Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

16638 resultaten - Pagina 38 van 1110

...  26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51  ...
[10] Hoeveel hebben jullie aan ieder gegeven? Kan hij daar volgens de wil van de allerhoogste Heer wel mee verzadigd worden?'
Hoofdstuk 104: De wonderbaarlijke spijziging van het volk. Horadals woorden van dank en liefde. Liefhebben betekent leven in de geest - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Volgens dat getuigenis zijn jullie ;ellen dienaren van het vlees geworden en zoals het vlees de uit mijzelf voortgesproten Kaïn verleid heeft, zo heeft het Kaik jullie allen verleid.
Hoofdstuk 105: De woorden van Adam over het wezen van de satan en de liefde voor vrouwen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] De slang heeft jullie dochters getooid met de mooiste vleselijke vormen en niemand kan die weerstaan; daarom hebben jullie in strijd met iedere goddelijke orde, de veelwijverij ingevoerd, terwijl toch volgens de goddelijke orde ik als één man en Eva als één vrouw zijn ontstaan door de oneindige liefdeskracht van Degene die nog in ons midden vertoeft en je zo-even driemaal ,Ie liefde aanbevolen heeft, omdat alle vleselijke liefde moet overgaan in het leven van de ziel, vervolgens al het leven van de ziel in de geest en dan het verenigde liefdesleven uit het vlees zowel als uit de ziel in de geest - vanuit de geest in e god over moet gaan!
Hoofdstuk 105: De woorden van Adam over het wezen van de satan en de liefde voor vrouwen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Ofschoon ik daarmee in het geheel niet de veelwijverij in wil voeren, en bij jullie al helemaal niet, ga er desondanks heen en herroep wat je gezegd hebt aan deze kinderen uit de laagte; alleen kun je eraan toevoegen, dat zij hun kinderen daarom niet tot veelwijverij op moeten voeden, maar zoals Mijn ware orde dat volgens jouw woorden vereist! Amen.'
Hoofdstuk 106: Een uitzondering op de toelating van veelwijverij - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Maar onze grootvader Seth heeft ons opgedragen jullie te zeggen dat jullie iedereen die hier wordt verzadigd, er altijd aan moeten herinneren God dankbaar te zijn volgens Zijn wil. Amen.'
Hoofdstuk 119: De volle voorraadkamers als vrucht van Seths vertrouwen. Het gesprek tussen de huisbewaarder en de spijzendragers over de Heer. De Heer maakt Zich bekend. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] Alleen de liefde is een maatstaf voor Mijn goddelijkheid, en met geen enkele andere maatstaf ben Ik te meten; want Ik ben waarachtig een oneindige God. Maar Mijn ruimtelijke oneindigheid is slechts een door de tijd bepaald verschijnsel, - in de geest echter is dat slechts de volkomenheid van de macht van Mijn wil en van Mijn liefde en wijsheid; maar de gestalte van Mijn wezen is precies dezelfde als volgens welke jullie allen gemaakt zijn tot Mijn wezenlijke evenbeelden!
Hoofdstuk 138: De Heer komt de mens eeuwig naderbij. De tegenstelling tussen de oneindig-heid van God en de eindige, begrensde gedaante van de Heer in Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Alleen de reden waarom ik volgens jullie die stellingen naar voren heb gebracht, is in het geheel niet juist. Want als het zo was als jullie dachten, dan had ik stellig nooit een woord tot jullie gericht; maar om een heel andere reden heb ik zo tegen jullie gesproken, opdat jullie reeds lang slapende geest gewekt zou worden! Nu is jullie geest gewekt en zodoende hebben jullie mij ook de gewenste oplossing gebracht en mijn ziel verheugt zich daarover!
Hoofdstuk 163: De uiteenzetting tussen het viertal twijfelaars en Henoch - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Dat ik echter in het geheel geen leugenaar, maar een ware broeder volgens de goddelijke orde wilde zijn, mogen jullie uit wat volgt inzien:
Hoofdstuk 163: De uiteenzetting tussen het viertal twijfelaars en Henoch - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Wat een oneindige kloof tussen mij en jullie! Jullie, geboren uit Gods eeuwige licht en voor eeuwig tot leven gewekt door Zijn oneindige vaderliefde, - ik, een kind van het gebroed uit het slijk van de aarde, een zoon van de slang, zoals vader Kaïn dat was!
Hoofdstuk 185: Lamech erkent en prijst Gods vaderlijke liefde en goedheid. Hoe het berouw en de liefde van de bekeerde het vuil van de zonde in puur goud veranderen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Nadat de boden naar alle kanten waren uitgegaan om arbeiders te werven, en het volgens de hedendaagse tijdrekening reeds rond vijf uur 's middags was geworden, wendde Kisehel zich tot Lamech en zei:
Hoofdstuk 188: Kisehel onderwijst Lamech in het verwerken van gouderts. Thubalkaïn wordt een ambt aangeboden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Geloof nu ons - of deze Naëhme! Jullie zal geschieden volgens je geloof! Nu staan voor jullie de poorten van het leven en van de dood in gelijke mate open: Blijven wij bij jullie, dan blijft ook het leven bij jullie; maar blijft deze Naëhme bij jullie, dan is de eeuwige dood jullie onvermijdelijke deel!
Hoofdstuk 200: De ontmaskering van de valse Naëhme - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Zie, dat heeft de heilige, meest liefdevolle Vader vanmorgen vroeg tegen mij gezegd. En zo daalde ik voor de eerste maal af en sta nu voor jullie volgens de wil van de lieve, goede, heilige Vader.
Hoofdstuk 218: De vreemde spreker maakt zich als de hogepriester Henoch bekend. Lamechs vurige liefde tot de Heer - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] Toen hij verschillende pogingen deed, de heilige plaat op te tillen om hem volgens de wil van de Heer naar de eetzaal te dragen, opdat Hij Zijn adem erover zou doen gaan, en hij – Lamech namelijk - hem dan naar de tempel zou dragen, en hij ondanks alle pogingen toch niet in staat was iets te bereiken, begon hij er ernstig over na te denken, en het schoot hem te binnen dat hij eens van Kisehel, van Henoch of van de Heer Zelf had vernomen: 'Zonder Mij zijn jullie tot niets in staat, maar met Mij werkelijk tot alles!'
Hoofdstuk 234: Lamechs vergeefse poging om de voor hem te zware heilige tafel te dragen. 'Zonder Mij zijn jullie tot niets in staat, maar met Mij werkelijk tot alles!' - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Ik, jullie aller nog levende aardse vader, heb dat zeker tot jullie grote vreugde meegedeeld; bereid mij daarom nu ook de reeds zo menige dag en nacht verbeide vreugde, en deel mij mee wat ik jullie heb gevraagd, - echter alleen volgens de wil van de heilige Vader! Amen.'
Hoofdstuk 277: De begroeting van de teruggekeerden door Adam en de stamvaderen. Adams vloed van vragen aan Henoch. Henoch maant tot geduld. Pura's en Naëhme's ontmoeting met de vreemde man uit de middag - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[25] Maar omdat de man dat om goede redenen niet heeft gedaan en jullie alleen maar van de heuvel heeft weggestuurd, is hij volgens jullie zonder meer een schandelijk mens! O, dat vind ik zeer aards!
Hoofdstuk 3: De verblufte mannen. Het gepraat van de nieuwsgierige vrouwen. De goede mening van de zuster van Aora. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51  ...