Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1077 resultaten - Pagina 35 van 72

...  23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48  ...
[4] In geval van nood kan het vlees van onreine dieren ook wel gegeten worden; maar het moet eerst goed schoongemaakt, met zout en goede kruiden gemarineerd, bij het vuur gedroogd en daarna samen met goede kruiden gerookt worden, om het van de onreine geesten te bevrijden.
Hoofdstuk 54: Over de gevaren bij het eten van onreine spijzen De Heer in Abila - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Het vlees van roofdieren is, ook bij alle voorzorgsmaatregelen die Ik jullie aanraadde, schadelijk voor de mensen, omdat de onreine geesten daar nooit helemaal uit verwijderd kunnen worden.
Hoofdstuk 54: Over de gevaren bij het eten van onreine spijzen De Heer in Abila - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[10] Ik zei: 'Dat kunnen jullie wel doen -maar Ik noem niet met zekerheid de tijd en het uur dat Ik naar jullie toekom; maar Ik zal toch ook naar jullie toekomen! Nu kunnen jullie weer terug naar huis gaan! Maar neem eerst bij jullie waard wat brood en wijn tot je; maar eet pas vlees van varkens als je het hebt klaargemaakt zoals Ik je heb aangeraden!'
Hoofdstuk 54: Over de gevaren bij het eten van onreine spijzen De Heer in Abila - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Toen de volken zich echter meer over de wijde aarde hadden verspreid, vergaten ze de Koning der koningen en begonnen zich van Hem af te scheiden; ook degenen die dicht bij Hem woonden trokken niet meer naar Salem. Toen verliet de Koning ook de burcht en bezocht nog maar zelden enkele patriarchen die Hem trouw waren gebleven, zoals bijvoorbeeld Abraham, Isaak en Jacob, en later alle grote en kleine profeten en nu in vlees en bloed ook jullie.
Hoofdstuk 60: Uit de tijd van de koning van Salem - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Doe vandaag in Mijn naam alleen maar zoveel als je mogelijk is, dan zal de daaropvolgende dagje wel zeggen watje voor het bereiken van een edel doel verder te doen staat! Want zie, in deze meer dan grote, voor jullie mensen bestemde wereld kan men niets zo gemakkelijk over de knie breken als een oud vermolmd stuk hout; want als dat zo zou zijn, zou Ik nooit een lichaam van vlees en bloed hebben aangenomen en zou Ik nooit als mens naar jullie mensen toe gekomen zijn om Zelf met veel moeite en heel veel geduld jullie in de dingen van Mijn rijk te onderwijzen.
Hoofdstuk 68: Liefde en geduld, de twee grootste deugden van de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Ik zei: ' Als jullie je aandeel doen, zal ook Ik het Mijne doen! Maar verlang niet teveellevensblijheid, zolang jullie nog in het vlees zijn; want daardoor verdwaalt de ziel gemakkelijk in het wereldse en materiële en vindt dan de juiste weg naar het leven heel moeilijk meer in de juiste volmaaktheid.
Hoofdstuk 69: Het middagmaal en het afscheid van de Heer De Heer in Golan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[10] O, die lange geestelijke nacht, die reeds onze aartsvaders en nu ook ons met.ijzeren boeien gevangen hield! De Heer en enig ware God zonder begin of einde, in wie alle machten en krachten verenigd zijn, zij alle eer, alle lof en alle dank, omdat Hij Zich zo diep vernederd heeft dat Hij Zichzelf in een lichaam van vlees en bloed heeft gehuld om ons uit de oude nacht van de dood te verlossen! Want iemand die over alle dingen en verschijnselen die hem omringen in de grootste dwaling en volslagen geestelijke blindheid verkeert, is er welbeschouwd uiteindelijk veel erger aan toe dan welk dier dan ook, en hij is eigenlijk zo goed als dood.
Hoofdstuk 89: De dank van de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Uw Ik is de Heer Zelf in alle volheid, en ik heb nu als oude man in U mijn heil gezien en zou nu willen zeggen: 'O Heer, Heer, laat Uw oude dienaar in vrede overgaan naar de grote wereld aan gene zijde! Want U bent de Beloofde vanuit Uzelf! Uw eeuwige geest heeft uit de mond van de profeten gesproken en Uw neerdalen voorspeld, en U, die de eeuwige Waarheid en Trouw zelfbent, hebt Uw woord gehouden en bent in een lichaam van vlees en bloed naar ons zondige mensen toegekomen om ons weer opnieuw op te richten, zowel de Joden als de heidenen, die ook kinderen van Noach zijn en eens samen met de voor-Abrahamieten één volk vormden onder de grote opperkoning en allerhoogste priester Melchizédek van Salem. Daarom zij U alleen alle eer en alle lof, o Heer, Heer, Heer!'
Hoofdstuk 57: Het getuigenis van de oudste over de Heer (21.9.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Ik zei: 'Zo'n offer heeft de ene, enig ware God niet alleen van de Joden, maar van alle mensen, schepselen en dingen waarlijk niet meer nodig. In al die offers was in de innerlijke, zuiver geestelijke betekenis alleen Ikzelf uitgebeeld en het Godsrijk, dat Ik nu niet voor vlees en bloed, maar voor de zielen en de geest van de mensen op deze aarde vestig.
Hoofdstuk 102: Het verzoek en de belofte van de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[7] Ik zei: 'Je hebt nu goed gesproken, maar jouw vlees en bloed hebben je dat niet Ingegeven, maar de geest van Mijn woord, dat jij in je gemoed hebt opgenomen. Ook jij bent nu met geestelijk vruchtbare aarde bedekt zoals ook deze heuvel en deze zeer wijde omgeving, en wat in jou woest en dor was en geen vrucht ten leven kon voortbrengen, zal overal groen beginnen te worden en een rijke verscheidenheid aan vruchten voortbrengen, die je ziel werkelijk voeden en volledig verzadigen voor haar eeuwige leven.
Hoofdstuk 103: Een wonder met symbolische betekenis voor de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Na vier lange jaren van bitter lijden gaat het beter met hem, meer doordat hij gewend raakt aan het lijden dan door de geneesmiddelen, en nu pas ziet hij in dat al zijn hevig lijden een genade van God was, waardoor hij van al zijn lichtzinnigheid in zoverre is genezen, dat hij daardoor zijn ziel toch zuiverder en God welgevalliger heeft kunnen maken; want door het lijden van het lichaam wordt de ziel van de mens deemoediger, geduldiger en ernstiger en wint zij aan kracht om de zinnelijkheid van het vlees meester te worden.'
Hoofdstuk 112: Waartoe ziektes dienen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Daaraan kun je wel zien dat Ik aan jouw wens vanaf het allereerste begin van de mensen steeds heel getrouw heb voldaan, dat Ik daar zeker nu ten zeerste aan voldoe en evenzo tot aan het einde der tijden van deze wereld aan zal voldoen; maar de wil van de mens zal nochtans steeds vrij blijven, en ieder mens zal in iedere tijd de beproeving van het lichamelijke leven moeten doormaken, zal zichzelf in alle begeerten en lusten van het vlees zoveel mogelijk moeten verloochenen en in alles deemoedig en geduldig moeten zijn, om aldus Mijn rijk in zichzelf waarlijk te behoeden en te voltooien. Want iedereen die bij Mij wil komen, zal even volkomen moeten zijn als Ikzelf; en om ervoor te zorgen dat hij dat ook kan worden, ben Ikzelf in levende lijve naar jullie in deze wereld gekomen om jullie allemaal de weg daarheen te wijzen.
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Laten jullie je dus niet verleiden en verblinden door de wereld, door haar materie en de lusten van jullie vlees, opdat niet het gericht van de wereld, haar materie en jullie vlees in jullie ontwaakt en daarmee de eigenlijke hel, die de ware, tweede dood van de ziel is.'
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[7] Dit verschijnsel verdoofde de Romeinen, en ze vroegen Mij of Ik de hemel voor hun nog te onwaardige ogen weer wilde sluiten. Ik sloot dan ook onmiddellijk hun innerlijke gezicht, en zij zagen geen engelen op lichte wolken meer; maar naast Mij zagen ze Rafaël in zijn bekende gestalte van een jongeman, gehuld in vlees en bloed.
Hoofdstuk 116: De geestelijke omgeving van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Als de vissers af en toe nog levende vissen mee naar huis brachten uit het Meer van Galilea, werden die in de vijver gedaan; maar als dat - met name 's zomers - niet gebeurde, werden de vissen meteen opengemaakt, gereinigd, goed gezouten en daarna direct boven de eigen haard te drogen gehangen, waarvoor men een zacht vuurtje maakte en dat de hele nacht liet branden. Want het beste bij dit dorp was, dat daar dichtbij een tamelijk goed onderhouden klein bos van cipressen en mirten stond, dat het dorp het nodige brandhout leverde, en zo konden de inwoners hun vissen en ook ander vlees op hun goede eigen manier drogen en voor langere tijd bewaren tot ze het gebruikten.
Hoofdstuk 124: De Heer vraagt naar de Messias (26.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48  ...