Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

6685 resultaten - Pagina 14 van 446

...  2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27  ...
[18] Daarom zal Ik je ook andere tekens geven; ja geheel vrije tekens zul je hebben, waarmee je kunt aangeven wat er in de tekens van de anderen tot de geest behoort en zodoende tot het innerlijke, eeuwige leven, of: wat de anderen zullen optekenen voor het vleselijke oog en hier en daar ook voor het oog van de ziel, maar niet voor het geestesoog, daarin zal door jou de geest van de innerlijke waarheid getoond worden.
Hoofdstuk 65: De roeping van Horidaël tot schrijver van de vrije tekens die overeenstemmingen bevatten en aanduiden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Wie dus niet in de geest van zijn liefde tot Mij komt en Mij vraagt en dankt met dezelfde geest van de liefde, waarlijk, die zal ik niet eerder aanzien en verhoren, dan wanneer hij zich volledig overgegeven heeft en ingegaan is in zijn innerlijke wereld en Mij daar een nieuw, levend offer gebracht heeft van de zuivere liefde in het hart van zijn ziel, waarin de levende geest woont, die een oude afstammeling is van Mijn eeuwige liefde!
Hoofdstuk 66: Abedams woorden over de ware verering van God. Het evangelie van het ware geven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[28] De hoge Abedam vroeg nog eens aan hem: 'En als jij gedachten hebt afkomstig van boven en van beneden en allerlei begeerten voortspruitend uit je gedachten, vertel Me dan, wanneer waren die ooit een hindernis voor je om iemand te kunnen benaderen?! En toch zijn juist die innerlijke gedachten jouw innerlijke geestelijke wereld zelf; en wanneer je aan iemand denkt, dan is hij reeds in de geest bij je!'
Hoofdstuk 73: De eindeloze verscheidenheid van de geestelijke persoonlijkheden. Het leven in de geestelijke wereld - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Zie, de liefde is Mijn meest eigen, meest innerlijke oergrond van Mijn wezen! Vanuit dit wezen komt pas de eigenlijke Godheid of de door alle oneindigheid eeuwig werkende kracht voort, die Mijn oneindige geest van alle heiligheid is.
Hoofdstuk 94: Seths deemoedige dank. Seth als `broeder' van de Heer - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] Geloof dat dus vast in jullie harten en voel werkelijk dat door Mijn liefde het eeuwige leven volkomen in jullie is, dan zullen jullie altijd gelukkig zijn hier en aan gene zijde in het eeuwige huis van Mijn liefde en Mijn wijsheid! Hier zullen jullie gelukkig zijn, omdat jullie de dood nooit zullen zien en ondergaan, en aan gene zijde door de steeds grotere innerlijke gewaarwording van de eindeloze overvloed van de wonderen van Mijn leven in jullie geest!
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Als een moeder ziet dat haar kinderen een voorliefde hebben voor nuttige, verheven en mooie zaken, maar haar hart ongeduldig is en zich ergert omdat de kinderen datgene waar zij plezier aan beleven en waarnaar zij in hun hart een edel verlangen hebben, niet ogenblikkelijk kunnen begrijpen, z zeg me, hoe zal liet dan mettertijd wel gaan met de innerlijke vorming van de kinderen? En hoe met hun geest?
Hoofdstuk 182: Kisehel, Sethlahem en Joram op bezoek bij de vier ziek geworden broeders. De geest van Abel onderwijst Kisehel over het belang van geduld. De genezing van de vier zieken - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Want toen jullie de trappen naar Lamech voor ons hadden versperd, stond de goddelijke kracht in ons het toe om jullie te verplaatsen in je geheel onreine geest; en in die geest is een deel van jullie, het meest deugdelijke element van je innerlijke leven, naar die poelen getrokken en heeft zichzelf daarin gestort en ging daar, naar het leek, te gronde om na korte tijd ten gevolge van berouw en gehoorzaamheid weer in het onbeschadigde lichaam teruggeplaatst te worden.
Hoofdstuk 189: Het maal op het tempelplein. Kisehels woorden over de bestemming van de vrouw. Sethlahems troostende woorden tot de vrouwen en de meisjes - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] Zie: God, de Vader, die jullie zojuist persoonlijk in wezen hebben gezien en gesproken, is een Geest en kan met lichamelijke ogen nooit worden gezien! Maar als Hij gezien wil worden, dan opent Hij bij de mens die Hem moet zien de innerlijke ogen van de geest, en dan kan de geestelijke mens door de stoffelijke mens heen God aanschouwen - als Gods wil het verlangt - en ziet en hoort Hem dan net zo als jullie allen Hem zojuist gezien en gehoord hebben.
Hoofdstuk 269: Henochs wijze woorden over het wezen van God en het geestelijke zien. De stem van de Heer in het hart van de mens. Waarschuwing voor valse profeten - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] De liefde is de grondslag van de geest en is het meest eigenlijke wezen van de innerlijke mens, en bijgevolg kunnen wij onze innerlijke mens geen betere voeding verschaffen dan wanneer wij hem voeden met de liefde tot God. Door die liefde wordt de geest krachtig en machtig en zal heer worden in dit huis van hem, en dat huis is de onsterfelijke ziel en het sterfelijke lichaam.
Hoofdstuk 43: De verbazing van koning Lamech over de woorden van de onbekende gast. De woorden van de onbekende over de tweevoudige voeding van de tweevoudige mens. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Zie, je zegt: het woord ontbindt de vaste stof in haar innerlijke grondvormen en door de beschouwing daarvan voedt de ziel zich; en wanneer de vormen dan tot in de innerlijke kern worden ontbonden, zodat wij daarin de zin van het geestelijke ontdekken, voeden wij daardoor de geest.
Hoofdstuk 45: De vraag van de hardleerse critici over de kracht van het woord en de woorden van de wijze Spreker over het innerlijke, levende woord in het hart. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] De voornaamste Spreker zei nu tegen degene die hem iets wilde vragen: 'Luister, de ware wijsheid vanuit de Heer God Zebaoth zou niet moeten vragen en ook niet gevraagd moeten worden! Want aan de waarachtig wijze wordt door het innerlijke levende woord de grond van alle waarheid meegedeeld. En dat er aan de waarachtig wijze vragen worden gesteld is eveneens niet nodig, want de geest in hem geeft hem de behoefte van zijn broeder te kennen.
Hoofdstuk 46: De wijze woorden van de voornaamste Spreker over de innerlijke taal van de geest en de uiterlijk taal van de mond. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Jij denkt dat de mens zich zonder woorden voor zijn medemensen niet begrijpelijk zou kunnen uitdrukken en daarom is volgens jou het woord van de mond de voltooiing van het stille gedachtewoord in het hart, omdat de mens zich daardoor pas als mens manifesteert ten opzichte van alle andere schepselen van de aarde; en daarom zou men God de Heer altijd alleen maar met de voltooide woorden, maar niet met de innerlijke, slechts de geest bevredigende gedachten of gevoelswoorden moeten aanbidden en danken en loven en prijzen.
Hoofdstuk 46: De wijze woorden van de voornaamste Spreker over de innerlijke taal van de geest en de uiterlijk taal van de mond. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] Want het staat toch vast en is volgens de orde volkomen zeker, dat de geest van de mens het meest innerlijke is, zoals ook de levende kiemvonk zich in het meest inwendige van iedere vrucht bevindt.
Hoofdstuk 47: Het opgelegde, onvrije geloof en het vrije, door de liefde tot God levend geworden geloof. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Gedurende deze nacht heb Ik je velerlei graden van de innerlijke ware wijsheid uit Mij getoond, en deze zichtbare tempel, gebouwd door jouw inzicht en jouw hand, is daardoor een tempel van wijsheid geworden, waarin de mens van de aarde zich altijd moet herinneren dat Ik, de Schepper van hemel en aarde, je Zelf op deze plaats heb onderwezen en met jou gerust heb op de treden van het altaar en ze daardoor heb gemaakt en gewijd tot trappen waarop de mens zich bewust moet worden van zijn nietigheid ten opzichte van Mij in de volledige rust van zijn geest; en heeft hij dat gedaan, dan heeft hij Mij in deze tempel een rechtmatig en welgevallig offer gebracht, zoals jij het Mij nu uit de vurige grond van je hart hebt gebracht!
Hoofdstuk 77: De inwijding van koning Lamech tot opperpriester van de bergtempel. De troostvolle belofte van de Heer dat Hij voortdurend aanwezigheid zal zijn in de tempel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Maar één ding moeten wij tot een zichtbaar getuigenis van de tegenwoordigheid van de Heer doen, opdat onze nakomelingen zich zullen herinneren dat de Heer Zelf deze tempel voor de wijsheid van de menselijke geest gezegend heeft, en dat ene bestaat daarin, dat wij zeven witte stenen hiernaartoe brengen - ieder zo groot als het hoofd van een mens - en ze voor altijd op de trede van het altaar leggen waar de Heer heeft gerust en ons Zelf gedurende de hele nacht de ware, innerlijke heilige wijsheid van de geest heeft onderwezen voor het eeuwige vrije en volkomen leven.
Hoofdstuk 81: Het gedenkteken van de zeven witte stenen in de tempel. Over de oorsprong van de Steen der Wijzen. De terugtocht naar de stad - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27  ...