Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1562 resultaten - Pagina 32 van 105

...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...
[6] De man uit Opper-Egypte zei: 'Ik zei jullie dit juist, omdat ik de volslagen nietigheid van jullie macht en de volledige waarheid van de mijne, die voor duizendmaal duizend soldaten niet zou beven, maar al te duidelijk en te goed ken! Ik zei jullie alleen maar de waarheid. Waarom willen jullie die tot jullie heil, waar nog steeds een mogelijkheid voor bestaat, niet horen? Omdat jullie geen kinderen van God meer zijn, maar kinderen van jullie hoogst eigen duivel! Daarom ergert je nu wat ik jullie gezegd heb, en daarom willen jullie Gods heilige man ook doden! Geloof maar, maar dat ik werkelijk niet bang ben voor jullie van kwaadheid gloeiende gezichten; een teken dat ik zal doen zal jullie meteen de reden daarvan duidelijk maken! Zien jullie daar hoog in de lucht die reuzenadelaars rondzweven?'
Hoofdstuk 145: De man uit Opper-Egypte onthult de gedachten van de Farizeeën - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[11] Kijk eens hoe ontzettend blind, dom en onnozel jullie zijn en daardoor ook uiterst boos en wraakzuchtig! Een echt wijs man is dat nooit; hij zal de dwazen hun slechte streken wel ten strengste verbieden en hen pas door een gericht tuchtigen, wanneer zij al zo verstokt, boos en kwaadaardig zijn geworden dat er geen kans op verbetering bestaat, zoals bij Jullie, dienaren van de tempel, volledig het geval is. Wat zou mij kunnen gebeuren als Ik jullie door deze dieren, die mij volkomen gehoorzamen, liet verscheuren? Ik zeg je: niet het geringste!
Hoofdstuk 145: De man uit Opper-Egypte onthult de gedachten van de Farizeeën - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[7] Kijk daar tussen middernacht en morgen bevindt zich die sterk vooruitstekende rots, waarvan de vernietiging niemand enige schade zal berokkenen, omdat hij voor de bezitters van die berg met zijn bossen toch meer nadeel dan voordeel heeft. Ik wil, -en zie, de rots bestaat niet meer! Zijn hele massa bevindt zich nu al ongeveer duizend dagreizen hier vandaan in de diepte van een grote zee!'
Hoofdstuk 150: Het innerlijke wezen val1 de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[2] De beloofde, ware Messias is echter in de persoon van de door jullie zo gehate Galileeër tot jullie gekomen en Hij wil bij jullie een geestelijk rijk op aarde stichten en jullie het verloren paradijs geven, dat bestaat uit de bij jullie totaal verloren gegane kennis van de enige, ware God en Zijn wil, wat oneindig veel hoger staat dan alle rijken en schatten der aarde; maar, dat willen jullie niet, en jullie achtervolgen de Heiligste van alle heiligheid in God en willen Hem zelfs vangen en doden.
Hoofdstuk 151: De goddelijke leiding van de mensen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[11] Waaruit bestaat die dan, en hoe kan de mens die bereiken?
Hoofdstuk 155: De drie graden van innerlijke levensvervolmaking - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[12] Die bestaat daaruit, dat de volmaakte mens, goed wetend dat hij nu als een machtig heer van de hele natuur zonder zonde kan doen wat hij maar wil, toch zijn wilskracht en macht deemoedig en zachtmoedig in toom houdt, en bij alles wat hij doet en laat uit pure liefde tot God wacht tot hij rechtstreeks van God daarvoor een opdracht krijgt, -wat juist voor de volmaakte heer van de natuur ook nog een heel moeilijke opgave is, omdat hij in zijn volkomen wijsheid altijd beseft dat hij volgens de in hem zelf wonende wil uit God alleen maar juist kan handelen.
Hoofdstuk 155: De drie graden van innerlijke levensvervolmaking - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[13] Maar een nog dieper gaande geest beseft ook dat tussen de speciale wil van God in hem en de meest vrije en eindeloos algemene wil in God nog een groot onderscheid bestaat, waardoor hij zijn speciale wil helemaal ondergeschikt maakt aan de algemene goddelijke wil en alleen maar uit eigen kracht iets doet, wanneer hij direct door de enige, eigen wil in God opdracht daartoe krijgt. Wie dat doet, heeft in zichzelf de meest innerlijke en allerhoogste levensvervolmaking bereikt, dat is de levensvervolmaking in de derde graad.
Hoofdstuk 155: De drie graden van innerlijke levensvervolmaking - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[4] De mens kan zich op de wereld weliswaar helemaal van de wereld terugtrekken, zoals de kluizenaars van de KarmeI en Sion, die geen vrouw aankijken en wier schamele voeding bestaat uit wortels en allerlei bessen, wilde honing en johannesbrood. Ook castreren zij zich zelfs terwille van het rijk Gods, omdat zij dan niet in verzoeking kunnen raken, een gebod van Mozes te overtreden. Daarom hebben ze geen bezit, geen ouders, geen vrouwen en kinderen, zelfs geen mannelijkheid. Ze bewonen wilde bergravijnen om niet geprikkeld te worden door de schoonheid van weelderige aardse velden; ze spreken niet met elkaar, om te voorkomen dat iemand iets zegt wat hem of zijn buren zou kunnen ergeren.
Hoofdstuk 156: Over het klooster - en kluizenaarsleven. Het doel van verleidingen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[11] Zelfs als jullie in een stad komen waar merendeels heidenen wonen en men zou jullie daar in een heidens huis gastvrij opnemen, dan moet je daar ook blijven en eten wat men op tafel zet! Want wat de mond ingaat, verontreinigt de mens niet, maar wat de mond uitgaat dat verontreinigt de mens, -zoals Ik jullie al op de Olijfberg duidelijk heb laten zien waaruit dat bestaat, wat de mond uitgaat en de mensen verontreinigt. (Luc. 10,8)
Hoofdstuk 166: Het uitzenden van de zeventig arbeiders als boden van de Heiland (Ev.Lucas, Hfdst.10) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[19] Waar Mijn leer en Mijn wil voor de mensen van deze aarde echter uit bestaat, dat hebben jullie reeds ten dele gehoord, en pas in Rome zullen jullie van de Romein al het overige vernemen. Wanneer jullie in alles goed onderricht zullen zijn, dan kunnen ook jullie de mensen onderrichten, die jullie zullen vragen wat voor geloof jullie hebben en volgens welke leer jullie leven, en waarom.
Hoofdstuk 169: De vermanende woorden van de Heer aan de noordse jeugd Over de engelen. Hemel en hel Het wezen van het innerlijke geestesoog - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[3] Ik zei: 'Zie en begrijp! Dat de voorste karavaan uit louter wereldse en op winst beluste kooplieden bestaat, dat zullen jullie hopelijk wel reeds lang beseffen; want een koopman uit Damascus is geen haar beter dan een dief en een straatrover. Deze kooplieden zijn heel hoffelijk en beleefd tegen de koper, opdat deze maar zo veel mogelijk voor veel geld van hen koopt. Zijn de waren eenmaal verkocht dan zouden zij, als zij niet bang waren voor de wereldse wetten, de koper het liefst vermoorden, hem de verkochte waar afnemen en hem bovendien beroven van zijn overige geld en bezittingen. Maar ondanks zulk innerlijk overleggen en streven zijn zij voor de wereld geziene en hooggewaardeerde mensen, en hun medemensen kunnen zich nooit diep genoeg voor hen buigen.
Hoofdstuk 170: De handelskaravaan uit Damascus - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[3] Zulke dingen gebeuren heel vaak, en de mensen komen daardoor gemakkelijk tot het geloof dat er helemaal geen God bestaat of dat God Zich helemaal niet om de mensen bekommert. En voor mij ligt daar een van de voornaamste redenen van het verval van het geloof. Want ieder mens heeft een natuurlijk rechtsgevoel dat heel nauw verbonden is met het geloof in een goede en zeer rechtvaardige God. Als dit gevoel te vaak en meestal op een ten hemel schreiende wijze gekwetst wordt, dan wordt gaandeweg ook het geloof gekwetst en aangetast, en dan verzinkt de mensheid langzaam maar zeker steeds meer in de nacht van het ongeloof en het bijgeloof en begint in haar nood overal hulp en troost te zoeken waar haar ook maar hulp geboden wordt, en zij gaat op die manier over tot afgoderij of stoïcisme.
Hoofdstuk 173: Over de schijnbaar onrechtvaardige leiding van de mensen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[11] Maar Ik zeg jullie dat het werkelijk binnen korte tijd gebeuren zal en dan na ongeveer negentienhonderd jaar opnieuw geheel en al; want als de mens volledige wilsvrijheid gelaten zal worden, dan bestaat er in Mijn raadsbesluit geen ander middel om van tijd tot tijd met vrucht de menselijke traagheid te lijf te gaan dan alleen maar dit ene, want die traagheid is de wortel van alle zonden en ondeugden! -Hebben jullie dat allemaal goed begrepen?
Hoofdstuk 174: Uitleg van Jesaja 2, 6 -22. De genade-openbaringen van het nieuwe licht - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[2] Ik ging naar hen toe en zei: 'Luister, in Mijn rijk bestaat helemaal geen rangorde, daar geldt alleen maar: wie zichzelf verhoogt zal vernederd worden; wie zich zelf echter heel bescheiden opstelt, zal verhoogd worden!
Hoofdstuk 177: De zucht naar aanzien. Hoogmoed en deemoed - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
[4] Nikodemus vervolgde: 'En waaruit bestaat dan eigenlijk het onrecht dat jullie hier in deze plaats is aangedaan?'
Hoofdstuk 178: De Heer beslecht de strijd tussen de Damasceners en de waarden van Emmaüs - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 7)
...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...