Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

262 resultaten - Pagina 13 van 18

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18
[15] Jozef gaf die onderwijzer ten antwoord: 'Dat vind ik best, vriend en broeder! Maar vóórdat jij die jongen van mij op jouw school neemt, moet je hem, in het bijzijn van enkele hier aanwezige getuigen eerst eens een kleine proef afnemen.
Hoofdstuk 287: Piras Zacheüs, de onderwijzer, wil het Kindje op zijn school hebben om daardoor zelf roem te kunnen oogsten. Jozef raadt de onderwijzer aan om het Kindje eerst te testen, waarna Jezus deze huichelaar te schande maakt - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[26] 'Wee mij, arme stumper die ik ben! Ik ben volledig de kluts kwijt, zelf heb ik mij te schande en tot voorwerp van spot gemaakt! Ik heb mezelf schade berokkend door te willen dat dit Knaapje op mijn school zou komen!
Hoofdstuk 287: Piras Zacheüs, de onderwijzer, wil het Kindje op zijn school hebben om daardoor zelf roem te kunnen oogsten. Jozef raadt de onderwijzer aan om het Kindje eerst te testen, waarna Jezus deze huichelaar te schande maakt - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[15] bovendien staat het Kind ook mij niet toe om willekeurig uit de school te klappen.
Hoofdstuk 288: Jezus vergunt Piras Zacheüs een verhelderende blik op Zijn zending. Jezus als hoogleraar in de natuurkunde. Goede uitwerking op Piras. Wat is boven en wat beneden? - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[4] zei Jozef op zekere dag tegen Maria: 'Zeg Maria, de lieden hier in de buurt smaden ons omdat wij Jezus helemaal zonder school la­ten opgroeien, terwijl Hij toch zulke geweldige talenten heeft en zo'n grote aanleg!
Hoofdstuk 295: Jozef en Maria wilden de nu bijna tienjarige Jezus toch bij een leraar op school doen. Moeilijkheden bij het lesgeven. De leraar slaat de Jongen, waarna hij stom wordt en krankzinnig. De jonge Jezus keert naar huis terug - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[5] Ik weet natuurlijk best dat Jezus dat wereldse school onder­richt niet nodig heeft;
Hoofdstuk 295: Jozef en Maria wilden de nu bijna tienjarige Jezus toch bij een leraar op school doen. Moeilijkheden bij het lesgeven. De leraar slaat de Jongen, waarna hij stom wordt en krankzinnig. De jonge Jezus keert naar huis terug - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[27] ' Als Ik weer naar school moet, dan verzoek Ik toch wel dringend om een andere leraar, een die niet in de klas komt met een stok in zijn hand; deze moet nu zijn misdragingen tegenover Mij uitboeten!'
Hoofdstuk 295: Jozef en Maria wilden de nu bijna tienjarige Jezus toch bij een leraar op school doen. Moeilijkheden bij het lesgeven. De leraar slaat de Jongen, waarna hij stom wordt en krankzinnig. De jonge Jezus keert naar huis terug - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[4] Hij vroeg dan ook aan Jozef of deze jongen al op de een of andere school had leren lezen.
Hoofdstuk 296: De tweede nieuwe leraar bij Jozef. Zachtaardige tegemoetko­ming van de leraar. Jezus gaf hem een staaltje van Zijn kennis van het boek Daniël. Positief getuigenis van deze leraar. Jezus geneest nu de andere leraar uit erkentelijkheid - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[15] De meest eminente getuige voor de echtheid van deze briefwisseling is echter Eusebius van Caesarea, die in het jaar 339 overleed, na tijdens zijn leven op de drempel te hebben gestaan tussen twee perioden van de wereldgeschiedenis. Hij kan namelijk door zijn opvoeding, zijn interessen en zijn 'de opbrengst van het verleden samenvattende' werken nog worden gerekend te behoren tot de tijd vóór 'Nicea', terwijl hij later, als bisschop en kerkhistoricus in het centrum staat van het (toen)-nieuwe tijdperk van Constantijn. In Palestina in het jaar 263 geboren, ontving hij zijn geleerde opvoeding van Pamphilius aan de te Caesarea door Origenes gevestigde school met haar beroemde bibliotheek. Als bisschop van Caesarea (sedert 313) kreeg hij grote invloed op keizer Constantijn, niet in het minst door zijn grote geleerdheid. Deze Eusebius zal voor altijd geboekstaafd blijven als de grote geschiedschrijver van de christelijke oudheid.
Hoofdstuk 0: Woord vooraf - Jakob Lorber - Brieven van Jezus en Abgarus
[5] Het volgende is echter zeer wezenlijk en belangrijk: dit fan­tasie­ en droomleven wordt aan gene zijde niet aan de wille­keur van de ziel overgelaten, maar wordt door de leidende geesten en engelen wijs beïnvloed en tot een actief innerlijk leven gevormd. Door zinvolle gebeurtenissen en indrukken wordt de ziel van de ene ervaring naar de andere geleid op pre­cies dezelfde wijze als in het aardse leven. Zo wordt de ziel tot het licht van hogere inzichten gevoerd. Soortgelijke dingen beleven en ervaren sommige mensen toch ook reeds aan deze zijde tijdens heldere dromen die door hun beschermgeesten bewerkstelligd worden. En op die manier -als het ware door versterkt en voortdurend visionair te dromen -moeten de zie­len nu ook in deze nieuwe school aan gene zijde leren om de oude, slechte zelfgenoegzaamheid en zelfzucht van het geval­len wezen te overwinnen en de liefde tot God en de daadwer­kelijke naastenliefde tot gebod en grondslag van hun leven te maken.
Hoofdstuk 0: Voorwoord - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[5] Mochten dergelijke gevallen echter zo vaak gaan voorkomen dat je tijd te kort komt, kies dan in Mijn naam een geschikte helper uit jouw school en zend hem goed toegerust op pad en wees daarbij onbezorgd; want Ik zal net zo goed met hem zijn, als met jou!
Hoofdstuk 26: Henoch door de Heer tot eerste sabbatprediker aangesteld. Uitzending van een bode naar Hored en Naëhme - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] Zie, in de school van je eigen hart, die je vandaag voor het eerst gezien hebt, zul je alles vinden! De geest van de liefde in je zal je in alle geheimen inwijden en je openbaren hetgeen tot nu toe voor alle ogen verborgen was; wees daar volkomen van verzekerd! Amen.'
Hoofdstuk 65: De roeping van Horidaël tot schrijver van de vrije tekens die overeenstemmingen bevatten en aanduiden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Krachtens die opvoeding is hij thans dan ook hier en heeft nu ten overstaan van jullie allemaal het zeer getrouwe bewijs geleverd dat hij beslist niet met lege handen uit deze school van Mij gekomen is.
Hoofdstuk 79: De geheime opvoeding van Rudomin tot protect. De grootsheid van het geestelijke in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Dat moeten jij en jullie allen inzien! Ik liet Rudomin zelfs wat zijn lichaam betreft groot worden; vanuit deze school van Mij heeft hij jullie altijd al verteld en geleerd dat een mens meer is dan een worm in het stof der aarde.
Hoofdstuk 79: De geheime opvoeding van Rudomin tot protect. De grootsheid van het geestelijke in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Zijn krachtige stem, uit diezelfde school aan hem gegeven, liet jullie zien dat er in de borst meer kracht en sterkte heersen dan in het hoofd; en ten tweede liet deze stem je precies weten hoeveel machtiger de liefde is of toch op zijn minst moet zijn dan het verstand; en ten derde toonde hij jullie vanuit Mijn school door de macht van zijn stem, waaraan zijn broeders en zusters zwijgend moesten gehoorzamen, dat het hoofd met al zijn zinnen en berekeningen moet zwichten als het hart als een klaarblijkelijk betere leraar optreedt! - Begrijp je dat, Mijn geliefde Henoch?
Hoofdstuk 79: De geheime opvoeding van Rudomin tot protect. De grootsheid van het geestelijke in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Ja waarlijk, Ik zeg hier tegen jullie allen, jullie moeten allemaal in je hart van muggen olifanten en mammoeten maken, - ja, de harten van jullie zielen, niet zelden nauwelijks groter dan een mug, moeten jullie tot louter olifanten en mammoeten laten worden, maar het dikwijls als bergen zo grote verstand moet in louter muggen veranderen, dan zou het gemakkelijk voor jullie zijn om de dingen uit Mijn school in Rudomin getrouw te begrijpen!
Hoofdstuk 79: De geheime opvoeding van Rudomin tot protect. De grootsheid van het geestelijke in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18