Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

16638 resultaten - Pagina 30 van 1110

...  18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43  ...
[11] Dan zullen jullie niet denken dat volgens Mijn leer ieder mens tenslotte zijn eigen god zou hebben, als hij er zich één zou voorstellen, in wie hij zon der twijfel zou moeten geloven en die hij ook boven alles zou moeten liefhebben als hij het eeuwige leven van de ziel wil bereiken, maar dan zullen jullie in jezelf het lichte bewustzijn krijgen dat de God, die Zich aan jullie heeft geopenbaard, Een en onveranderlijk Dezelfde is die Zich nog in alle tijden steeds zeer getrouw aan al die mensen heeft geopenbaard, die volkomen volgens Zijn wil hebben geleefd en gehandeld.
Hoofdstuk 157: Het onderricht van de Heer over de ene, enig ware God - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Ik zei: 'Als mens van vlees en bloed zeker langs geen andere weg, omdat er volgens de goddelijke orde eeuwig geen andere bestaat en kan bestaan. Maar Ik, die jullie hier zien en spreken, ben niet degene die jullie die raad heeft gegeven, maar in Mij woont Iemand die hoger is in alle volheid van de goddelijke liefde, wijsheid en macht, en Hij is Degene die nu zo tegen jullie heeft gesproken zoals tegen Mozes en vele andere profeten en wijzen vroeger; en dat is ook Degene in Wie alleen jullie zonder twijfel moeten geloven en Die jullie boven alles lief moeten hebben door volgens Zijn getrouw aan jullie geopenbaarde wil te handelen.
Hoofdstuk 158: De Grieken herkennen de Heer. Doel en oorzaken van ziekten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Ik zei: 'Jullie hebben helemaal waar en juist geoordeeld; zonder Mij kan niemand iets voor het heil van zijn ziel tot stand brengen; en ook al heeft hij alles volgens de hem geopenbaarde wetten als het ware op eigen wilskracht gedaan, dan moet hij toch in zichzelf bekennen dat hij een luie en trage dienaar is geweest en in al het goede dat hij heeft gedaan God alleen de eer geven, dan zal God hem ook altijd sterk en krachtig maken.
Hoofdstuk 159: Het beoefenen van de naastenliefde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[4] Wie God in al het goede de eer geeft, is Hem welgevallig en een echte knecht en dienaar naar Zijn hart. God zal degene die God in zijn hart niet verlaat, niet verlaten, maar met Zijn hand beschermen; wie echter in zijn hart God verlaat en weinig of helemaal geen acht op Hem slaat, zijn eigen heer meent te zijn en volgens zijn wereldse verstand handelt, en zichzelf ervoor laat eren en over zijn schranderheid en zijn edele daden spreekt, als hem iets gelukt is, die beloont zichzelf en heeft van God geen loon te verwachten. Doe al het goede en waarachtig, wat jullie doen in Mijn naam, dan zal Ik met jullie zijn en jullie sterk en krachtig maken!'
Hoofdstuk 159: Het beoefenen van de naastenliefde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[5] Denk je soms dat de ziel zonder hulp van haar materiële lichaam niet in staat zal zijn de streken van deze aarde te aanschouwen, vooropgesteld dat ze volgens Mijn duidelijk aan jullie getoonde orde voleindigd is en zo haar zware lichaam verlaat?
Hoofdstuk 167: De weemoed van de Romein bij het mooie uitzicht (16.4.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[4] Als het rijk Gods echter in jullie zelfgestalte krijgt en vol werkzaamheid wordt volgens Mijn aan jullie geopenbaarde wil, dan zullen jullie het ook aanschouwen en daar grote vreugde aan beleven. Maar omdat jullie je allemaal -op één na, die Ik al vaak vermaand heb en die nog geen afstand kan doen van zijn gierigheid -al volkomen in Mijn wil hebben begeven, zal Ik een al sinds lang voleindigde, zalige engelengeest hierheen roepen; dan zal hij jullie verdere toelichtingen geven over het wezen van het rijk Gods!'
Hoofdstuk 172: De Heer roept Rafaël om de betekenis en het bestaan van het rijk Gods toe te lichten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Alleen degene die zijn medemens volgens de juiste orde onderwijst, zoals Ik je heb laten zien, bouwt een huis op rotsbodem.Als er over zo'n huis stormen en overstromingen heen komen, zullen die het huis niet kunnen deren, omdat het op rots gebouwd is. En die rotsbodem ben Ik; door met Mij te beginnen zullen jullie alles uitstekend kunnen doen, zonder Mij echter niets. Onthoud dat goed, Mijn vriend!
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[15] Handel dus in alles volgens Mijn leer en volgens Mijn wil, die jullie nu goed kennen, dan zal jullie zout het onkruid tussen de tarwe op de akker des levens mettertijd steeds meer uitroeien, en daardoor zullen jullie jezelf bovenmate verheugen over de kracht en macht van Mijn waarheid onder de mensen!'
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Daarop zei een genezene: 'Daar hebben jullie volgens jullie voorstellingen en kennis werkelijk helemaal gelijk in; maar wij zijn dit in onszelf wat anders gaan zien, en ik geloof niet dat wij ons vergissen. Die man, aan wie volgens jullie opvatting God zo'n grote macht heeft verleend, waarom jullie Hem als jullie God willen loven, schijnt de Heer Zelf in Zijn huis te zijn en met Zijn macht kan Hij geheel en al beschikken zoals Hijzelf wil, en de God, die jullie ter wille van die man willen loven en prijzen, schijnt in alle volheid in Hemzelf te wonen! Want afgaande op wat wij geheel naar waarheid van Zijn twee naar Joppe uitgezonden leerlingen hebben gehoord, spreekt Hij absoluut niet op de manier zoals vroeger de verschillende profeten tot het volk hebben gesproken -want die zeiden altijd: 'Luister, volk!' of 'Luister, koning, of jij, of jij! -Zo spreekt de Heer!', en dan pas sprak de geest van de Heer uit de mond van de profeet -maar Hij zegt: 'Ikzelf zeg jullie, en Ik wil het!'
Hoofdstuk 188: De genezenen en hun schippers - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[8] Waarlijk, het strekt jullie niet erg tot eer als wij als gewezen heidenen het licht, dat tot jullie is gekomen, eerder naar volle waarheid herkennen dan jullie, die volgens jullie Schrift een voor dat licht uitverkoren volk zijn!'
Hoofdstuk 189: De genezen visser bewijst de schippers de goddelijkheid van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[14] Maar tel nu eens hoeveel joden er zijn die zich niet door de mammon van deze wereld hebben laten verleiden en verlokken! In alle steden van Galilea, Judea, Palestina, Kanaän en Samaria en nog andere landstreken zullen jullie er nog geen honderd aantreffen die van oudsher de waarheid volgens Mozes en de profeten in hun hart en in hun daden hebben nagevolgd en bewaard. Alleen in deze tijd heeft door Mijn onderricht een groter aantal zich weer opnieuw naar de oude waarheid gekeerd, en wel voornamelijk uit de klasse der armen.
Hoofdstuk 193: De oorzaken van de geestelijke superioriteit van de heidenen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[5] Ik zeg jullie: de joden hebben weliswaar de Schrift nog en houden daaruit voor het volk blinde preken vol van zelfzucht en overspelige onzuiverheid. In de Schrift staan de oude waarheden nog wel verhuld, maar ze worden niet volgens de geest van waarheid begrepen door de prediker, die geen innerlijk licht heeft, en nog minder door het volk; en zo leidt de ene blinde de andere, en als ze bij een kuil komen vallen ze er allebei in, en de een kan de ander niet helpen.
Hoofdstuk 194: In hoeverre de Joden de openbaringen opnemen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] De visser zei: 'Hoe kunnen jullie dat nog vragen? Hebben de twee leerlingen in Joppe ons niet precies verteld dat zich in het gezelschap van de Heer ook een jongeman bevindt, zichtbaar voor alle mensen, die volgens de wil van de Heer grote tekenen en wonderen doet en de mensen ook buitengewoon wijze lessen geeft?
Hoofdstuk 197: Over de aanwezigheid van de engelen bij de mensen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[4] Deze jongeman moet volgens hen een engel zijn die de Heer ten dienste staat, opdat de Schrift ook op dat punt vervuld wordt, waar staat: 'In die tijd zullen jullie zien hoe de engelen Gods uit de hemelen naar de aarde afdalen en de Heer en de mensen zullen dienen.' Kijk, mijn beste vrienden en metgezellen, dat hebben de twee leerlingen ons geheel naar waarheid verteld, en wij overtuigen ons nu geheel en al van de waarheid van wat zij ons hebben verteld!
Hoofdstuk 197: Over de aanwezigheid van de engelen bij de mensen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[9] Bovendien hebben wij van alle kanten gehoord dat allen die geprobeerd hebben de Nazarener op te sporen, er slecht vanaf zijn gekomen - en wie weet of hij, die naar men zegt een verbond heeft met alle geheime machten en krachten, niet al precies van jullie voornemen op de hoogte is en onze reis naar het kuuroord, waar hij volgens degenen die wij vandaag naar het kuuroord hebben gebracht mogelijk zou verblijven -wat misschien wel en misschien niet zo is -al helemaal verijdeld heeft; dat hebben wij in Tiberias ook al tegen jullie gezegd, en daar hebben jullie ons om uitgelachen. En nu staan we hier en kunnen niet verder!'
Hoofdstuk 198: De ondergang van de agenten van Herodes (5.6.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
...  18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43  ...