Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

8644 resultaten - Pagina 24 van 577

...  12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37  ...
[6] Maar omdat niet slechts één, maar alle volgens Mijn orde levende mensen naar hetzelfde volmaakte leven overgaan, is het zinloos te vragen of er ooit een weerzien zal zijn. Want als de mensen reeds in dit onvolmaakte marionettenleven het ver­mogen hebben elkaar te herkennen en in natuurlijk opzicht weer te zien -wat zij toch niet kunnen betwisten of betwij­felen -dan zullen ze dit vermogen des te meer hebben in het geheel volmaakte, zuiver geestelijke leven, waarin hun hele wezen de onvergankelijke uitdrukking en het fundamentele beginsel is van al het leven en van alle omstandigheden en gebeurtenissen daarvan! Op deze wereld herkent de ziel door de in haar wonende geest immers via het lichaam de haar bekende en verwante mensen; ze kan bevriend en volkomen verwant raken met anderen, die zij vervolgens als zodanig altijd herkent aan hun gestalte en karakter. Als nu de ziel en de geest dat kunnen door de kerkermuren van het op zichzelf dode lichaam heen, hoeveel te meer zullen zij dat dan kunnen in hun volledig vrije toestand! Dat is immers al heel dikwijls waargenomen bij veel mediamieke personen die met gesloten ogen niet alleen hun omgeving vaak tot in alle bijzonderheden zagen, maar desgevraagd ook mensen die zich ergens in verre landen bevonden en al hun toestanden en omstandigheden snel en precies herkenden! En toch is een ziel van zo'n medi­um, hoe helder ook, nog lang niet in die vrije toestand, waar­in zelfs een minder volmaakte ziel zich na het afvallen van haar lichaam bevindt!
Hoofdstuk 13: Over het weerzien in het grote hiernamaals - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[5] Door het bereiken van de wedergeboorte gaat het leven met al zijn in­ en uitwerkingen reeds aan deze zijde geheel over in de geest, die zich voor eeuwig in het hoogste en zuiverste zelf­bewustzijn bevindt en die boven alle materie verheven is. De materie is alleen een voor een bepaalde tijd gefixeerde gedach­te, een vastgehouden idee die tijdelijk een uiterlijk zichtbare vorm krijgt. Als dat zo is, dan zal het, denk Ik, voor iedereen die daar wat dieper over nadenkt wel volkomen duidelijk zijn -temeer daar hem voor dat inzicht talloze bewijzen ter beschikking staan uit het leven van zieners, profeten en mediamieke mensen -dat het zuiver geestelijke leven in het hiernamaals veel lichtvoller moet zijn en ook veel helderder bewust van zichzelf en van alle overige subjectieve en objec­tieve processen, toestanden en omstandigheden van het leven. En wel in de mate waarin de geest, die zelf licht, leven, kracht en volledig bewustzijn is, voor eeuwig staat boven de materie, die zoals gezegd niets anders is dan een gefixeerde uitdrukking van de gedachten en ideeën van de geest.
Hoofdstuk 13: Over het weerzien in het grote hiernamaals - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[13] Maar zie, de Heer weet wat voor zware last jij te dragen had en Hij heeft groot erbarmen met je. Daarom heeft Hij ons naar je toe gestuurd, opdat je gered zult worden en niet ten onder zult gaan door de grote wereldse last die je nog met je mee hebt gebracht. Denk hierbij niet aan een gericht; want in het rijk van vrijheid van de geest bestaat er geen gericht en geen rechter, behalve de eigen vrije wil van ieder mens! Denk ook niet aan de hel. Die is nergens, behalve in ieder mens zelf, als hij die in zichzelf door het kwaad dat in hem is, zelf schept. Denk echter ook niet aan een hemel als beloning die in het vooruitzicht is gesteld voor goede werken; maar Iaat het Woord van de Heer Jezus jouw wil zijn, zoek Hem alleen! Als je Hem hebt, heb je alle hemelen en je macht is dan uit de lief­de en dat is een heel andere macht dan je gehad hebt op de wereld op grond van je wereldse wijsheid en hoge positie. Nu weet je alles; doe, wat jouw vrije wil toelaat in naam van de Heer Jezus. Amen'.
Hoofdstuk 9: Het sterven van een minister - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[9] Zie nu, Mijn geliefde Juribaël, dat alles is jouw visioen, dat je de juiste weg gewezen heeft naar Mij, jouw en jullie aller meest heilige Vader! Deze weg dienen allen te bewandelen en de hoge betekenis van Mijn bedoeling met en in jullie zou dan spoedig zeer helder stralend voor jullie worden onthuld en jullie zouden dan niet vragen: `Waar, waarheen en vanwaar?', maar ieder zou het in zichzelf vinden, zoals zijn liefde, zo ook zijn geest, die een drager van de liefde is en zo zal hij ook de hoge zin van Mijn bedoeling vinden. En dat alles is de eeuwige, meest volkomen vrijheid als gevolg van Mijn eeuwige en oneindige wijsheid, welke de oereeuwige orde is van alle dingen en van al het zijn.
Hoofdstuk 71: De verklaring van het door Juribaël geschouwde door Abedam de hoge. Het levensgeheim van de deemoed en de liefde tot God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] Want je huidige leven is een leven van leugen en alle kwaad dat uit de leugen voortkomt, en dat is de oude, hoogmoedige, weerbarstige, afvallige geest, die nooit meer wil omkeren tot Hem, die hem liet ontstaan, maar zichzelf in plaats daarvan liever voorliegt dat hij de almachtige geest aller geesten is, terwijl hij toch zwakker is dan een vlieg en geen andere kracht heeft dan alleen in de leugen, waarin hij een grootmeester is.
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Hierop kwam ook Henoch naderbij en zei ontroerd: 'O, uitermate goede, hoogst heilige, liefdevolle Vader! Het is waar, mijn geest zoekt in zichzelf licht over de door U genoemde belemmeringen, daarbij het voortdurend herkauwende monster van de natuur beschouwend; maar het wordt me nergens duidelijk.
Hoofdstuk 124: Het loven met het hart en het loven met de mond. Het raadsel van de voortdurende vernietiging in het rijk van de natuur. De troostrijke oplossing van de eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Zie door zichzelf te vatten, wat de liefde in de reinste zin van het woord is, ofwel de liefde tot Mij! Als de geest zichzelf niet vastpakt, zal hij zich nooit als iets zelfstandigs kunnen zien, maar zal hij steeds slechts een deel van Mijn oneindige algemene Geest blijven, dat zich niet van zichzelf bewust is.
Hoofdstuk 133: Over het wezen van de drievoudige verwekking. De juiste vleselijke verwekking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] Want wie Mij in zijn hart boven alles liefheeft, en ook zijn broeders en zusters vanuit deze liefde meer bemint dan zichzelf, die is het immers ook, die Mij altijd, voortdurend en zonder ophouden, waarachtig in de geest en in alle waarheid aanbidt. Zie, dat is bij jou immers al lang het geval; hoezo wil je Mij dan nu ook nog met je mond en met gebaren aanbidden?!
Hoofdstuk 140: De liefde als de juiste aanbidding van de Heer. De beproeving van Pura's liefde en haar gouden woorden over de echte Vader - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Want toen jullie de trappen naar Lamech voor ons hadden versperd, stond de goddelijke kracht in ons het toe om jullie te verplaatsen in je geheel onreine geest; en in die geest is een deel van jullie, het meest deugdelijke element van je innerlijke leven, naar die poelen getrokken en heeft zichzelf daarin gestort en ging daar, naar het leek, te gronde om na korte tijd ten gevolge van berouw en gehoorzaamheid weer in het onbeschadigde lichaam teruggeplaatst te worden.
Hoofdstuk 189: Het maal op het tempelplein. Kisehels woorden over de bestemming van de vrouw. Sethlahems troostende woorden tot de vrouwen en de meisjes - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Een deel werd tenslotte, naar het leek, verbrand. Het hout zelf droegen de meisjes alleen maar in geestvervoering bijeen, en alle toeschouwers, ook Lamech, werden gedurende de reiniging door het vuur in de geest in zichzelf verplaatst en konden daarom niets anders zien dan wat er in de geest gebeurde.
Hoofdstuk 189: Het maal op het tempelplein. Kisehels woorden over de bestemming van de vrouw. Sethlahems troostende woorden tot de vrouwen en de meisjes - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Heb Mij boven alles lief en heb elkaar lief zoals iedereen zichzelf liefheeft, dan zullen jullie Mij in de geest alsmede in alle waarheid eren!
Hoofdstuk 228: De woorden van de Heer over de ware godsverering - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Als je nu het wezen van de liefde en van het leven beschouwt en de uit beide voortspruitende daadkracht en je beschouwt het wezen van het licht en van de wijsheid en de uit beide voortkomende orde en als je tenslotte nog beschouwt de uit al het genoemde voortkomende heiligheid of het wezen van het eeuwige woord uit Gods mond, dan heb je zeven geesten, die allen voortkomen uit de liefde, en de liefde zelf is de eerste vanuit zichzelf uitgaande geest en de andere zes komen tegelijkertijd uit de liefde voort en zijn toch van eeuwigheid één met haar.
Hoofdstuk 252: Henochs bedenkingen over de offerdood van de Heer. De grote onthulling van de Heer over het wezen van Gods liefde, leven, licht en wijsheid. Over de godmens Jezus als vleesgeworden Woord van God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Luister nu, Mijn kindertjes! Omdat de mens niet eeuwig op aarde kan en mag leven, maar deze schijnondergrond weer moet verlaten, zal dan in en aan zijn geest spoedig blijken, hoe hij Mij tijdens zijn aardse leven in zichzelf gestalte heeft laten aannemen.
Hoofdstuk 259: De twijfelaars herkennen allen de Vader. De woorden van de Heer over de verschillende godsvoorstellingen van de mensen en de oorzaak daarvan - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Vraag je echter af of jij de wereld ziet met je vlees, dat op zichzelf slechts heel ongevoelige materie is, of met je geest vanuit je vlees!
Hoofdstuk 10: Ghemela's vragen over het leven aan deze en aan gene zijde. Het antwoord van de geest Zuriël. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[18] Maar daar de geest bewust werd van zo'n grote volmaaktheid in zichzelf, begon hij ook vanuit zichzelf de zeldzaamste dingen evenals zijns gelijken in het leven te roepen.
Hoofdstuk 26: Kisehels dwaze gedachten over de paring van Satana met God. De lichtende opheldering over het wezen en het doel van Satana. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37  ...