Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

494 resultaten - Pagina 22 van 33

...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33
[16] Abedam antwoordde hierop aan Adam: 'Wat zucht je nu voor niets, als je Mijn wegen niet begrijpt?
Hoofdstuk 40: De Heer en de onstuitbare lofprijzingen. De talloze liefdes- en levensstadia in de schepping. Adams tafelgebed en Abedams zegen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Of zijn jullie niet in staat zoiets te begrijpen? - Mocht je er niet toe in staat zijn, laat dan de een of ander eens wagen zoiets vanuit zichzelf in alle stilte te denken, ja, zich voor te stellen het heiligste te zijn, ja het allerheiligste, oereeuwige leven van al het leven, het licht aller lichten, de weg aller wegen en het heilige einddoel van alle dingen; ja laat iemand zich indenken de allergrootste kracht aller krachten te zijn, de allergrootste macht aller machten en het allergrootste gezag van alle gezag - en daarbij zijn leven te behouden, als hij dat kan!
Hoofdstuk 52: Garbiëls goede toespraak over de goddelijk-vaderlijke Geest in de woorden van Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] En als hij zou willen zeggen: `Ik ben de weg aller wegen!', zou de aarde hem onmiddellijk in het vuur van haar toom verteren;
Hoofdstuk 52: Garbiëls goede toespraak over de goddelijk-vaderlijke Geest in de woorden van Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Waarom achterwaarts - en geen acht slaan op de voeten van je broeders, alsof dat stenen zijn, die op paden of wegen liggen terwijl je knieën toch naar voren en niet naar achteren buigen?
Hoofdstuk 61: De misstap van Sehei. Abedams grote getuigenis over Sehel - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Wijken zij echter van Zijn heilige wegen af, dan komt Hij hen tegemoet niet Zijn eindeloos en onbegrensd erbarmen.
Hoofdstuk 62: Sehels verheerlijking en zijn heerlijke diep wijze woorden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Ik zeg je echter, dat Mijn eeuwige orde, Mijn liefde en Mijn eindeloze wijsheid wel zeker andere wegen zullen bewandelen dan slechts die welke voor jouw dwaasheid duidelijk zijn!
Hoofdstuk 63: De deemoed als grootste verheerlijking van de mens. Het eerbetoon door liefde. Garbiëls zucht tot rivaliteit - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Het heen en weer schieten van de sterren betekent echter het zoeken van de ziel in zichzelf naar de wegen van de waarheid en het leven.
Hoofdstuk 65: De roeping van Horidaël tot schrijver van de vrije tekens die overeenstemmingen bevatten en aanduiden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] En pas in dat licht zag ik de grootsheid van de kinderen Gods en de nietigheid van alle andere dingen ten opzichte van hen, - en ik zag waarom de heilige Vader bij ons kwam en ons Zelf onderricht over de wegen van de oneindigheid.
Hoofdstuk 78: Het visioen van de reus Rudomin. De grootsheid van de mens als kind van God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] Want wie kan Mijn wegen doorgronden en wie mijn raadsbesluiten doorvorsen?!
Hoofdstuk 108: De Heer spreekt over de schade die vloek en toorn teweegbrengen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] Wanneer echter de vrije wind komt, dan heft hij het stof op van de wegen en de velden en draagt dat al wervelend met zich mee waarheen hij gaat en waarheen hij wil, omdat hij een vrije kracht is en het stof kan hem niet de weg versperren of hem zelfs tot stilstand brengen.
Hoofdstuk 130: Kenans loon voor zijn lied: de onsterfelijkheid. De essentie van het leven en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] En zie, dat is bijgevolg dan ook het verschil tussen het vrije en het onvrije leven! Toch is zo'n leven nog niet een dood door zonde; want van zonde is sprake als men de wegen van de goddelijke orde, in zoverre zij geopenbaard zijn, kent - en dan vrijwillig in strijd met het goede oordeel in zichzelf handelt.
Hoofdstuk 151: De hoge wijsheid van de vreemdeling. De bestemming van de mens tot geestelijke zelfstandigheid. Het blinde geloof en het geloven op gezag maken onvrij. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] 'Broeder Henoch, wees steeds indachtig aan de grote liefde van Jehova, onze meest heilige Vader; want Hij bewandelt steeds wegen, die de meest scherpzinnige en diepzinnige engel nooit zal doorgronden!
Hoofdstuk 153: Henoch heeft een gesprek met zichzelf over de wijsheid van de vreemdeling. Abedams dromerij en grote vermoeden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Dat Ik zo te werk ga, daarvan kunnen jullie jezelf nu overtuigen, nu Ik tot jullie gekomen ben en jullie Zelf leer hoe de wegen van het leven te bewandelen!
Hoofdstuk 156: Abba's woorden over het vaderschap en het kindschap. Slechts één God en één Vader - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Of de verstokte Lamech zich vandaag, morgen of pas over enkele jaren bekeert, moet jou niet uitmaken, want dat behoudt de Heer altijd alleen voor Zich; want Zijn wegen zijn ondoorgrondelijk en Zijn besluiten onnaspeurlijk!
Hoofdstuk 182: Kisehel, Sethlahem en Joram op bezoek bij de vier ziek geworden broeders. De geest van Abel onderwijst Kisehel over het belang van geduld. De genezing van de vier zieken - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Blijf daarom je verbond getrouw; de Heer zal al de wegen uitstippelen die je in Zijn heilige naam hebt te gaan!
Hoofdstuk 208: Lamechs gelofte en liefdesverbond met de Heer. Kisehels getuigenis over de satan, de onzichtbare, grootste vijand - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33