Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1796 resultaten - Pagina 35 van 120

...  23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48  ...
[10] Maar in het begin moeten jullie, aangezien jullie als eersten vanuit Mij met de ware liefde zijn vervuld, ook alleen met die liefde beginnen te werken! Want als iemand, die graag een goede vrouw zou willen nemen, naar de hand van een jonge vrouw dingt, en naar haar ouders toegaat om zijn wens uit te spreken, maar daarbij zowel de jonge vrouw als haar ouders niets van liefde laat blijken, maar alleen direct naar de omvang en waarde van haar schatten informeert -zal die ooit de liefde van de jonge vrouwen haar ouders voor zich winnen? Ik denk dat hij het gewenste doel maar moeilijk zal bereiken. Want wie de liefde niet heeft, zal waarschijnlijk ook geen wederliefde vinden. Wie echter met alle liefde wederliefde zoekt, zal die ook vinden; en als hij die heeft gevonden, moet hij zich er niet van afkeren, als ze hem met alle vreugde metterdaad tegemoet komt.
Hoofdstuk 84: Het belang van de liefde (7.11.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Toen ze de eetzaal binnenkwamen, maakten ze direct een diepe buiging voor de commandant en zeiden (de priesters); 'Vergeef ons, hoge gebieder in naam van de grote en machtige keizer door de almacht van de goden en hun voornaamste dienaren onder de mensen, die zij door hun onzichtbaar werkzame wil hebben uitverkoren en aangesteld! Als u ook voor ons een nieuw gebod hebt vanuit de grote keizer en godenstad Rome, wees dan zo genadig het ons bekend te maken op de manier en het tijdstip, waarop u dat het meest geschikt acht, opdat wij ons daarnaar kunnen richten! ,
Hoofdstuk 85: De heidense priesters verdedigen hun gedrag in de stormnacht - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] Daarop zei de commandant: 'Je hebt nu wel heel goed gesproken, en jouw woorden waren heel verstandig; maar voor mij hebben ze toch maar een heel geringe waarde, omdat de inhoud ervan en de waarheid in jouzelf ver uit elkaar liggen. Want kijk, ten eerste heb jijzelf geen vonkje geloof en vertrouwen in de goden, wat ik jou evenals al je collega's vanuit mijn ervaring overduidelijk zou kunnen bewijzen -en omdat jijzelf geen enkel geloof in een god hebt, is ten tweede jouw betoog voor mij niets anders dan een zinloos pronken met woorden zonder enige waarde.
Hoofdstuk 86: De commandant onderricht de priesters over de nutteloosheid van de afgodendienst - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Wat voor nut zou het hebben voor de mens om in zichzelf te zeggen en te belijden: Heer, Heer, God van hemel en aarde, ik geloof zonder twijfel dat U de, enige, eeuwige enige ware, alwijze en almachtige Schepper van alle materiële en geestelijke werelden bent, en dat alles wat leeft, denkt en wil alleen vanuit U leeft, denkt en wil!'
Hoofdstuk 90: Hoe ware leerlingen van de Heer zich dienen De Heer in Afek - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Ik ben door God de Vader vanuit de hemelen gezonden, en de Vader, die Mij gezonden heeft, is de eeuwige liefde, en Mijn hart is haar troon; zij is in Mij en Ik in haar. In Mij woont derhalve ook alle macht, kracht en heerschappij over alles in de hemel en op aarde; Ik ben het Leven, het Licht, de Weg en de eeuwige Waarheid Zelf.
Hoofdstuk 93: De gedachten van de waard over de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Ik zeg je: niet degene die zegt: 'Heer, Heer, waar bent U? Als ik als Uw schepsel U zoek en vanuit de duistere diepte van mijn levensnacht tot U roep, waarom laat U zich niet vinden, en waarom antwoordt U mij niet en zegt: 'Hier ben Ik!'?', zal God de Heer vinden en bij Hem komen, maar alleen degene die God zoekt op de manier die Ik je nu heb getoond.
Hoofdstuk 97: Het juiste zoeken van God - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Als je eenmaal zover bent opgegroeid dat je de dag van de nacht en rood van groen kunt onderscheiden, wordt er door de ouders ijverig begonnen met de opvoeding, die geen kind voor zichzelf kan bepalen.
Hoofdstuk 99: De priester wil zijn wereldse leven rechtvaardigen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Hij wil zodoende alleen dat dit woord van leven, dat door Hem vanuit de hemelen naar deze wereld is gebracht, aan alle mensen verkondigd wordt en dat zij het levende geloof in Hem verkrijgen door overeenkomstig dat woord te handelen.
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[14] Wat is deze aarde anders dan het woord en de wil van de Heer vanuit Zijn liefde en wijsheid? Wat zijn de maan, de zon en alle talloze sterren met alles wat ze dragen en bevatten, terwijl het -zoals wij met zekerheid weten ook hemellichamen zijn waarvan de meeste, die wij met onze ogen kunnen zien, onvergelijkelijk veel groter zijn dan deze aarde, die ons draagt en voedt?
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Kijk, deze gehele grote en mooie wereldse natuur is daarom voor de mens uiterst noodzakelijk voor de ontwikkeling van zichzelf; want zonder die natuur zou het er met zijn denken, voelen en beleven heel mager uitzien en zou hij zich niet ver boven het rijk der dieren verheffen! Maar omdat de aarde zo buitengewoon veelvoudig met allerlei schepselen toegerust is, moet de mens die nu eenmaal met een verwonderd welgevallen gaan beschouwen, en vanuit dat beschouwen en vergelijken van de verschillende dingen in alle rijken der natuur van deze aarde en zo ook van het steeds wisselen van dag en nacht en de verschillende jaargetijden en ook van de sterren aan de hemel komt de mens noodgedwongen tot steeds dieper nadenken en begint hij daardoor ook de fundamentele oorzaak van al het bestaan van zo talloos vele dingen te zoeken en na te vorsen. En als de mens door die eigen werkzaamheid eenmaal zo ver is gekomen, dan kom Ik ook hem tegemoet en openbaar Ik Mij steeds meer en steeds duidelijker aan hem.
Hoofdstuk 101: De bedenkingen van de commandant over de schoonheden van de natuur (11.12.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Maar omdat je al gelooft dat Ik door Mijn woord en Mijn wil een tafel met rein voedsel en reine drank vanuit de hemelen kan laten dekken en klaarzetten, kun je aan de tafel hiernaast gaan zitten, dan zal gebeuren zoals je gelooft!
Hoofdstuk 105: Het wonderbaarlijke ochtendmaal - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] In zo'n wereld kunnen er dan ook geen andere wegen zijn dan die, welke een ziel vanuit haar liefde, wil en fantasie voor zichzelf gebaand heeft.
Hoofdstuk 113: Hoe moeilijk het is voor verdwaalde zielen aan gene zijde om te keren - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Maar als men in dit geval heel machtige engelengeesten vanuit de hemelen zichtbaar naar zulke mensen toe zou zenden, die hen hun onrecht duidelijk zouden aantonen en hun zending ook door grote tekenen zouden bevestigen, dan zou het toch heel vreemd moeten lopen als ze niet in zichzelf zouden keren en zich bekeerden!'
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] In de toekomst zal Ik tot aan het einde van de wereld Mijn boden vanuit de hemelen zenden, opdat Mijn woord niet vernietigd zal worden en al te zeer zwart gemaakt wordt door de slechte kinderen van deze wereld; maar ook zij zullen omwille van Mijn naam min of meer vervolgd worden, tot de tijd dat Ik zal wederkomen als een bliksem, die van het oosten tot het westen alles wat er op aarde is en goede of kwade dingen doet heel helder zal verlichten.
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[14] De engel zei: 'Wat de Heer Zelfkan, kan ik ook. Uit mijzelf kan ik weliswaar even weinig als jij; maar vanuit de wil van de Heer, die mijn hele wezen vervult en uitmaakt, kan ook ik alles. Maak ook jij de wil van de Heer volkomen tot de jouwe, dan zul jij ook kunnen wat ik kan!'
Hoofdstuk 116: De geestelijke omgeving van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48  ...