Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

11264 resultaten - Pagina 24 van 751

...  12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37  ...
[1] Na deze woorden van Asmahaël stond Adam meteen weer op en kon zich niet houden aan zijn uitgesproken gelofte levenslang te zullen zwijgen, die hij toch al reeds tevoren tegenover Seth verbrak, maar terstond begon hij de volgende woorden, als een soort zelfbekentenis, te spreken:
Hoofdstuk 97: Adams bekentenis - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 1)
[10] Je hoeft mij daarom toch niet je rechten voor te houden, die ik net zo goed ken als jij, - ook niet alle gebruiken, die altijd rechtvaardig en gangbaar waren en dat tot aan het einde van alle tijden bij de volmaakte mensen steeds zullen blijven; want ik heb je dit vroeger immers allemaal geleerd! Maar wat het antwoord op je uit mijn mond genomen vraag betreft, dat is minder gemakkelijk dan je misschien denkt, want daar komt wel enig nadenken aan te pas, tot men het juiste in het kort samengevat heeft. Heb daarom nog een poosje geduld en zoals gezegd, dan zal dat zeker tot iets leiden, hetzij nacht, hetzij licht, dat zul je wel merken! Amen."
Hoofdstuk 108: Seth komt in verlegenheid tengevolge van de wedervraag van Enos - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 1)
[13] Zo dikwijls als je in de ware, levende liefde van je hart tot Mij zo'n maaltijd met elkaar zult houden, zal Ik ook in jullie midden zijn, - voor sommigen wier harten voor Mij zullen branden, zichtbaar, en voor de meer lauwen steeds onzichtbaar.
Hoofdstuk 169: Het ochtendmaal van de aartsvaderen op de sabbat - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 1)
[450] De Heer: "In wezen heb je beslist geen ongelijk. Maar algemeen gesproken is het ook niet zo belangrijk als jij denkt; want het gaat hier niet zozeer om de meest algemene acceptatie van Mijn leer op deze aarde, maar veeleer om de brug, die eindelijk is geslagen tussen deze stoffelijke en gindse geestelijke wereld, waarvan de eeuwige gebieden zich aan gene zijde van het graf bevinden! Dit is geschied door Mijn komst op de aarde en door Mijn woord en Mijn leer. Wie Mijn leer op aarde in alle ernst aanvaardt, zal reeds in zijn stoffelijk leven over deze brug kunnen gaan; wie echter op aarde lauw staat tegenover Mijn leer, deze slechts voor een deel of helemaal niet wil aanvaarden, zal in een duistere nacht in de wereld aan gene zijde komen, en het zal hem heel moeilijk worden om deze brug te vin­den! Degenen die echter nooit in staat zijn geweest nog tijdens hun aardse leven iets omtrent Mijn leer te verne­men, zullen in het hiernamaals leiders krijgen, die hen naar deze brug zullen leiden. Wanneer de geesten, die nog on­wetend zijn aangaande Mijn leer, de leiders volgen, dan zullen zij ook over deze brug komen tot het ware, eeuwige leven; houden ze echter hardnekkig aan hun leer vast, dan zullen ze hun levenswandel volgens hun leer louter als schepsel worden geoordeeld en zij zullen het kind schap Gods niet verkrijgen!"
Hoofdstuk 3: Veroordeling: De tempel ten tijde van Jezus; De hel als de laatste beproeving; 'Mijn Rijk is niet van deze wereld'; - Jakob Lorber - Kruis en Kroon
[17] daarom is het dat zij die blinden voortdurend in haar ban tracht te houden, en juist die blin­den zullen de Heer der Heerlijk­heid aan het kruis slaan!
Hoofdstuk 200: Verdere profetische onthullingen van het Jezuskind: Jezus' dood; Zijn Leer der Verzoening; Opstanding, en Ontsluiting der levenspoort voor allen. Een wenk voor wereldse mensen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[17] Als ze zich straks verzadigd zullen hebben aan dat getroost en die aangaperij van de Romeinse, dan zullen ze ons heus wel weer gezelschap komen houden!'
Hoofdstuk 198: Bezorgdheid van Maria en van Eudokia om de herrezen Tullia. Een profetisch beeld van de Mariaverering van Rome. Over de kring van echte Godsvrienden - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[13] Zijn woorden zullen niet gelijken op mensenwoorden: ze zullen vol zijn van Kracht en Le­ven. Wie die Woorden zullen aan­horen en er zich aan houden, zo­wel in gedachten als metterdaad, diegenen zullen de dood in der eeuwigheid niet smaken!
Hoofdstuk 145: Vragen van de hoofdman over de komst van de Messias. Uitleg van Jozef over Diens Wezen. Een van de onderpriesters over het einde van de heidense tempels. Levende tempels in de harten der mensen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[16] Bedenk dat alles op deze wereld dodelijk kan zijn, omdat al het aardse nu eenmaal de dood in zich draagt. Alleen de liefde niet, als je die zuiver weet te houden!
Hoofdstuk 111: Cyrenius dankt het Kindje. Zegening van het bruidspaar. Jozef nodigt tot het bruiloftsmaal. Cyrenius terug naar de stad - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[11] Probeer maar ze een paar dagen hier te houden, dan zullen Mijn broers hen wel wakker ma­ken uit hun slapen en dromen! Als ze eenmaal zien, hoe jullie zelf tot God bidt, dan zullen ze hun Ura­nus, hun Saturnus en hun Zeus heus wel opgeven!'
Hoofdstuk 83: Verblinding, ontzag en vluchtgedachten van de drie priesters. Wijze gedragsregels van het Kindje voor Jozef en voor Cyrenius - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[34] Maar dat wil nog niet zeg­gen, dat je nu helemaal alléén thuis moet blijven! Ik heb name­lijk een familielid, een huisbe­waarster, die vroom en eerlijk is. Zij zal jou wel in het oog houden, evenals mijn jongste zoon. Gods genade en Zijn Zegen zullen je dus niet alleen aan je lot over­laten!
Hoofdstuk 1: Het beroep van Jozef. Maria wordt in de Tempel verloot. Gods getuigenis over Jozef. Jozefs gebed. Maria in Jozefs gezin opgenomen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[22] Maar helemaal in mijn wo­ning zullen te zijner tijd slechts zij zijn, die Mij zuiver liefhebben!'
Hoofdstuk 219: Een opgelegd kruis is een uiting van Gods liefde voor de mensen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[12] Het dwaze melk kooksel zal de Grieken wel moeten voorstel­len. Weliswaar zullen dezen het Woord des Heren nog het zuiver­ste bewaren, maar
Hoofdstuk 238: Zinnebeeldige betekenis van deze maaltijd. Geestelijke toestanden op aarde: In het algemeen. In het jodendom. Bij de Grieks-orthodoxen. Bij de rooms-katholieken. Bij de overige christelijke sekten - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[25] Zo zal de aarde dan eeuwig voortbestaan, en eeuwig zullen haar bewoners zijn en eeuwig zal de Heer dan onder hen verblijf houden: een vader, Die voor al­tijd bij Zijn Kinderen blijven zal!
Hoofdstuk 239: De laatste, goede vis verzinnebeeldt de liefde des Heren en Zijn grote genade. ..in deze laatste tijd. Ook wie en wat de zón bewoont heeft de uiteindelijke bestemming van Kinderen Gods. Een kudde onder een goede herder - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[20] Van nu af wil Ik voor ieder­een slapen in Mijn oerwezen, maar zij, die tot Mij zullen komen met een liefde als die van jullie; zij zullen Mij voor zichzelf voor eeu­wig wakker houden!
Hoofdstuk 263: Salome draagt huis en hof in uitstekende toestand aan Jozef over . Jozef in verlegenheid. Deemoed en liefde van Salome. Een heerlijk getuigenis over de Heer. Een woord van de Heer over de liefde - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[6] Voorwaar , voorwaar Ik zeg u: 'Diegenen, die in Mijn Leer zullen geloven als zijnde van God afkomstig, die zullen opgewekt worden op de jongste dag, de dag, waarop een ieder zijn gerechte beoordeling moet ondergaan. Maar degenen, die Mij liefhebben zoals Gij, die zullen de dood nooit behoeven te proeven! Want met de snelheid van een gedachte zullen zij uit dit lichamelijk leven worden verlicht tot een allerlichtst leven, en zij zullen bij Mij, hun Vader van eeuwigheid, komen inwonen! Ge moet dit echter als een geheim voor U houden, totdat ik zal zijn opgestaan!
Hoofdstuk 6: Antwoord van Jezus (binnen tien dagen ingekomen via dezelfde koninklijke koerier) - Jakob Lorber - Brieven van Jezus en Abgarus
...  12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37  ...