Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

338 resultaten - Pagina 15 van 23

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23
[4] Maar, als zoiets inderdaad op handen zou zijn. ..: wee dan jou en mij! Dan zullen wij nog bijzonder zwáár werk te verzetten krijgen! Maar laten we het hier voorlopig maar bij laten!
Hoofdstuk 7: Jozefs vermoedens en zijn profetie. Maria's troost. Gezegend avondbrood. Maria's zwangerschap wordt duidelijk - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[8] Na een poosje zei Jozef te­gen het Kindje: 'Lieve Jezus, dat kruis is toch wel erg zwaar. Kun­nen we niet eventjes uitrusten?'
Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[9] Maar het Kindje antwoord­de: Als timmerman heb je zwaar­dere lasten gedragen die je niet door Mij waren opgelegd!
Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[16] en het leek hem nu trou­wens minder zwaar, zodat hij het gemakkelijk helemaal naar de vil­la droeg.
Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[19] Toen Jozef hen daar zo zwaar bepakt zag aankomen, was hij geweldig blij, en hij prees en dankte God voor deze rijke bede­ling. Daarna omhelsde en kuste hij Jonatha.
Hoofdstuk 227: Jozef heeft zorgen over het ontbijt. De provisiekamer leeg. Jonatha brengt uitkomst met een flinke partij vis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[4] Vlug werd nu die kist in Jo­zefs slaapkamer geplaatst, waar Jozefs zonen het vele geld, dat goed zwaar was, in die fraaie en zware kist legden.
Hoofdstuk 232: Jozefs geldkist en zijn bezorgdheid voor diefstal. Goede raad van het Kindje aan Jozef - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[12] Tegenover Jou en tegen­over onze goede vader hebben wij zwaar gezondigd.
Hoofdstuk 237: De vier broers wenden zich nederig en hartelijk tot het Kindje, Dat zij eerst hadden beschimpt. Diens goddelijke antwoord aan Zijn broers - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[3] Wij hadden in dit geval al­leen maar straf verdiend omdat wij tegenover u, die hoog geplaatste goden zijt, ons zwaar misdra­gen hebben;
Hoofdstuk 256: De macht van de liefde. Jozefs huis in de publieke belangstelling. Jozefs wijsheid beschaamt de groten en de rijken van de stad. Prachtig eindresultaat - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[2] Er werd geschreeuwd: 'God, de Heer van Abraham, Izaak en Jacob, heeft ons zwaar bezocht!
Hoofdstuk 271: Onbewust geven de mensen een waar getuigenis. Juist antwoord van Jozef aan die mensen. Jozef door zijn vriend hartelijk ontvangen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[5] Omdat hij sindsdien ziekelijk en zwak en dus tot geen zwaar werk meer in staat was moest hij zich, samen met zijn eveneens zieke en zwakke vrouwen met vijf dochters waarvan de oudste veertien jaar is, door het leven slaan door allerlei kleine werkzaamheden te verrichten waarvoor zijn krachten nog toereikend waren. Af en toe brachten ook zijn vrouw of kinderen door te bedelen een milde gift binnen van een enke­ling met een goed hart. Ouderdom, zwakte, kou, en slechte voeding, maar ook een overgebleven kankerachtige wond aan zijn ribben, hadden hem nu op dit ellendige ziekbed gewor­pen, waarop wij als bezoekers hem nu zien liggen.
Hoofdstuk 11: De verlossing van een arme man - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[17] Als ik nu maar te weten kon komen waar ik eigenlijk ben?! Als dit nog lang moet duren, zou deze toestand wel eens erg vervelend kunnen worden! Ik heb wel eens iets over een God gehoord -ik zal me toch eens ernstig tot hem wenden. Ik heb me natuurlijk zojuist wel wat bars tegenover hem gedragen; maar hij zal me dat, als hij ergens is, toch niet zo zwaar aanre­kenen. -Hé daar, mijn god, mijn heer! Als je ergens bent, help mij dan uit deze wonderlijk fatale toestand!'
Hoofdstuk 7: De overgang van een veldheer - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[8] Kijk, we zijn er al, en daar op hetzelfde bed ligt de patiënt in een vertrek dat er precies hetzelfde uitziet. Zoals jullie gemakkelijk kunnen vaststellen rochelt hij nog steeds, terwijl hij zwaar ademhaalt en zijn tong stukbijt uit heimelijke woede van zijn vertoornde ziel.
Hoofdstuk 7: De overgang van een veldheer - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[2] 'Luister jij, heldere lucht! Laat door je geesten en winden een bewolking die zwaar is van regen hierheen samentrekken, zodat door een rijkelijke neerslag in de vorm van grote druppels de brand gesmoord en geblust wordt; en niet voor de laatste vonk geblust is, zal er een eind aan je werk zijn in naam van Jehova! Amen.'
Hoofdstuk 29: Het blussen van de bosbrand door een stortbui. Satans aanmatiging tegenover de Heer - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Maar laat dit ene verzoek van mij niet onverhoord blijven: Wilt U de brave Hored niet te zwaar straffen, als hij zich ten aanzien van Uw heiligheid aan iets heeft schuldig gemaakt, - en wees hem en mij genadig en barmhartig en verstoot ons niet geheel en al!
Hoofdstuk 32: Abedam zowel Mens als God. Naëhme's grote liefde tot Jehova - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] U hebt mij zwaar getuchtigd en ik werd de hardheid van Uw roede niet gewaar; U had erbarmen met mij, nam de grote last van de wrede straf van mij af, - en ik, grote dwaas en ezel, treurde daarover!
Hoofdstuk 33: Horeds inkeer, zijn bekentenis en zijn nieuwe vergissing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23