Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

944 resultaten - Pagina 33 van 63

...  21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46  ...
[16] En nu die komeet aan het uitspansel: dat is niets anders dan een nieuw geschapen wereld in wording!
Hoofdstuk 224: Over het wezen en de mystieke betekenis van kometen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[14] Maar ik weet nu ook, dat die Heer van het onmetelijk heel­al niet steeds maar wonderen wenst te doen; tegen Zijn Eigen eeuwige wonderorde in omdat voor ons, geschapen wezens, daaruit altijd een veroordeling voortvloeit!
Hoofdstuk 231: Cyrenius blijft toch nog een dag langer te gast. Zijn dankbaarheid, zijn geschenk, zijn afscheidsrede - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[22] Hij, die U en mij geschapen heeft, Hij staat hier voor mij en zegent mij met Zijn almachtige hand!
Hoofdstuk 246: Cyrenius vraagt om de zegen van het Kindje en krijgt een goddelijk antwoord. Nobel afscheidsgebed van Cyrenius. Het Kindje zegent hen die afscheid nemen en stelt hen gerust met de woorden: Waar uw hart is, daar is ook uw schat! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[3] Luister nu, wat Ik je hierop ten antwoord geef: geen mens - van welk geloof hij ook mag zijn - kan zeggen, dat hij nooit een vermaning heeft gekregen, hetzij in woorden, in een leer, of door verschillende beproevingen in het leven. Ieder mens afzonderlijk wordt er door Mij opmerkzaam op gemaakt, dat hij niet alleen voor deze wereld geschapen is, maar dat er een ander, eeuwig leven op dit korte aardse leven volgt en alleen een zalige eeuwigheid de ziel tot werkelijk voordeel kan strekken!
Hoofdstuk 7: Nawoord - Antonie Grossheim - Antonie Grossheim: De zeven woorden van Jezus Christus aan het kruis
[13] Want kijk om je heen, en je zult gadeslaan hoe de wereld vorderingen maakt op het gebied van de wereldse wetenschappen, kunsten en nieuwe ontdekkingen, want de mensen onderzoeken de meest geheime krachten van de natuur, en Ik laat het toe dat al Mijn werken aan hen onderworpen zijn, omdat Ik immers alles prachtig en tot nut van Mijn kinderen heb geschapen. Alleen, voor welk doel worden al hun wetenschappen gebruikt? Toch maar alleen om zich te verrijken met wereldse schatten of om hun hoogmoed en hun overmoed bot te vieren. Daarbij vergeten de welgestelden helemaal hun arme broeders, die steeds dieper afglijden in allerlei nood en ellende en in hun geweeklaag om hulp en erbarming tot Mij roepen.
Hoofdstuk 6: Uitleg van de kruiswoorden - Antonie Grossheim - Antonie Grossheim: De zeven woorden van Jezus Christus aan het kruis
[24] Maar dan laat God het niet bij die naar Hem zoekende eigenliefde blijven, wanneer die hulp en redding wenst. Vanuit dat punt doet Hij dan onze liefde breder worden, zodat deze langzaam maar zeker niet slechts de directe naasten omvat, maar uiteindelijk alle wezens, die door onze hemelse Vader geschapen zijn.
Hoofdstuk 15: Gelovig commentaar - Jakob Lorber - Brieven van Jezus en Abgarus
[2] Wat er later met de 'verdoemden' ná het 'terugbrengen van alle dingen' zal gebeuren, is niemand toegestaan te weten. Dat weet ook geen engel, zelfs de hoogste voor het licht geschapen geest niet. Alleen de Godheid van de Eeuwige Vader in Haar heiligheid voorziet de lotgevallen van alle schepselen door alle eeuwigheden der eeuwigheden -en iedereen die overeenkom­stig de heilige wil van God in deze uiterst geheimzinnige zaak verlicht wordt, ziet dat pas in komende tijden.
Hoofdstuk 15: Een vraag over de verre toekomst - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[2] 'Met alles wat Ik heb geschapen, kon Ik toch onmogelijk meer dan één doel voor ogen hebben. Daar Ikzelf echter het eeuwige leven ben, kan Ik toch nooit wezens hebben gescha­pen voor de eeuwige dood! Een zogenaamde straf kan daarom slechts een middel zijn om het éne fundamentele hoofddoel te b~reiken, maar kan nooit tegelijkertijd een als het ware vijandig daar tegenover staand doel hebben. Daarom kan er nooit sprake zijn van een 'eeuwige straf'!
Hoofdstuk 14: 'Eeuwige straf' en 'eeuwige verdoemenis' ­bestaan die? - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[19] 'Waar zijn jullie toch, jullie mooie sterren, waar ik zoveel van hield? Schamen jullie je soms voor mij, dat jullie je lieflij­ke aangezicht voor mij verbergen? 0, schaam je niet voor mij! Jullie wacht immers hetzelfde lot dat mij nu getroffen heeft. ook jullie zullen sterven, zoals ik nu gestorven ben! Maar koester daarom geen wrok tegenover de zwakke Schepper, zoals ik gedaan heb. Want kijk, hij was beslist van goede wil, maar had te weinig wijsheid en kracht, en daarom zijn al zijn werken zo broos en vergankelijk. Hij zou er weliswaar beter aan gedaan hebben als hij nooit iets had geschapen waarvoor hij zich tegenover ons, zijn wijze schepselen, alleen maar moet schamen; want in een onvolmaakt werk zie je niet de hand van een volmaakte meester! Laten we dus geen wrok meer koeste­ren tegen die arme stakker van een Schepper, die er op de duur nog moeite mee zal hebben om bij de totale vergankelijkheid van al zijn werken zichzelf in stand te houden.
Hoofdstuk 3: Een geleerde neemt afscheid van deze wereld - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[13] O vreselijke dood, grootste schande voor de verheven men­selijke geest, die zulke prachtige dingen heeft geschapen en ontdekkingen heeft gedaan, die hem tot grote eer strekken! Deze geest moet nu sterven, de grootste schande is zijn loon: de dood, de eeuwige vernietiging!
Hoofdstuk 3: Een geleerde neemt afscheid van deze wereld - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[28] En Abedam vroeg haar wederom: 'Maar luister, jij reine, tedere, mooie Purista, - Adam is toch ook maar een mens en hij heeft naar men zegt toch ook de meer dan heilige, meest liefdevolle, hemelse Vader gezien en gesproken, nadat hij geschapen was!
Hoofdstuk 18: Uranion vraagt naar de naam van de machtige wonderman. Purista's schrandere antwoorden op de vragen van de niet herkende Heer - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] En Purista: 'Je bent weliswaar buitengewoon machtig, maar of je ook een mens en dan nog wel onze aartsvader Adam, zomaar geschapen hebt, dat zou ik wel willen betwijfelen, - tenzij de meer dan heilige, liefdevolle, hemelse Vader het zo gewild heeft!
Hoofdstuk 19: Abedams belangrijke vraag aan Purista - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] De Heer God Jehova Zebaoth, die hemel en aarde heeft geschapen en alles wat zich in, op en boven de hemelen en in de aarde, op en boven de aarde bevindt, ja alles wat er leeft en streeft en in, op en boven de aarde en in alle wateren zich beweegt en evenzo alles wat de eeuwige, oneindige ruimten vult! Hij - de meer dan heilige, liefdevolle, hemelse Vader - is als een mens zoals wij vanaf Zijn oneindige hoogte naar de alleronderste, duistere aarde neergedaald tot ons armzalige mensenkinderen!
Hoofdstuk 21: Uranion prijst de heilige Vader. Het antwoord van de Heer: woordeloze, stille boetvaardigheid is de meest welgevallige lof voor God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Heeft deze meer dan heilige, liefdevolle, almachtige Vader jullie niet, zoals ons, geschapen?! Waar zijn jullie dan nu om Hem te loven? - Of houdt een grote, gepaste eerbied jullie uit bescheidenheid daarvan terug?
Hoofdstuk 21: Uranion prijst de heilige Vader. Het antwoord van de Heer: woordeloze, stille boetvaardigheid is de meest welgevallige lof voor God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Je kunt Mij niet als God, maar slechts als Mens liefhebben; want welk eindig mens zou de oneindige God kunnen verdragen, wie het eindeloze vuur van de goddelijke liefde en welke eindige, geschapen geest verdraagt de eindeloze volheid van de goddelijke wijsheid?
Hoofdstuk 24: Henochs vrees om te spreken is uit valse deemoed geboren. Men kan God slechts als Mens liefhebben - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46  ...