Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

5699 resultaten - Pagina 5 van 380

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26  ...
[9] Abedam, zoals hij door de vaderen genoemd wordt, zei mij voorheen immers iets over een halve waarheid; - zie, zie, - daaruit begint bij mij een wonderbaarlijk licht op te gaan! Ja, ja, er kan zich waarlijk in ernst heel goed een halve waarheid voordoen!
Hoofdstuk 35: Horeds stille inkeer en zelfbeschouwing in de Adamsgrot - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Nee, nee, dat betekent met andere woorden toch immers niets anders dan een druppel water naar de zee dragen om die nog groter te maken, of op een heldere dag een pek en wasfakkel aan te steken om het licht van de zon te ondersteunen!
Hoofdstuk 64: Het visioen van Horidaël. De innerlijke, onderrichtende stem in de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Het woord uit Gods mond is immers het allerhoogste licht! Als dat in volle omvang over jou zou komen, terwijl jij niets dan pure leugen bent, wat zou dat wel niet voor gevolgen voor je hebben?!
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Zie, dat is de reden waarom wij hier zijn gekomen! - De zon gaat immers ook op en onder, waardoor op aarde dag en nacht ontstaan; maar in de zon zelf, die een veel uitgestrekter wereld is dan de aarde, is geen nacht, omdat de zon geheel en al licht is.
Hoofdstuk 146: De onbekende spreekt woorden vol diepe wijsheid over het doel van zijn komst. Henochs vermoeden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] O heilige Vader, leg het ons uit, en laat een machtig licht tot ons komen, want anders hebt U ons met deze woorden immers de onvermijdelijke eeuwige vernietiging van alle dingen en al wat is aangekondigd!'
Hoofdstuk 252: Henochs bedenkingen over de offerdood van de Heer. De grote onthulling van de Heer over het wezen van Gods liefde, leven, licht en wijsheid. Over de godmens Jezus als vleesgeworden Woord van God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Maar ik, als het vrije licht in God, zag immers duidelijk welk plan de eeuwige Oergod had opgevat en zag ook in, dat ik ondanks al mijn eeuwig ver uitgedijde macht Zijn oeroorspronkelijke macht nooit zou kunnen weerstaan; daarom sprak ik op zachtmoedige toon tegen Hem:
Hoofdstuk 273: Henoch en de zeven boden op weg naar de hoogte. Het avontuur met de draak De leugenachtige woorden van de draak over God en Zijn schepping - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Heb korte tijd geduld en de onthulling zal voor jou en jullie allen staan, lichtend als een ochtendzon! Daarom moest ik jullie immers laten roepen, opdat jullie de lichtende boodschap zullen ontvangen; heb dus maar geduld tot de Vader zal komen, zoals Hij Purista heeft beloofd en jullie geest zal het ware licht over de laagte ontvangen!
Hoofdstuk 277: De begroeting van de teruggekeerden door Adam en de stamvaderen. Adams vloed van vragen aan Henoch. Henoch maant tot geduld. Pura's en Naëhme's ontmoeting met de vreemde man uit de middag - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Hoe dat echter mogelijk is, wil Ik meteen enigszins aan jullie verduidelijken; want in de vrouw liggen immers list en verstand, een scherpe geest en slimheid steeds begraven; daarom spreekt de vrouw ook nooit openhartig en pleegt steeds haar licht en haar hart te verhullen, dus wie op het hart van de vrouw vertrouwt, bouwt op los zand.
Hoofdstuk 27: De door God gewilde beperking van de menselijke kennis. De uiteenzetting van de Heer over het mannelijke en het vrouwelijke in God en mens. De schepping van Lucifer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[17] Goed zeg Ik: maar als de zon op zichzelf geen hogere waarde heeft dan het van haar uitgaande licht, daar de zon zonder het uitgaande licht zo goed als helemaal geen zon zou zijn en ook helemaal geen waarde zou hebben, dan zal het de vrouw toch immers ook niet schaden en haar waarde niet in het minst verminderen als ze ten opzichte van de man noodzakelijkerwijze onderaan staat.
Hoofdstuk 30: De door het antwoord van de Heer verwonderde vaderen. De verdere onthullingen van de Heer over de polariteit in het wezen van de man en de vrouw. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Het pad waarlangs de Heer trok toen de naam Jehova naar de tempel werd gedragen zal zeker zeer geheiligd blijven, en wij zullen niet licht in staat zijn dit uit het innerlijke leven van het volk te verwijderen zonder daarbij hun vrije wil te beperken, waartoe wij echter nooit het recht hebben, daar de Heer dat Zelf immers ook niet doet.
Hoofdstuk 39: De intocht in Hanoch. De verering van de heilige gedenkplaatsen in Hanoch wordt tijdelijk toegelaten. De ontvangst in het paleis van Lamech. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Zie, als jij een echte wijze bent, dan zou je in het licht van je wijsheid immers spoedig inzien dat Mij, als een wijze, bekend moet zijn wat je dwars zit, zonder jouw natuurmatig gestelde menselijke vraag!
Hoofdstuk 46: De wijze woorden van de voornaamste Spreker over de innerlijke taal van de geest en de uiterlijk taal van de mond. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] Alleen het leven dat eeuwig zal voortduren is immers de hoofdzaak, echter niet alleen maar het licht van het tijdelijke leven, dat tegelijk met dat leven vergaat.
Hoofdstuk 56: Lamechs verkeerde opvatting over het hart boven de tempel en het onderricht door de Heer. Hoe en waar men God moet zoeken. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] Maar Ohlad zei tegen Danel: 'Maak je geen zorgen over zulke dwaze dingen! Het is immers de ernst die de Heer jou, evenals ook al je metgezellen nu toont; en zou de Heer jullie deze ernst niet hebben getoond, dan zou je niet waardig zijn geweest hier de machtige zegen te ontvangen waardoor jullie de volkeren zullen trekken naar het licht van het leven uit God!
Hoofdstuk 180: Alle honderd en tien gaan naar de tempel om de zegen te ontvangen. De vuurzee en Ohlads wijze woorden ter geruststelling. Het betreden van de tempel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] De zon brengt met haar licht immers ook de hele aarde tot leven, want uit haar gaan de levensgeesten over in de organische schepping van deze aarde en wekken alle dode geesten tot leven in een vrije werkzaamheid in hun organen, en jij ziet dan spoedig de aardbodem groen worden en opbloeien in allerlei lieflijke vormen, die het werk zijn van de opnieuw tot leven gewekte geesten in de organen van deze aarde!
Hoofdstuk 341: Mahal bespreekt met Waltar de reden van de onzichtbaarheid van de Heer. Mahals inzicht in zichzelf en zijn berouw. De vergevende woorden van de Heer uit de lichte wolk. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[14] Als iemand een fakkel in zijn hand houdt, zal hij toch ook wel weten waarvoor de fakkel gemaakt is. Als hij nog in het duister wandelt, wat is dan gemakkelijker dan zich van een fakkel te bedienen? Men hoeft de fakkel maar aan te steken en de duisternis zal bliksemsnel verdwijnen. Wij hebben immers de fakkel in de hand. De gegeven voorbeelden zijn de fakkel. Wat is er verder nog voor nodig om deze fakkel met een klein vonkje liefde aan te steken, zodat hij de grote, betekenisvolle wijzerplaat van de geestelijke zon weldra helder zal verlichten. Daarom zullen we voor de volgende gelegenheid ook niets anders doen dan onze goede fakkel met de scintilla amoris* (Iiefdesvonkje) aansteken en bij dit prachtige licht de grote betekenis van de dingen op de geestelijke zon beschouwen. En zo laten we het voor vandaag hierbij.
Hoofdstuk 3: De klok, een overeenstemmend beeld van de zon - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 1)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26  ...