Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

11480 resultaten - Pagina 15 van 766

...  3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28  ...
[2] Toen wij na een paar uur opnieuw in de grote eetzaal waren teruggekeerd en om de tafel hadden plaatsgenomen, zei hij pas (de burgemeester): 'Nu geloof ik pas dat er een God van eeuwigheid bestaat, en wel alleen Degene in Wie de ]oden geloven - maar nog maar heel zwak - en die zij van tijd tot tijd aanbidden en ter ere van wie zij één dag in de week wijden.Want dergelijke dingen kunnen alleen maar mogelijk zijn voor Degene die de wijde hemel en deze aarde, waarvan ook nog geen mens het einde heeft ontdekt, uit Zichzelf door Zijn eeuwig machtwoord heeft opgebouwd en met talloze planten, dieren en mensen in grote verscheidenheid heeft bebouwd, gesierd, tot leven gebracht en bevolkt. O commandant, leer mij die God nader kennen!'
Hoofdstuk 67: De commandant onderricht de burgemeester over de Heer (5.10.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] Toen hij weer bij ons was, bekeek hij Mij een tijdje van top tot teen en zei toen (de waard): 'Mijn vrouw zal wel gelijk hebben; want U, o Heer en Meester, bent ofwel de beloofde profeet Elia, die aan de Messias vooraf zal gaan, zoals dat in de Schrift geschreven staat, ofwel U bent uiteindelijk de grote Messias Zelf! Want als Hij komt, zal Hij geen grotere tekenen kunnen doen! In degene die in staat is te doen wat alleen God mogelijk is, moet de hele volheid van Gods geest wonen. Uw lichaam, o Heer en Meester, is weliswaar hetzelfde als dat van een mens, maar Uw ziel is vol goddelijke kracht en macht; daarom zij die kracht en macht in Uw ziel boven alles hoog geloofd en geprezen!'
Hoofdstuk 73: Het wezen van het rijk Gods - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Voor mensen is dat niet gemakkelijk of al helemaal niet mogelijk, maar dan moeten de -ene of vele -goden het werk aanpakken; want alleen door grote tekenen kunnen geheel blinde mensen weer tot geloof en vertrouwen in de hulp van een godheid worden gebracht.
Hoofdstuk 82: De terugkeer naar de herberg - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] O, vergeef ons onze vele zonden, die wij in onze grote blindheid tegenover U en ook tegen tegenover onze medemensen hebben begaan! Wij willen en zullen van nu af aan met Uw boven alles machtige hulp zoveel mogelijk alles weer goedmaken wat wij ooit aan kwaad hebben gedaan; wees ons genadig en barmhartig, stoot ons zondaars niet te ver van U weg, onze God en onze Heer!'
Hoofdstuk 103: Een wonder met symbolische betekenis voor de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[15] Als het voor God de Heer van eeuwigheid mogelijk is om zulke grote ~erken enkel door Zijn wil hetzij in één ogenblik dan wel op grond van Zijn liefde en wijsheid in langere tijdsperioden tot leven te roepen, dan kan Hij toch even gemakkelijk door Zijn woord en Zijn wil een kleine plek kale bodem met vette aarde bedekken en op die plek overeenkomstig zijn aard zulke vruchten laten groeien als de gesteldheid van het land volgens de door Hem vastgestelde orde vereist.
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Overgangen van het onvolmaakte naar het volmaakte zijn heel goed mogelijk, omdat God daardoor -op menselijke wijze gesproken -Zijn grote gedachten en ideeën vrije zelfstandigheid wil verschaffen; die overgangen zijn echter geen vernietigingen, maar slechts schijnbare vernietigingen op het meest uiterlijke, natuurlijke gebied. Slechts de materiële vormen, waarin de geestelijke levenskracht een tijdlang in zekere zin afgezonderd en gescheiden van het algemene, goddelijke, geestelijke wezen sluimerend en verborgen is, kunnen vernietigd worden, maar hun innerlijke wezen nooit.
Hoofdstuk 111: Waarom uiterlijke vormen vernietigd dienen te worden - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Toen ze de rijke bron aantroffen kwam er geen eind aan hun verbazing, en een van hen, die nog tamelijk sterk in de heidense goden geloofde, zei: 'Luister, nu moeten we vóór alles met de priesters overleggen dat er zo spoedig mogelijk op deze heuvel een tempel voor de god Neptunus gebouwd wordt, als dank voor de zo grote genade en weldaad die hij ons nu heeft bewezen, en ook dat er tot grotere eer van die god een eigen Neptunus priester door ons onderhouden moet worden, voor wie wij in de buurt van deze bron dan ook een mooie grote woning willen en zullen bouwen!'
Hoofdstuk 117: De burgers van Afek bewonderen de nu vruchtbare omgeving (21.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Kijk eens naar het verhaal over Sodom en Gomorra! Toen zijn er werkelijk engelen uit de hemelen naar Lot toegekomen -en wat hebben ze bereikt? Lees maar, dan zul je het zien! Lees, wat er ten tijde van Noach gebeurde! Wie, behalve Noach met de zijnen, stoorde zich daaraan? Wat deed Mozes niet ten overstaan van de tirannieke farao - en die werd steeds maar bozer en liet niets na om Mozes en de Israëlieten net zo lang zo erg mogelijk te vervolgen, tot de zee hem samen met zijn leger verzwolg! Kijk naar het verhaal over Jericho! Daar gebeurden onder Jozua grote tekenen, en afgezien van een hoer stoorde niemand zich daaraan! Lees dan de verhalen van alle grote en kleine profeten, dan zul je zien hoe weinig ze bij de eigenlijke verstokte zondaars tegen Gods orde hebben bereikt!
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] De waard zei: 'Je vertelt ons niets nieuws; want wij weten dat ook en zijn er buitengewoon blij om! Maar wij weten nog meer dan jullie. Ga maar eens naar mijn heuvel, die in het westen buiten de muren van onze stad ligt, dan zullen jullie daar een nieuwe, zeer rijkelijk stromende waterbron vinden, Waarmee onze hele grote stad meer dan voldoende van uitstekend water voorzien kan worden! Wij zullen dan ook zo spoedig mogelijk ons uiterste best doen om het water naar de stad te leiden om daarmee onze reeds volkomen droog geraakte kelderputten te vullen; we zullen geen gebrek aan water hebben en zullen ook onze kudden niet meer in de diepe kloven en dalen hun schrale voer hoeven te laten zoeken. Ga nu maar naar buiten en overtuig jezelf'
Hoofdstuk 117: De burgers van Afek bewonderen de nu vruchtbare omgeving (21.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] De inwoners van Afek hebben zich tot de ene en enig ware God bekeerd, waar jullie je in de grote herberg weldra van zullen overtuigen, en ze zijn derhalve als een oude verdorde twijg aan de stam van Abraham weer volkomen groen en levend geworden. De God van Abraham, Isaak en Jacob is nog geheel Dezelfde die Hij sinds eeuwigheid was -en voor Hem zijn alle dingen mogelijk!
Hoofdstuk 120: De Heer richt enkele woorden tot de karavaan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[8] Toen Ik deze woorden tot de drie had gesproken, stonden ze onmiddellijk op van hun stoelen, bogen diep voor Mij en zeiden: 'Heer! U bent Degene voor wie alles mogelijk is, en U bent ook de beloofde grote Messias, de nieuwe grote koning der joden, die een rijk zal vestigen dat geen vijand ons tot aan het einde der wereld meer zal kunnen ontnemen! Daarom: heil U, de grote zoon van David!'
Hoofdstuk 137: De gasten herkennen de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Wie zijn noodlijdende naaste, die hij ziet, al niet liefheeft, hoe zal hij dan God, die hij niet ziet, boven alles liefhebben? Liefde voor God van de kant van de mens wordt bepaald door de liefde voor zijn naaste. Wie zegt dat het Voor zijn zaligheid voldoende is om enkel God boven alles lief te hebben, maar daarbij zijn hart en deur sluit voor zijn arme naaste, verkeert in grote dwaling! Want liefde voor God is zonder liefde voor de naaste eeuwig niet denkbaar en ook niet mogelijk. Heb jullie naasten daarom lief, omdat zij net als jullie Gods kinderen zijn, dan zullen jullie door dat te doen ook God boven alles liefhebben!
Hoofdstuk 140: De gelijkenis van de landheer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Reeds de grote keizer Augustus heeft er veel toe bijgedragen om dat oude afgodendom zoveel mogelijk uit te roeien; in plaats daarvan heeft hijzelf de echte wetenschappen hoge eer bewezen en zich aan zijn hof in Rome weten te omringen met wetenschappelijke mannen uit alle landen, en de bekende dichter Ovidius, die in diezelfde tijd onder de naam 'Metamorfosen' een soort godenleer heeft geschreven -waar de priesters hem heimelijk en tegen goede betaling toe hadden aangezet -levenslang uit Rome verbannen.
Hoofdstuk 168: De geloofsbelijdenis van de opperstadsrechter - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Nu kwam ook de Apollopriester naar Rafaël toe, begroette hem en zei: 'Je zult aan mij wel geen grote vreugde beleven, aangezien ik al lange tijd een afgodspriester ben geweest -nu heb ook ik de ene en enig ware God en Heer herkend en ik zal er in de toekomst naar streven dat het hele afgodendom, voorzover zich dat in mijn gebied bevindt, zo snel mogelijk verdwijnt.'
Hoofdstuk 199: Over het werken van de engelen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Vijf jaar daarna. kreeg onze opperstadsrechter door bemiddeling van de commandant Pellagius en opperstadhouder Cyrenius een veel hogere positie in de grote stad Damascus, waar hij de christenen in bescherming nam en hen zoveel mogelijk aanzienlijke voordelen schonk; bij die gelegenheid gaf hij deze tamme dieren, samen met de twee dienaren de keizer ten geschenke, waar de keizer heel blij mee was en uit dankbaarheid aan hem alsook aan zijn nakomelingen het oppergezag over die stad, waar hij zoveel goeds had gedaan, volledig in eigen beheer beleende.
Hoofdstuk 205: De verbaasde dienaren vangen en temmen de olifanten (13.5.1864) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28  ...