Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1077 resultaten - Pagina 37 van 72

...  25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50  ...
[2] Ik zei tegen de opperstadsrechter: 'Ga naar hem toe, geef hem een hand en begroet hem als vriend en broeder, en overtuig je ervan dat ook hij nu vlees, huid en beenderen heeft!'
Hoofdstuk 199: Over het werken van de engelen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[15] Daarop zei Ik tegen de Farizeeën: 'De opperstadsrechter heeft jullie een heel goed antwoord gegeven; want Ik, de Heer van al het leven, heb Mozes in plaats van zijn zondige vlees allang een ander lichaam verschaft, en satan zou geen macht over het lichaam van Mozes hebben gehad als Mozes vroeger in zijn vlees nooit een zonde begaan zou hebben. Maar omdat hij ook gezondigd had wat zijn vlees betreft, hoewel zijn ziel en zijn geest zuiver uit de hemelen stamden, wilde satan bezit nemen van wat bij Mozes van hem was. Daarbij won hij echter niet alleen niets, maar verloor hij wat zijn macht betreft vrijwel alles, en vanaf dat tijdstip mocht hij aan geen enkel sterfelijk mens op de hele aarde meer verschijnen, wat zijn invloed buitengewoon veel schade berokkende; want vanaf die tijd gingen veel heidenen over naar de leer van Mozes, en het grote orakel in Dodona, een zeer belangrijk werk van satan voor het verleiden van de mensen van deze aarde, werd vernietigd en mocht daarna nooit meer opnieuw opgericht worden. Ook het veel jongere orakel in Delphi verviel spoedig na de val van de stad Troje en werd later nooit meer helemaal opgericht. - Maar laten we ons nu niet verder met die dingen bezighouden; want ze hebben geen waarde voor het innerlijk van de mens!
Hoofdstuk 178: Op de berg Nebo - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[19] Het ziek worden dat tegenwoordig voorafgaat aan de lichamelijke dood van de mensen is derhalve niets anders dan het gevolg van het bijna geheel verlaten van de aloude orde, maar is tegelijk ook een beschermer van de in menig mens nog gezonde ziel; want het zorgt ervoor dat de ziel zich geleidelijk aan uit haar slechte vlees terugtrekt, zich daardoor losmaakt uit de boeien van de kwade zielensubstanties van haar lichaam en, als die te erg beginnen huis te houden, zich met hulp van haar betere geest van gene zijde nog bijtijds voor altijd uit haar lichaam verwijdert. Daarna heeft ze voor eeuwig nooit meer ook maar de geringste wens om zich ooit weer in een lichaam te begeven -behalve als ze al geheel en al boosaardig uit haar lichaam is getreden en dan, om zich bitter op het vlees te kunnen wreken, probeert binnen te dringen in het vlees van een mens die nog op aarde leeft om dat op de meest wrede en onbarmhartige wijze te martelen, wat jullie al dikwijls hebben gezien en meegemaakt bij door boze geesten bezeten mensen.
Hoofdstuk 182: De oorzaken van lichamelijke ziekten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[25] De leerlingen hielden dit voor zich, hielden zich daar ook aan bij het verbreiden van Mijn leer en hebben met name aan de Joden weinig andere dingen over Mij geopenbaard dan vooral Mijn lijden en sterven en Mijn opstanding, en dat Ik dienovereenkomstig werkelijk de Messias was. Maar zelfs over deze laatste gebeurtenissen waren ze het niet volkomen met elkaar eens. Dat blijkt al uit het feit dat na het bericht van de vrouwen over Mijn opstanding -met name dat van Magdalena -enkelen van de leerlingen geloofden, anderen weer niet en de mededeling van de vrouwen voor een sprookje hielden, tot Ik persoonlijk aan hen verscheen en nog heel wat moeite had om hen er volledig van te overtuigen dat Ik opgestaan was. Bij deze gelegenheid heb Ik de leerlingen weliswaar gezegd dat ze zich er vooral voor moesten hoeden dat ze het oneens met elkaar zouden worden; maar het ging bij en onder hen net zo als bij andere mensen: hun geest was gewillig, maar hun vlees zwak.
Hoofdstuk 188: Over valse Christussen, valse profeten en valse wonderen Wenken voor het gedrag van de leerlingen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Want wat jullie hemel noemen, is als zodanig geen hemel, maar door en door wereld, en is door Mij geschapen voor de periode waarin de mensen hun vrijheidsproef moeten doorstaan; maar wanneer jullie je eigen wereld tegelijk met je vlees afgelegd zullen hebben, zal deze uiterlijke, nu zichtbare wereld er zo goed als niet meer voor jullie zijn. Dan zullen jullie bewoners van een heel andere wereld worden, die niet Ik voor jullie vanuit Mij of vanuit jullie zelf heb geschapen, maar die voor jullie vanuit jullie zelf geschapen zal zijn, en wel voor iedereen al naargelang het soort liefde dat hij voor Mij en zijn naaste heeft -zoals jij, Mijn beste vriend en opperstadsrechter, gisteravond hier hebt gehoord uit de mond van je reeds tien jaar geleden gestorven vader, die Ik aan je heb laten verschijnen.'
Hoofdstuk 197: Over het opstijgen en neerdalen van engelen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Ik zei: 'Mijn beste vriend, dat heeft jouw vlees je niet ingegeven, maar jouw geest uit Mij van gene zijde; streef er dus naar om je ook Mijn wil eigen te maken, zoals je je de wil van de keizer eigen hebt gemaakt, dan zul je weldra en gemakkelijk steeds meer volkomen één worden met jouw geest uit Mij van gene zijde, die Mijn liefde, wijsheid en macht is, en dan zul je ook zo kunnen werken als deze engelengeest -die 'Rafaël' heet! Je hebt nu natuurlijk nog niet het flauwste idee van wat hij allemaal tot stand kan brengen; maar enkele bewijzen zullen je daar meer duidelijkheid over geven.
Hoofdstuk 200: Een bewijs van de macht van Rafaël - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Als dat gebeurd is, ziet het er met zo iemand al erg slecht uit. Weldra maken zich een aantal moeilijk of niet te genezen ziekten meester van niet alleen zijn lichaam, maar ook van zijn ziel; en door het feit dat die in zichzelf erg verzwakt en traag gemaakt is, kan ze niet verhinderen dat ze steeds meer in haar zinnelijke en lijdende vlees overgaat.
Hoofdstuk 209: Het voedingsproces in het menselijke lichaam - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Waar dergelijke vissen echter niet te krijgen zijn, is tarwe en gerstebrood op zichzelf de meest gezonde voeding voor de mens, evenals de melk van gezonde koeien, geiten en schapen. Onder de peulvruchten nemen linzen de eerste plaats in, en ook zoals bij het bereiden van brij de grote Perzische maïskorrels. Alleen het vlees van enkele kippen en duiven, dan van een gezond en rein rund alsook van geiten en schapen, in volkomen bloedeloze toestand, kan gebraden of gekookt gegeten worden; gebraden verdient echter de voorkeur boven gekookt.
Hoofdstuk 210: De belangrijkste voedingsmiddelen voor de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Op grond van wat Ik je nu heb gezegd kun je met weinig moeite zelf oordelen, dat het voor Mij in de grond van de zaak een en hetzelfde is om door Mijn wil een akker van de ene of andere soort graan te voorzien,jouw graanschuren met al rijp graan te vullen of een klaargemaakt brood voor jou en ieder ander neer te zetten en het ook te vermeerderen, als dat nodig zou zijn. En zo is het ook met allerlei vlees; want als Ik levende dieren kan scheppen, zal het ook wel niet onmogelijk voor Mij zijn hun vlees te scheppen, het tevens klaar te maken en het in toebereide staat naar behoefte te vermeerderen.'.
Hoofdstuk 210: De belangrijkste voedingsmiddelen voor de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Ik weet wel, o Heer en Meester, dat ik hiermee iets heel doms en belachelijks naar voren heb gebracht -maar wat heeft het voor zin dat U die dingen in Uw bergrede hebt gezegd, als ik ze niet in de ware geestelijke betekenis heb kunnen begrijpen, evenals ik Uw prediking in Kapernaüm niet goed heb begrepen, waarin U uitdrukkelijk hebt bevolen Uw vlees te eten en Uw bloed te drinken, omdat men anders niet het eeuwige leven zou kunnen ontvangen en Uw rijk binnengaan?
Hoofdstuk 214: De beelden van het uitrukken van de ogen, het afhakken van de handen en van het eten en drinken van het vlees en bloed van de Heer (20.5.1864) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Ik zei tegen Simon Juda:'Nu heb je volkomen goed en juist geoordeeld; maar je zult tevens hebben gemerkt dat jouw vlees je dat oordeel niet heeft ingegeven, maar alleen Mijn geest in jou! Daarom moet ook jij proberen je wereldse verstand en wereldse wil volkomen kwijt te raken, dan zal het hemelse begrip van de geest en de kracht van het hemelse willen je volkomen eigen worden!
Hoofdstuk 214: De beelden van het uitrukken van de ogen, het afhakken van de handen en van het eten en drinken van het vlees en bloed van de Heer (20.5.1864) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] Maar tegelijkertijd onthulde Melchizédek dat de steden Sodom en Gomorra zouden vergaan, en verder voorspelde Hij hem dat Hijzelf uiteindelijk als mens in een lichaam van vlees en bloed uit zijn stam zou voortkomen om alle mensen waarachtig gelukkig te maken.
Hoofdstuk 217: De verklaring van de gelijkenis van de onrechtvaardige rentmeester en van het koninklijke gastmaal - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Wie door het ware woord niet vrij wordt, zal door een teken nog minder vrij worden. Weliswaar hebben tekenen beslist iets goeds wanneer ze door U gedaan worden, aangezien U als enige het best in staat bent te bepalen waar het nodig is een teken te doen en van welke aard het moet zijn; maar wij, Uw leerlingen, zullen dat nooit geheel en al kunnen, zolang onze zielen met dit vlees omhuld zijn. Ik ben daarom van mening dat het beter is om alleen bij het woord te blijven, dat door zijn waarheidsgehalte vanzelf krachtig wordt en geen bijkomende bekrachtiging nodig heeft, zoals dat aan de hand van onze rekenkunde overduidelijk begrijpelijk gemaakt kan worden.
Hoofdstuk 220: Over het doen van wonderen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[17] De waard zei: 'Ik heb ook vlees en vis; als jullie daar iets van willen eten kan ik het wel laten klaarmaken, want de meisjes die voor de keuken zorgen zijn nog niet gaan slapen.'
Hoofdstuk 229: Over het vliegen van de mensen De Heer in het dal van de Jordaan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[18] Ik zei tegen de waard: 'Omdat je een Griek bent, is jouw vlees voor ons joden niet geschikt, want wij eten geen vlees van varkens en ezels, en jouw vissen uit de Jordaan zijn al bijna vijf dagen oud en dood, en zulke vissen eten wij ook niet. Breng ons dus maar een behoorlijke wijn en brood!'
Hoofdstuk 229: Over het vliegen van de mensen De Heer in het dal van de Jordaan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50  ...