Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

16638 resultaten - Pagina 32 van 1110

...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...
[4] En als de mensen dat zonder enige -fysieke dan wel morele - dwang aannemen en ernstig volgens die leer gaan leven, dan kunnen jullie met hen ook over Mijn bijzondere tekenen en over Mijn alomtegenwoordigheid beginnen te spreken, en dat zal hen sterken in hun geloof en om daarnaar te handelen.
Hoofdstuk 68: Liefde en geduld, de twee grootste deugden van de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Maar hoe komt het toch dat jullie Joden zelf zo weinig moeite doen om die enig ware God van jullie nader te leren kennen en jullie handelingen volgens Zijn wil, die jullie toch bekend moet zijn, zodanig in te richten dat ook jullie met Hem in net zo'n verbinding komen te staan als deze zeer te vereren Galileeër, die ook een Jood is?
Hoofdstuk 81: De woorden van de buren over de macht van de Galileeër - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Als jullie daar vol geloof naar zullen handelen, zullen jullie in jezelf het eeuwige leven wekken en het dan ook voor eeuwig behouden. Want Ikzelf - hoewel Ik in jullie ogen een mensenzoon ben - ben de Weg, de Waarheid en het eeuwige Leven. Wie in Mij gelooft en volkomen volgens Mijn leer handelt, zal wat zijn ziel betreft eeuwig leven, al zou hij wat zijn lichaam betreft ook vele malen sterven.
Hoofdstuk 87: De priesters worden door hun collega's ondervraagd. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] De priester zei: 'Ik zal dat niet betwisten, en u zult nu evenals zojuist wel helemaal gelijk hebben; maar toch is het merkwaardig van jullie ene en volgens u enig ware God, dat Hij Zich maar uiterst zelden door een Jood laat vinden en zelfs gebruiken zoals nu door u!
Hoofdstuk 95: De Heer vertelt de ontwikkelingsgang van de priester - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[15] Zie wijze meester, u hebt werkelijk in alles wat u mij hebt gezegd volkomen gelijk; maar ook ik heb volgens menselijke inzichten geen ongelijk! Kunnen de arme mensen er soms iets aan doen dat ze in alle blindheid in deze wereld zijn geboren en zich geheel onder leugens en bedrog hebben moeten laten opvoeden? -Heb ik gelijk of niet?'
Hoofdstuk 99: De priester wil zijn wereldse leven rechtvaardigen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[8] Dat jullie goden en hun door mensenhanden vervaardigde afbeeldingen niets voorstellen, en de manier waarop jullie daar tegenaan kijken nog duizendmaal minder, dat is duidelijk; want wat er volgens de oude leer der overeenstemmingen nog enige innerlijke, geestelijk levende betekenis had, is al sinds heel lange tijd in de dichtste en duisterste onzin en daarmee ook in de grofste leugen veranderd.
Hoofdstuk 102: Het verzoek en de belofte van de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] (De Heer:) 'Jullie hebben Mij gevraagd een teken te doen, en daarom zal Ik er ook een voor jullie ogen doen; maar niet door het teken zullen jullie zalig worden, maar alleen door jullie geloof in Mij en het leven volgens Mijn leer!
Hoofdstuk 103: Een wonder met symbolische betekenis voor de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Als de mensen dat doen, zullen ze zodanig door Hem gewekt en gesterkt worden dat ze in Zijn naam zelftekenen zullen doen, evenals ook wij in Zijn naam al heel veel tekenen hebben gedaan, door allerlei zieken onze handen op te leggen, waardoor zij volkomen gezond zijn geworden.Voor jullie zal dat teken pas van nut worden als jullie volgens Zijn leer leven en handelen.
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Bij de rechters is het nooit: 'Wat jullie niet willen dat men jullie aandoet, doe dat ook Jullie naasten -onze medemensen dus -niet aan!', maar daar is het: 'Ik veroordeel je volgens de wet!', en daarbij is er van enige liefde en erbarmen ook niet het geringste spoor.
Hoofdstuk 107: Over de naastenliefde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Ik zei: 'Neen, helemaal niet; maar als jullie Mij in het vervolg om puur aardse dingen zouden vragen, zou dat volgens Mijn orde niet zo gerechtvaardigd, goed en waar zijn, omdat al te grote aardse voordelen steeds nadelen voor de ziel zijn.
Hoofdstuk 109: De almacht van de Heer en de beperkingen ervan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Opdat de mens die hoogste zaligheid kan bereiken, moet hij volgens zijn volkomen vrije wil en onbegrensde verstand en inzicht zichzelf richting geven en zichzelf bepalen en ontwikkelen overeenkomstig Mijn wil, die Ik hem bekend heb gemaakt -en Ik kan en mag met Mijn almacht zijn vrije wil niet aan banden leggen en hem tot handelen dwingen zoals een ander schepsel dat nog gericht is, wat jullie nu allemaal grondig en naar waarheid zullen inzien.
Hoofdstuk 109: De almacht van de Heer en de beperkingen ervan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] (De Heer:) , Als men echter zelfs met het helderste licht van de waarheid niets kan uitrichten, met welk ander middel zou men dergelijke mensen dan kunnen bekeren zonder hun vrije wil met almacht gevangen te nemen -wat niet anders kan gebeuren dan door zo'n mens zijn geheel verkeerde, boosaardige eigenliefde volkomen te ontnemen. Maar iemand die liefde te ontnemen zou hetzelfde betekenen als de gehele mens geheel en al te doden en te vernietigen. Maar dat is niet de bedoeling volgens de eeuwige en onveranderlijke orde, omdat alles, van het kleinste tot het grootste -of het volgens jullie menselijke verstand nu goed of slecht is -evenmin vernietigd kan worden als God, de oereeuwige kracht en macht, en Zijn liefde en wijsheid Zelf, van waaruit alles zijn bestaan heeft.
Hoofdstuk 111: Waarom uiterlijke vormen vernietigd dienen te worden - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] De oude zei daarop, dat de besnijdenis voor de geboren joden alleen van waarde was, als ze zich precies aan Gods geboden hielden. Voor de heidenen was het volgens hem voldoende voor God, als ze afstand deden van hun afgoden, zonder twijfel in de enig ware God zouden geloven, Zijn tien geboden houden, Hem boven alles liefhebben en hun medemensen als zichzelf God zou van de heidenen geen andere offers verlangen dan dat van de ware liefde in hun hart.
Hoofdstuk 123: Het geloof en het vertrouwen van de waard - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Maar omdat jullie al geruime tijd in de ene, enig ware God van de joden geloven, Hem loven, eren en prijzen en ook volgens Zijn geboden leven en handelen, zal God jullie huishouden zeker al verschillende keren duidelijk zichtbaar hebben gezegend en jullie geloof daardoor zeker beloond hebben?'
Hoofdstuk 123: Het geloof en het vertrouwen van de waard - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Ik ben dus de Heer en Meester Zelf en geen dienaar; maar toch ben Ik nu in deze wereld om alle mensen die een goede gezindheid en wil hebben, met Mijn liefde, wijsheid en macht te dienen en hun het eeuwige leven te geven. Want waarlijk Ik zeg jullie: allen die in Mij geloven en geheel en al volgens Mijn leer leven en handelen, zullen de dood niet zien, voelen of smaken, maar na het afvallen van hun lichaam zullen ze in één ogenblik veranderd worden en bij Mij in het paradijs zijn, en aan hun zaligheid zal nooit meer een einde komen.
Hoofdstuk 125: De Heer getuigt over Zichzelf - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...