Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

590 resultaten - Pagina 21 van 40

...  9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34  ...
[12] Maar omdat de slang allang had waargenomen, dat Kaïn een grote zwakkeling was wat het vlees betrof, nam zij onmiddellijk de gestalte aan van een zeer bekoorlijke vrouw en benaderde de zwakke met zo'n kuise schroomvalligheid, dat hij niet in staat was zijn ogen te verbieden, zich aan de verlokkende vormen van haar bedrieglijke wezen te verlustigen.
Hoofdstuk 105: De woorden van Adam over het wezen van de satan en de liefde voor vrouwen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] 'O Jehova, allerheiligste Vader, in Abedam hier zichtbaar voor me, zie, twee Adams liggen hier voor U in het stof van hun totale nietigheid; de ene is een algemene, maar de andere is een individuele. op zichzelf staande Adam.
Hoofdstuk 114: Adams visioen: de vrouw op de zon vertrapt de kop van de slang - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Zijn eindeloze liefde en erbarming zag dat deze weg voor de gevallenen te eindeloos zwaar was; Hij vergat daarom nog meer Zijn eindeloze heiligheid, daalde op de wijde vleugelen van Zijn almacht Zelf langs al die eindeloze treden naar ons af en wel zo als Hij hier voor ons staat, een mens naar kleur en gestalte aan ons gelijk; zo wilde Hij ons ten eerste de weg besparen die we eeuwig nooit geheel zouden kunnen beklimmen en dan vervolgens het Allerhoogste, het Ondenkbaarste te worden voor ons, de allergeringsten van al Zijn schepselen, die zich vrijwillig op de meest boosaardige manier van Hem afgekeerd hebben en als enigen zo allerdiepst gevallenen zijn.
Hoofdstuk 115: Adams luide lofprijzing over Gods erbarming en Zijn menswording in Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Welk een meer dan hemelse lieftalligheid en verheven schoonheid straalt er uit al haar vormen, wat een mildheid, wat een zachtheid in al haar ledematen! Hoe eindeloos teer is haar hele gestalte - en nochtans: welk een macht der liefde in haar meer dan etherisch tere borst!
Hoofdstuk 122: Pura's grote, voorbeeldige liefde voor de Heer. Een belofte van de Heer aan Pura - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Vader, meer dan heilige Vader, alleen U zij eeuwig alle dank, alle eer, alle aanbidding, alle lof, alle liefde, alle prijs, alle roem en van de gehele oneindigheid een totale gehoorzaamheid in alle trouw der liefde; want alleen U bent immers als Enige eeuwig waardig dat alles van ons te ontvangen, evenals van de gehele oneindigheid!
Hoofdstuk 125: Henochs woorden van dank en prijs. Levensvreugde als beste dankbetuiging ten aanzien van de Schepper - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] 'Wel, Enos, zeg Mij, waarvoor kies je, - voor het leven of voor de totale vernietiging?
Hoofdstuk 131: Enos' berouw. De angst voor de dood van degenen die het leven afwijzen. Over de volledig rijpe vrucht van de geest en de onrijpe vrucht van het vlees - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Hetzelfde is ook het geval met de ziel, die in de algemene zin van het woord het totale vegetatieve leven van de gehele natuurlijke wereld is. In haar algemeenheid vat zij zichzelf of kan zichzelf in talloze punten beetgrijpen, waar de dingen dan ook zichtbaar beginnen te worden volgens de orde die Ik in de algemene ziel heb gelegd.
Hoofdstuk 133: Over het wezen van de drievoudige verwekking. De juiste vleselijke verwekking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] Alleen de liefde is een maatstaf voor Mijn goddelijkheid, en met geen enkele andere maatstaf ben Ik te meten; want Ik ben waarachtig een oneindige God. Maar Mijn ruimtelijke oneindigheid is slechts een door de tijd bepaald verschijnsel, - in de geest echter is dat slechts de volkomenheid van de macht van Mijn wil en van Mijn liefde en wijsheid; maar de gestalte van Mijn wezen is precies dezelfde als volgens welke jullie allen gemaakt zijn tot Mijn wezenlijke evenbeelden!
Hoofdstuk 138: De Heer komt de mens eeuwig naderbij. De tegenstelling tussen de oneindig-heid van God en de eindige, begrensde gedaante van de Heer in Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Met deze opheldering wareis velen samen met Jared heel blij; maar sommigen wisten er toch nog niet zo goed uit te komen, vandaar dat hun gedachten nog aldoor bezig waren met de twee hoedanigheden van Gods wezen, namelijk enerzijds met de oneindige en anderzijds met de God die voor hen gestalte had aangenomen.
Hoofdstuk 139: De twijfel van de piekeraars over het oneindige en eindige wezen van God en Abedams heldere antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] 'Derhalve', zei een ander, 'moeten wij daarom misschien zelfs twee Goden aannemen, een eindige, dat wil zoveel leggen als een goddelijk wezen dat gestalte heeft aangenomen en daarnaast een oneindige, of wel een goddelijk wezen dat geen gestalte heeft?!'
Hoofdstuk 139: De twijfel van de piekeraars over het oneindige en eindige wezen van God en Abedams heldere antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Maar als Gods wezen toch wel een gestalte heeft, dan kunnen we ons weer opnieuw afvragen of in de een of andere verre diepte van de eeuwig oneindige ruimte zich niet een tweede, even machtige Godheid bevindt, wier wezen een gestalte heeft, en misschien ook nog een derde en zo verder tot in het oneindige, welke Godheden ons dan toch zeker niets meer aangaan?'
Hoofdstuk 139: De twijfel van de piekeraars over het oneindige en eindige wezen van God en Abedams heldere antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Waarlijk, de oude Jehova zal jullie eeuwig van geen enkel nut meer zijn als niet een nieuwe Jehova in jullie gestalte begint aan te nemen!
Hoofdstuk 161: Henochs aanmaning om ijverig naar de waarheid te zoeken en God te leren kennen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Al naargelang de reden van jouw dwaasheid kun je dus ofwel ons medelijden, ofwel ons totale misnoegen als oplossing aannemen!
Hoofdstuk 163: De uiteenzetting tussen het viertal twijfelaars en Henoch - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Hier sprong Lamech van grimmige woede op en stormde als een razende op Kisehel af, alsof hij hem in stukken wilde scheuren. Maar Kisehel greep de op hem afstormende Lamech behendig bij zijn lange haren, tilde hem al schuddend op en vroeg hem ernstig: 'Lamech, jij ellendige worm van het stof en van alle onmacht en totale krachteloosheid, zeg me nu hoe lang je je nog tegen ons denkt te verzetten!
Hoofdstuk 176: Kisehels krachtige woorden tot de woesteling Lamech De weerbarstige Lamech wordt door Kisehel tot gehoorzaamheid opgevoed - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] 'O broeder Lamech, wat jij nu voelt, dat voelden wij allen allang en nu des te meer, omdat jij het met ons mee beleeft; maar daarbij weten wij uit de heilige mond van de Heer Zelf ook, dat nu juist de dank onzerzijds voor Hem het aangenaamst is, als wij onze totale nietigheid ten aanzien van Hem begrijpen!
Hoofdstuk 207: Lamechs verdriet over het feit dat de mens niets verdienstelijks kan doen voor God. Kisehel wijst op de deemoed als begin van de zuivere liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34  ...