie jaar slechts één vrucht tot rijpheid brengt. - Begrijp je dat?'
Hoofdstuk 63: Over veelwijverij. De orde van het goddelijk huwelijk en de voortplanting. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Zij had gedurende een tijd van ongeveer zevenhonderd jaar de mensen slechts ten goede beproefd, maar na deze tijd kregen haar beproevingen een heel ander karakter; zij werden kwaadaardig en steeds listiger, en de mensheid liet zich vrijwillig gevangennemen! Maar het vervolg zal dit allemaal duidelijk laten zien; dus voorlopig genoeg daarover!
Hoofdstuk 82: Het uitzenden van de boden. De goddelijke ideale orde van de staat en de stad Hanoch. Henochs en koning Lamechs vertrek naar de hoogte. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] En aangezien de vindingrijkheid van de mensen nooit rust, rustte zij ook hier niet. Van jaar tot jaar werden nieuwe uitvindingen gedaan om vrouwen mooier te maken, en een meisje hoefde niets anders dan slechts recht van lijf en leden te zijn, wat in die tijd wel nagenoeg zonder uitzondering het geval was, en zij kon mooi worden gemaakt.
Hoofdstuk 130: Nadere bijzonderheden over het schoonheidsinstituut voor vrouwen. Begin van de vrouwenhandel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] Daarom was de hoogte - zoals gezegd - in die tijd dan ook tamelijk gereinigd en ontving daardoor geen bericht van alle ontwikkelingen die in de korte tijd van goed vijftig jaar in de laagte hadden plaatsgevonden.
Hoofdstuk 131: De reiniging van de hoogte. Lamechs woorden tot de tienduizend vrouwen die naar de laagte trekken. Lamechs en Muthaëls verdriet en Noachs woorden van troost. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Verblijf echter slechts vier jaar op het land; en als Ik jullie zal roepen, keer dan zonder omkijken meteen weer naar de hoogte terug!
Hoofdstuk 149: Voordat de tien vuurboden de burcht betreden geeft de Heer hun instructies. De tien boden spreken de duizend raadslieden in de raadzaal toe. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[17] Voorwaar, deze koning, die Dronel heette, wist Mijn geduld behoorlijk op de proef te stellen! Ik liet echter toch gedurende vijftig jaar de heerschappij aan hem over, omdat hij Mij afgezien van zijn uren van boosheid toch zeer liefhad.
Hoofdstuk 190: Het handhaven van de orde in Hanoch tot de dood van Ohlad en de tien ministers. Ohlads zoon Dronel als koning en zijn morren tegen de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] Maar Dronel had een zoon, Kinkar; aan hem droeg hij de regering nog tijdens zijn leven over. Want aangezien hij in het verloop van vijftig jaar geen wondermacht van God had kunnen afbedelen en afdwingen zei hij:
Hoofdstuk 191: Dronels zoon Kinkar neemt de regering over. De woorden tot de Heer bij Dronels afreden. Het antwoord van de Heer. De valse eed van Kinkar. De gevaren van het naturalisme. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] 'Heer, vijftig jaar lang heb ik mij moeizaam met de grote weerbarstigheid van de mensen geplaagd! Altijd zag U weliswaar mijn grote nood - en toch wilde U mij niet helpen; en als ik U vroeg om degelijke hulp in de vorm van de wondernacht, dan trok U zich terug, gaf mij doorgaans in het geheel geen antwoord - of een dreigend, of zelfs een bestraffend antwoord!
Hoofdstuk 191: Dronels zoon Kinkar neemt de regering over. De woorden tot de Heer bij Dronels afreden. Het antwoord van de Heer. De valse eed van Kinkar. De gevaren van het naturalisme. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26  ...