Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

1367 resultaten - Pagina 38 van 92

...  26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51  ...
[11] Hij wil zodoende alleen dat dit woord van leven, dat door Hem vanuit de hemelen naar deze wereld is gebracht, aan alle mensen verkondigd wordt en dat zij het levende geloof in Hem verkrijgen door overeenkomstig dat woord te handelen.
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[8] Als jullie je zodoende Mijn wil, die jullie nu kennen, volledig eigen gemaakt hebben en daardoor ook sterk zijn geworden in het levende geloof in Mij, zal ook de hele schepping jullie onderdanig zijn, net zoals aan Mijzelf, en zullen jullie nooit meer een overtreding kunnen begaan en kunnen zondigen tegen Mijn eeuwige orde, die de grondslag van al het ontstaan, zijn en bestaan is. Daaruit zal dan ook het ware en uiterst zalige eeuwige leven van jullie ziel bestaan, en waar Ik zal zijn, zullen ook jullie als Mijn geliefde kinderen bij Mij zijn en werken zoals Ik.
Hoofdstuk 109: De almacht van de Heer en de beperkingen ervan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Daarmee wil Ik echter helemaal niet gezegd hebben dat jullie in lichamelijke nood Mij niet om hulp zouden mogen bidden.Ja, Ik zeg jullie bovendien nog dat jullie, als jullie je naasten uit liefde voor Mij en in Mijn naam lichamelijke weldaden bewijzen, daarvoor tot heil van jullie ziel zeer rijkelijk met geestelijke goederen beloond zullen worden, en dat jullie, als jullie door de werken der liefde in het levende geloof in Mij zullen blijven, van Mij de kracht zullen ontvangen om door het opleggen van jullie handen de zieken te genezen en degenen die door boze geesten bezeten worden, waar er met name in deze tijd erg veel van zijn, van zulke kwellingen te bevrijden.
Hoofdstuk 109: De almacht van de Heer en de beperkingen ervan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] Kijk, met deze heuvel en met de tamelijk uitgestrekte omgeving ervan en dus ook met deze boom is het precies zo gesteld als met jullie kennis van de ene, enig ware God! Zonder het ware, innerlijke kennen van de ene, enig ware en levende God is voor de mens alles dood en woest en dor en moet dat ook zijn; hij verdort en kwijnt weg omdat hij geen voedsel voor zijn ziel en geest kan vinden, omdat de storm van zijn wereldse gezindheid de voedende en leven brengende aarde, die Gods levende woord is, van hem heeft weggespoeld. Zo is ook deze boom en al het gras eromheen verdord en hij kan niet uit zichzelf tot leven komen, omdat er geen aarde aanwezig is, maar hij kan dat alleen door Gods macht, die nieuwe aarde kan scheppen, die alles bevat wat voor het leven van planten nodig is. En zo wil Ik dat deze hele streek en in de eerste plaats deze heuvel, ongeveer twee ellen hoog met vruchtbare aarde wordt bedekt! -Het geschiede!'
Hoofdstuk 103: Een wonder met symbolische betekenis voor de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Daaraan kun je wel zien dat Ik aan jouw wens vanaf het allereerste begin van de mensen steeds heel getrouw heb voldaan, dat Ik daar zeker nu ten zeerste aan voldoe en evenzo tot aan het einde der tijden van deze wereld aan zal voldoen; maar de wil van de mens zal nochtans steeds vrij blijven, en ieder mens zal in iedere tijd de beproeving van het lichamelijke leven moeten doormaken, zal zichzelf in alle begeerten en lusten van het vlees zoveel mogelijk moeten verloochenen en in alles deemoedig en geduldig moeten zijn, om aldus Mijn rijk in zichzelf waarlijk te behoeden en te voltooien. Want iedereen die bij Mij wil komen, zal even volkomen moeten zijn als Ikzelf; en om ervoor te zorgen dat hij dat ook kan worden, ben Ikzelf in levende lijve naar jullie in deze wereld gekomen om jullie allemaal de weg daarheen te wijzen.
Hoofdstuk 115: Een voorspelling van de Heer over de Laatste Tijd - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Als de vissers af en toe nog levende vissen mee naar huis brachten uit het Meer van Galilea, werden die in de vijver gedaan; maar als dat - met name 's zomers - niet gebeurde, werden de vissen meteen opengemaakt, gereinigd, goed gezouten en daarna direct boven de eigen haard te drogen gehangen, waarvoor men een zacht vuurtje maakte en dat de hele nacht liet branden. Want het beste bij dit dorp was, dat daar dichtbij een tamelijk goed onderhouden klein bos van cipressen en mirten stond, dat het dorp het nodige brandhout leverde, en zo konden de inwoners hun vissen en ook ander vlees op hun goede eigen manier drogen en voor langere tijd bewaren tot ze het gebruikten.
Hoofdstuk 124: De Heer vraagt naar de Messias (26.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Wij waren heidenen en zijn U, de ene en enig ware God, in de boeken en geschriften van de Joden gaan zoeken, en we ontdekten al gauw dat alleen de God van de Joden de enig levende ware kan zijn.
Hoofdstuk 127: De geestelijke alomtegenwoordigheid van de Heer en de leiding van Zijn genade - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[18] Laat die zegen echter daaruit bestaan, dat jullie degenen die zijn gaan geloven de handen opleggen en in jullie vaste vertrouwen op Mij en in jullie levende geloof in Mij tegen hen zeggen: 'God de Heer, die in de mensenzoon Jezus naar ons toe is gekomen en door de macht van Zijn woord en wil betuigde dat Hij de beloofde Messias is, zij met jullie, en door Hem zij de vrede met de mensen op aarde die in Hem geloven, Zijn geboden houden en van goede wil zijn!'
Hoofdstuk 128: Over het verbreiden van de leer van de Heer en over het zegenen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] Ik zei: 'Daar zal jullie levende geloof in Mij jullie voor beschermen; en als jullie je geloof in Mij door werken van ware naastenliefde zullen bewijzen, zullen jullie je er ook geheel en al van bewust worden dat Ik werkelijk de beloofde Messias ben, en jullie zullen dan bij de profeten nalezen en alles door Mij vervuld en in Mij alles bevestigd zien wat er in de Schrift over Mij geschreven staat.'
Hoofdstuk 139: De vraag naar de naaste - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[25] De waard zei: 'Dat U in mijn huishouding van alles op de hoogte bent, heb ik al afgeleid uit het feit dat U direct toen U mijn huis binnenkwam van de ziekte van mijn Zoon wist; en zo is het ook met de bron en de stenen vijver, die zeer zeker een grote hoeveelheid vis zou kunnen bevatten. Maar waar moet ik de vissen vandaan halen om in de vijver te zetten? In alle richtingen is het te ver om levende en volkomen gezonde, verse vissen hierheen te halen en ze in de vijver te doen om ze verder te kweken. Omdat dat duidelijk vergeefse moeite zou zijn, is mijn vijver dan ook de hele tijd zonder vis gebleven - en om begrijpelijke redenen mijn provisiekamer dus ook!'
Hoofdstuk 143: De Heer in de arme herberg van de basaltstad - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Want wie door de bazuin gewekt wordt, wordt niet ten dode opgewekt, maar ten leven; wie echter het geschal van de bazuin niet wil horen zal ook niet opgewekt worden, maar in de nacht van zijn graf en in gevangenschap van de zee blijven tot de tijd dat deze hele aarde door het vuur wordt opgelost. Want evenals ten tijde van Noach zullen ze huwen en ten huwelijk wor den gegeven en zich niet bekommeren om de stem van Mijn gewekten. De eerstgenoemden zal Ik dan echter in één ogenblik van de aarde wegrukken en de laatstgenoemden met al hun lievelingen prijsgeven aan het allesvernietigende vuur, aan het ontstaan waarvan de dan levende onboetvaardige mensen zelf het allermeest zullen bijdragen.
Hoofdstuk 156: Over het Laatste Gericht - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[14] Bovendien hebt U nog buitengewone wonderen gedaan en daardoor het volk zonder enige moeite geheel en al van ons afgekeerd en onze inkomsten in die tweeënhalf jaar over het geheel met meer dan tweeduizend pond goud verminderd. En ook hebt U het volk doen geloven dat U de Zoon van de ene levende God bent, waardoor U tot onze grote ergernis de oude wet van Mozes een zware slag hebt toegebracht, omdat er staat: 'Ik alleen ben jullie God en jullie Heer, in wie jullie moeten geloven, op wie jullie moeten bouwen en vertrouwen. Buiten Mij is er geen God; daarom moeten jullie ook geen andere goden naast Mij hebben!'
Hoofdstuk 166: De bevrijding en bekering van de Farizeeën, die voor door leeuwen worden bewaakt (16.4.1864) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] De vader zei: 'Nu geloof je het wel, omdat ik gedwongen ben zo aanjou te verschijnen door de macht van Hem die bij jou is, en je ziet mij nu omdat Hij jouw innerlijke gezicht heeft geopend; waarom heb je je nog levende moeder en je drie zusters niet geloofd, die mij kort na mijn heengaan hebben gezien en gesproken? Daarbij heb ik hun in korte bewoordingen onthuld dat het leven van de ziel na de dood van het lichaam er heel anders uitziet dan het oordeel dat de mensen er in dit korte aardse leven, hoe dan ook, over hebben!
Hoofdstuk 173: Een geestverschijning - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Dat ze in een droom ook mensen kan ontmoeten, en wel enerzijds levende mensen en anderzijds mensen die al gestorven zijn, komt doordat de ziel van ieder mens in zekere zin een uiterst kleinschalige afbeelding in zich draagt van alle mensen die ooit op aarde hebben geleefd, nu leven en nog zullen leven evenals van de gehele geestenwereld, precies zoals een spiegel uiterlijke beelden in zich opneemt, zonder dat die beelden werkelijkheden zijn. Natuurlijk is een spiegel maar een heel zwakke vergelijking, omdat die op zichzelf dood is en daarom alleen dode vormen van tegenover hem staande dingen kan weergeven.
Hoofdstuk 195: De alomtegenwoordigheid van de Heer en Zijn almacht Over het wezen van de ziel en het proces van het zien - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] Ze kwamen weldra dichtbij, en onder hen herkende ik ook al gauw die vriend, die mij in de vroegere zandwoestijn die goede raad had gegeven, en hij zei tegen mij: 'Wek nu in jezelf een oprecht gevoel van liefde, medelijden, erbarmen en weldoen, dan zullen er weldra verscheidene mensen naar je toekomen die het nu nog net zo vergaat als het jou is vergaan! Deel dan je levensbrood en je levenswijn met hen, dan zullen ze spoedig daarna gelukkiger en jouw buren worden! Laat echter degenen die niets van je willen aannemen, overeenkomstig hun wil weer verder trekken en een plaats en een onderkomen zoeken, dan zal het hun verder net zo vergaan als het jou bij je zoeken is vergaan! Blijf jij echter van nu af aan steeds groeien in liefde, erbarmen en in het levende verlangen om arme blinden zoveel mogelijk goed te doen; daardoor zul je zelfsteeds maar rijker en daardoor ook gelukkiger worden!'
Hoofdstuk 175: Leiding in de wereld aan gene zijde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51  ...