Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

5489 resultaten - Pagina 20 van 366

...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33  ...
[10] Wees daarom een man en een waardige zoon van Adam, maar geen dwaze lafaard en verheug je over de Vader uit de grond van je liefhebbende hart, dan zal Hij je sterken waar je nog zwak bent!
Hoofdstuk 276: De aankomst en de ontvangst op de hoogte. Henochs vermanende woorden tot Kisehel, die bevreesd is voor de Heer. Uranions vraag naar de toestand van de laagte en Henochs verslag - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Hierop wendde de Heer Zich tot Adam en zei tegen hem alsook tegen alle anderen die hetzelfde dachten als Adam: 'Luister nu allemaal, en jij, Mijn zoon Adam in het bijzonder: Ik wil nu ten overstaan van jullie allen iets tot Mijn eigen verontschuldiging zeggen, Mijn kinderen, opdat jullie, wanneer je in de toekomst toch nog Mijn raad zou vergeten, weten dat niet Ik, maar jullie zelf de dwaze en blinde scheppers van jullie gericht zijn en daarom ook van jullie verderf en dood, indien jullie niet, zoals gezegd, de door Mij, jullie allerwijste Schepper en liefdevolste, heilige Vader aangegeven weg bewandelen! Luister nu naar Mij:
Hoofdstuk 13: Adam vraagt om vergeving. De betekenisvolle woorden van de Heer over de mens als de blinde schepper van zijn gericht en als de sluitsteen van de schepping. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] 'Mijn zoon, kijk daar eens; dat is de juiste manier om de heilige Vader een welgevallig offer te brengen! Heb jij iets dergelijks met zo'n diepe innigheid ooit op de hoogte gezien?
Hoofdstuk 38: De vreugde over het weerzien bij koning Lamech en de zijnen en hun grote dankbaarheid tegenover de Heer. Henochs gesprek met Lamech van de hoogte over het voorbeeldige offer van hun hart door koning Lamech en zijn familie. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[14] Maar Henoch antwoordde hem: 'Ja, mijn zoon Lamech, nu heb je de volle waarheid gesproken! Zo is het bij ons allen op de hoogte: wij zijn de Vader minder dankbaar voor oneindige dingen dan zij hier voor eindige!
Hoofdstuk 38: De vreugde over het weerzien bij koning Lamech en de zijnen en hun grote dankbaarheid tegenover de Heer. Henochs gesprek met Lamech van de hoogte over het voorbeeldige offer van hun hart door koning Lamech en zijn familie. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[6] En Henoch antwoordde Adam: 'Luister vader, tot nu toe heeft de Heer mij nog niet opgedragen dat nu te doen; maar ik ben van mening dat wanneer Muthaël de geest van mijn zoon Lamech, de man van Ghemela, aanneemt en ons werkelijk de verzekering geeft zijn vrouw niet aan te raken tot de Heer hem dat aanduidt, wij zijn wens toch wel kunnen inwilligen!
Hoofdstuk 91: Adam vertelt hoe Muthaël om de hand van Purista vroeg. Henochs goede antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] En de Heer sprak tegen Lamech: 'Sta op, Mijn zoon! Denk je dan dat Ik, je heilige, liefdevolle Vader, plezier en vreugde beleef aan het straffen van Mijn kinderen?
Hoofdstuk 121: Lamech spreekt verder met de overledenen. Lamechs omkeer en woorden van berouw. De liefdevolle woorden van de Heer over de pijn die een vader heeft bij het straffen van zijn kinderen. Lamech als plaatsvervanger van Henoch. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Zie, op de hoogte leven nog Methusalah, Lamech, zijn zoon Noach en jouw vader en moeder! Geef je kinderen aan hen ter opvoeding; want als je hen hier laat, zullen zij geestelijk en lichamelijk worden gedood, aangezien jouw raadsheren steeds meer proberen alle heerschappij naar zich toe te trekken.
Hoofdstuk 138: De opvoeding van de zeven kinderen van Uraniël op de hoogte. De woorden van de Heer tot Uraniël. De onderdrukking van Hanoch en zijn volkeren door de raad van duizend. De twee koningszonen als zendelingen in Hanoch zonder resultaat. Koning Uraniëls dood. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] En de Heer ging naar Ohlad en zei tegen hem: 'Ohlad, nu pas herken Ik je weer als Mijn zoon en kom als Vader naar je toe!
Hoofdstuk 165: Ohlads terechte vragen aan de Heer en het antwoord van de heilige Vader. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] Daar Ik, je Vader, toch een Heer ben van eeuwigheid, hoe zou jij als Mijn zoon dan een slaaf en een knecht willen blijven? Of eren de mensen op aarde niet tegelijkertijd de ouders als zij hun kinderen achting schenken?!
Hoofdstuk 165: Ohlads terechte vragen aan de Heer en het antwoord van de heilige Vader. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] En als Ik als je eeuwige Vader jou, Mijn zoon, tot koning maak en je de wetgevende macht verleen, dan vertegenwoordig je niet jezelf maar Mij, je Vader.
Hoofdstuk 165: Ohlads terechte vragen aan de Heer en het antwoord van de heilige Vader. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] De koning stond dat toe en de bode sprak: 'O koning, hoor mij aan! Zie, mijn vader heet Mahal en is een broer van Noach! Mijn vader is al bijna vijfhonderd jaar oud en is nog zo krachtig als telde hij pas vijftig jaar. Ik ben zijn jongste zoon en ben ook al zeventig jaar oud en heb een heleboel broers en zusters.
Hoofdstuk 254: De bode van Noach voor koning Gurat. Het verleiden van de bode en zijn besluit in Hanoch te blijven. De wens en het vurig verlangen van de bode naar zijn zuster. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] Toen Agla dat van Fungar-Hellan had vernomen, begaf zij zich meteen naar haar vader en zei tegen hem: 'Omdat je mij al eerder ook naar de toekomstige bestemming van je zoon hebt gevraagd, zeg ik je: hij is al tot wachtmeester van het residentieplein benoemd, wat hier een zeer eervolle functie is! En als hij daar zijn werk goed doet en zich door ijverig lezen en studeren hogere kennis eigen maakt, dan zal hij ook spoedig een hogere functie krijgen! Ben je met dit zeer gunstige aanbod voor Kisarell tevreden of niet?'
Hoofdstuk 279: Kisarells benoeming tot wachtmeester van de residentie. Mahals profetische verklaring. Mahals verdriet over de dood van zijn zoon Waltar. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] En uit een nabije lichte wolk sprak een stem: 'Mijn zoon, Ik heb je allang vergeven voordat je had gezondigd; wees daarom rustig en heb Mij lief, je heilige Vader!'
Hoofdstuk 341: Mahal bespreekt met Waltar de reden van de onzichtbaarheid van de Heer. Mahals inzicht in zichzelf en zijn berouw. De vergevende woorden van de Heer uit de lichte wolk. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] De Heer sprak echter: 'Mahal, Mijn zoon, jij die verloren was en je nu weer door Mij hebt laten vinden en laten vastgrijpen, sta op! Want Ik, je eeuwige, heilige Vader, zeg je: voor Mijn eeuwige en oneindige liefde is niemand zover van Mij afgevallen dat Ik Mij niet over hem zou willen ontfermen als hij bij Mij komt in de berouwvolle erkenning van zijn zonde!
Hoofdstuk 355: Mahal bekent deemoedig zijn zonden in het aangezicht van de Heer. De heilige Vader getuigt van Zijn liefde en barmhartigheid. Het gericht van de zondvloed, de eigen schepping van de dwaze mensen. Satan opgeroepen door de Heer. De hellevaart van Gurat, Fungar-Hellan en Drohuit. De Heer leidt Mahal naar de ark. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[6] Voordat we er binnengaan, wil ik jullie de betekenis ervan enigszins uitleggen: deze bijna niet te tellen hoge zuilen geven de afzonderlijke schriftteksten van het goddelijk woord aan en stellen het Oude Testament voor. Als jullie nu met mij tussen deze zuilen doorgaan, dan zien jullie voor je een verlichte gang. De gang aan de binnenkant van de zuilen wordt aan de andere zijde begrensd door een rood oplichtende wand. Zoals jullie zien, is deze even hoog als de zuilen en de bovenkant ervan is door middel van stralende, imposante bogen met de buitenste zuilenrij verbonden. Deze ruime gang tussen de zuilen en de wand is het eigenlijke voorportaal van de tempel. Het rondgevormde dak dat jullie zo helder stralend boven de zuilen en de tempel hebben gezien, is het genadelicht uit de hoogte. Het kruis boven het dak geeft het wezen van dit genadelicht weer, dat eigenlijk het allerheiligste is, namelijk de liefde van de Vader in de Zoon!
Hoofdstuk 9: De sfeer van de vierde geest. Het geheim van de Mensenzoon - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 1)
...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33  ...