Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

494 resultaten - Pagina 23 van 33

...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33
[5] En Lamech antwoordde Mura: 'Luister, vriend en broeder, jouw ijver is prijzenswaardig! Dat kan ik je wel zeggen; maar Gods wegen onthullen, - nee, daar heb je je niet tot de juiste man gewend, want dat is voor mij net zo goed een raadsel als voor jou!
Hoofdstuk 211: Mura's dorst naar licht. Lamech raadt hem aan om geduld te hebben. Het markeren van de plaats waar de tempel gebouwd wordt - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] En neem vooral nog ter harte bij deze woorden over God die mijn mond tot jouw hart spreekt, dat er twee wegen zijn die naar de Vader leiden: de ene heet de ware, ijverige herkenning van God; de andere echter heet de liefde!
Hoofdstuk 215: Hoe het geloof zich tot de liefde verhoudt, en de liefde ten opzichte van wijsheid. De gelijkenis van de maagd en de twee vrijers - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Zie, zo reinigt de Heer voor Zichzelf Zijn wegen, als Hij bij ons wil komen.
Hoofdstuk 223: De hevige wind en de vlammenzee tijdens de morgen. De stem van de Heer boven de kring van vlammen. De zonsopgang en de nieuwe gast van de hoogte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Wie Mij eren zal met zijn hand, diens hand zal gezegend zijn voor ieder werk; wie Mij eren zal met zijn voeten, zal op de wegen die hij gaat geen stenen vinden; wie Mij eren zal met zijn lichaam, die zal ook een gezegend lichaam hebben, en geen pijn zal ooit een vezel van zijn vlees beroeren; wie Mij eren zal met zijn mond, diens mond zal gezegend zijn, opdat alle volkeren hem zullen loven; wie Mij eren zal met zijn ogen, zal de dood nooit zien; wie Mij eren zal met zijn oren, tot diens oor zal nooit een kwade stem doordringen, maar harmonische klanken zullen het bekoren; wie Mij eren zal met zijn hele hoofd en met de kracht daarvan, die zal Ik zegenen met grote wijsheid; maar wie Mij in zijn hart eert als de enige goede Vader, die is het die Mij eert met zijn gehele leven, omdat hij Mij eert met zijn liefde, die zijn gehele leven uitmaakt; en wie Mij eert met zijn gehele leven, die zal ook geheel gezegend zijn met het eeuwige leven vanuit Mij, de heilige, liefdevolle, goede Vader!
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Hoe moet hij dat aanleggen? Kan en mag hij U ook zo liefhebben als hij zijnsgelijken liefheeft, met hetzelfde hart, met hetzelfde gemoed?
Hoofdstuk 232: Hoe de juiste liefde tot God er uitziet. De gelijkenis van de vorst en zijn kinderen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Maar voor U, o heilige Vader, zullen nog duizend wegen openstaan; zou U mij dan nu niet allergenadigst de beste willen wijzen?!
Hoofdstuk 236: De ondoordringbare volksmenigte voor de uitgangspoort van het paleis. Lamechs verlegenheid. Liefde en geduld als de voornaamste sleutel bij hindernissen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] O, ik zou de menselijke natuur niet kennen, als ik niet wist hoe licht zij op onreine wegen geraakt! En als zulk kwaad de zwakke mens overkomt, hoe vergaat het hem dan aan de zijde van dit heiligdom?!
Hoofdstuk 239: Lamechs bange en droevige gedachten bij het altaar. De geruststellende verklaring van de Heer over het doel van de tempelorde. De zegening van het altaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Maar houd bovenal in je hart vast dat je God, de meest liefdevolle Vader, altijd en boven alles liefhebt en al je broeders en zusters uit de stamvader Kaïn dubbel zoveel als jezelf, dan zul je steeds in Gods licht wandelen, en Zijn heilige vaderstem zal je te allen tijde leren de wonderbaarlijke wegen van God te gaan!
Hoofdstuk 272: Het ochtendmaal en het wegzenden van de gezegende armen. Henochs afscheidswoorden tot Lamech en zijn plotselinge verdwijning - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Ghemela vroeg de Man of Hij ook aanwezig geweest was toen de Heer enkele dagen op de hoogte had vertoefd en hun de ware wegen van het heil had onderwezen.
Hoofdstuk 279: Uranions goede antwoord aan de schreeuwende vrouwen. Ghemela en de vreemde Man, die Zich tenslotte als de Heer bekendmaakt. De liefdesscène op de heuvel en het getier van de andere vrouwen. Henoch en de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Hierop ging de Heer met Zijn vier geliefde dochtertjes de hut binnen en sprak met hen tot het hele gezelschap binnenkwam en onthulde hen allerlei goddelijke genadevolle gaven en toonde hun de grote wegen die Hij bewandelde om het leven naar Zijn kinderen te leiden en naar al de andere wezens; ook onthulde Hij aanschouwelijk de hoge bestemming van de mensen, maar ook de boze mogelijke ingrepen van Satan.
Hoofdstuk 2: De Heer met Purista, Ghemela, Pura en Naëhme in de hut van Purista. De vragen en vermoedens van de buiten staande nieuwsgierigen. Henochs diepgeestelijke verklarende woorden tot de twijfelaars en kleinzielige mopperaars. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[26] Nog steeds weten jullie niets over de laagte; maar de Heer laat aan deze vier vrouwen allang Zijn wonderbaarlijkste wegen en leiding duidelijk zien! - Begrijpen jullie dat?
Hoofdstuk 2: De Heer met Purista, Ghemela, Pura en Naëhme in de hut van Purista. De vragen en vermoedens van de buiten staande nieuwsgierigen. Henochs diepgeestelijke verklarende woorden tot de twijfelaars en kleinzielige mopperaars. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[18] Want Mijn orde heeft zeer vele wegen, waarvan vele beter zijn dan enkele andere! Het gericht is echter van alle steeds de laatste, omdat het dan altijd om leven of dood gaat: hoedje daarom voor ieder gericht!
Hoofdstuk 31: Kenans verlangen naar meer licht over zijn visioen van de tien zuilen. De wijze raad van de Heer. Het plotselinge verdwijnen van de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Ik weet echter hoe ik het zal aanleggen: in het midden moet het blijven - noch slecht noch goed!
Hoofdstuk 32: Satans listige plan om de mensen door vrouwelijke schoonheid te verleiden. De stem van boven. Het gezelschap van Horadal bij Adam en Henoch. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] Toen het gezelschap nu in de stad aankwam, wees Henoch Lamech van de hoogte op de kinderen van de laagte en hoe ze, armoedig gekleed, zelfs de wegen waarop de voormalige boden uit de hoogte de paden van de Heer hadden betreden, maar vooral het weggedeelte waarop de Heer had gelopen, met hun tranen bevochtigden en hoe sommigen zelfs met hun borst op die plaatsen lagen en die in de grootste liefde aanbaden.
Hoofdstuk 39: De intocht in Hanoch. De verering van de heilige gedenkplaatsen in Hanoch wordt tijdelijk toegelaten. De ontvangst in het paleis van Lamech. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[17] Want Ik ga voort op voor jou ondoorgrondelijke wegen van eeuwige wijsheid in God; daarom is ook een ieder die door deze wijsheid wordt gegrepen een dienaar van de wijsheid uit God, en je zult eeuwig zijn broeder zijn!
Hoofdstuk 49: Koning Lamech en Henoch in gesprek over de wijze Spreker en de inwijding van de tempel op de berg. De geestelijke betekenis van de tempel. Koning Lamech nodigt de wijze Man uit voor de inwijding van de tempel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33