Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

12361 resultaten - Pagina 32 van 825

...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...
[23] Ja, zoals ik gezegd heb, is het gemakkelijk om de dienst van een broeder, de weldaad van een broeder, duizendvoudig te vergelden als het erop aan zou komen, - niet slechts twee of drievoudig. Zelfs als iemand mij het leven gered zou hebben, doordat hij mij behendig van een rotswand losrukte toen deze al begon te bewegen en het volgende ogenblik op mijn hoofd neer zou storten, zodat ik onder de grote last van het rotsgesteente getroffen en verbrijzeld zou worden, kan ik immers nog voor hem sterven en hem mijn leven lang op handen dragen!
Hoofdstuk 25: Satans macht en Gods almacht. Henochs woorden op de sabbat - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[70] Dat is de voorgeschreven grootste spijspot in de heilige hut van de heerlijke Purista. Als de vruchten daarin geheel gaar gekookt worden, zal de hoge heilige gast dan ook komen en zal Zelf aan de heilige kindertafel met Zijn kinderen een nieuwe maaltijd houden, een maal van de eeuwige liefde, genade en erbarming, ja een maaltijd tot het eeuwige leven!
Hoofdstuk 25: Satans macht en Gods almacht. Henochs woorden op de sabbat - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Als je dus de liefde niet hebt, waar moet dan jouw leven vandaan komen?
Hoofdstuk 34: Waarheid zonder liefde deugt niet voor het leven. Liefde en leven. De missie van de vrouw - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Toen zij ongeveer de halve afstand afgelegd hadden begon Hored pas hij te komen van zijn overweldigende gelukzaligheid en sprakeloosheid, en haalde diep adem voor een ernstig en groot woord in deze nieuwe toestand. Maar Abedam zei tegen hem: 'Mijn geliefde Hored, laat je tong nu met rust; hoe zeer je ook in staat bent je tong in volledige overeenstemming met je hart te brengen, toch kun je er wat Mij betreft volkomen zeker van zijn, dat alleen de taal van je hart Mij veel liever en aangenamer is, dan wanneer zij door de natuurlijke ruwheid van de tong veel van haar levende lieflijkheid verliest, ook al doet dat geen afbreuk aan de waarheid. Zie, alles waar je ook maar naar kijkt, predikt je voortdurend de eeuwige waarheid; maar alleen de liefde is het meest innerlijke, onzichtbare leven van de wezens!
Hoofdstuk 39: Het sabbatmaal op de morgenhoogte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Diegene van jullie, kinderen, die voortdurend zal roepen: `Heer, Heer, God van alle gerechtigheid, God van genade, God van liefde en alle erbarmen!', die zal Ik weliswaar niet verwerpen en Ik zal hem het leven laten, - maar het zal zeer moeilijk voor hem zijn ooit hier aan te komen in het oord van het volkomen zalige vrije leven.
Hoofdstuk 46: Hoe men moet bidden. Het wezen van God en van het leven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[9] Wie zich dus niet volkomen tot de Vader wendt, waarlijk, die zal ook niet tot de Vader komen; wie echter niet tot de Vader komen zal, zal weinig leven in zich ervaren! Want er is een eindeloos verschil tussen leven en leven!
Hoofdstuk 46: Hoe men moet bidden. Het wezen van God en van het leven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Wanneer echter aan dit aardse leven toch al heel spoedig een eind zal kinnen, dan zal Hij al lang van tevoren gezorgd hebben voor de nieuwe verhoudingen waarin wij zullen komen.
Hoofdstuk 62: Sehels verheerlijking en zijn heerlijke diep wijze woorden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Vertel Me, als Ik je niet zou willen helpen, wie zou jullie dan wel kunnen helpen om vanuit de dood tot het leven te komen?!
Hoofdstuk 69: Hoe de aan Purhal gerichte berisping op de aanwezigen werkt. Abedam beurt de bang geworden gemoederen weer op - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[24] Jullie zijn al hoogst zwak geworden, ofschoon al jullie oorspronkelijke leraren nog in leven zijn; hoe zal het hierna dan wel diegenen vergaan die over jullie huidige bestaan zelfs in de blindste strijd terecht zullen komen?!
Hoofdstuk 74: Hoe belangrijk het is, dat de geest in het menselijke hart Gods leer bevestigt - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] De woorden die uit Mijn mond komen zijn dodelijk voor diegenen, die nu meer vanuit de geest van de slang leven.
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Zie, de Heer van hemel en aarde, de almachtige God van eeuwigheid tot eeuwigheid, komt en zal komen met vele van Zijn heiligen om met Zijn licht een gericht te houden over al wat leugen is, en om te straffen alle goddelozen die in de leugen leven vanwege hun goddeloze werken en goddeloze levenswandel, waardoor zij goddeloos geweest zijn; ook vanwege de hardheid en de vele laster die zulke goddeloze zondaars tegen Hem hebben geuit!
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Horadal, neem dat ter harte, als je als overwinnaar tot het ware leven wilt komen!
Hoofdstuk 105: De woorden van Adam over het wezen van de satan en de liefde voor vrouwen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] En zo zal het voor dit meisje niet nodig zijn weer ter wereld te komen, maar een andere maagd zal daarom met een geheel gelijke geest tot leven gebracht worden.
Hoofdstuk 123: Het wonder van de menswording van de oneindige God. Maria als Pura, wat de geest betreft - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Zie, lieve Henoch, dat is Mijn opvatting; maar laat Mij nu ook de jouwe weten, om zo tot een gezamenlijk oordeel te komen, want alleen daardoor kunnen we tot de juiste daad worden aangezet en zo tot leven komen! Maar alleen als je het wilt! Amen.'
Hoofdstuk 151: De hoge wijsheid van de vreemdeling. De bestemming van de mens tot geestelijke zelfstandigheid. Het blinde geloof en het geloven op gezag maken onvrij. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] O jullie lauwen, houd je nu bezig met het leven! Wat hebben jullie dan honderd en nog eens honderd jaar gedaan, dat je net zo weinig van Jehova geweten hebt als nu, ja - nog veel minder!? Want nu weten jullie toch hoe het met Jehova is gesteld; maar destijds wisten jullie helemaal niets en zagen jullie er altijd tegenop iets naders over Hem te weten te komen, omdat schijn je liever was dan waarheid! Waarom zijn jullie vandaag, en nog nooit eerder, hierheen gekomen?
Hoofdstuk 161: Henochs aanmaning om ijverig naar de waarheid te zoeken en God te leren kennen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45  ...