Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

153 resultaten - Pagina 7 van 11

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11
[19] Hier kwam het Kindje Zelf toegelopen en Het zei tegen Jo­natha: 'Jonatha doe gerust wat moeder van je verlangt, eens zul je daarvoor een grotere beloning verwerven!
Hoofdstuk 251: Maria weent om de diefstal van alle kleding en linnengoed. Jonatha troost haar met een zeer edele daad. Wedijver in edel­moedigheid. Het Kindje maakt Jonatha gelukkig - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[12] 'Nu moet je ook even naar Mij luisteren; Ik heb je als een grote beloning iets te zeggen:
Hoofdstuk 268: Cornelius bevestigt de belastingvrijbrief aan Jozefs huis. Het belastingsysteem van de Romeinen. Belofte van het Kindje - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[12] Toen die herdersjongen dit van zijn baas had gehoord, waar­bij die hem ook nog een flinke beloning in het vooruitzicht stelde ingeval hij het Kind zou doden,
Hoofdstuk 282: Jozef neemt het Kind mee het land in. De kleine Jezus wordt op misdadige wijze aangevallen. De herdersjongen krijgt een verschrikkelijk loon - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[20] 'Dit heb je om die beloning gedaan! Nu, iedere arbeider is in­derdaad zijn loon waard, en. .. het loon zij naar werken!
Hoofdstuk 282: Jozef neemt het Kind mee het land in. De kleine Jezus wordt op misdadige wijze aangevallen. De herdersjongen krijgt een verschrikkelijk loon - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[11] Hebt u hem zelfs niet een flinke beloning toegezegd als hij Mij doden zou?! Hij kon dit onge­straft doen, omdat hij nog niet onder de wet stond!
Hoofdstuk 283: Jozef in de problemen. De slechte buurman van Jezus tot zwijgen gebracht. De vader van de herdersjongen smeekt het Kindje; Diens antwoord - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[46] Als beloning voor deze volledige overgave belooft de Heer in Zijn antwoord aan Zijn 'geliefde zoon en broeder', dat Hij aan hém de heiden -het volle Licht zal geven en de absolute gelukzaligheid van het Kindschap Gods! En dan onthult Christus hem de grondslag van Zijn gehele Rijk: 'Mijn Wet is niets anders dan de Liefde' ...
Hoofdstuk 15: Gelovig commentaar - Jakob Lorber - Brieven van Jezus en Abgarus
[62] Maar als ik dan weer zelf in een of ander kwaad verviel, dacht ik met wroeging in het hart, wanneer ik een andere zon­daar tegenkwam: kijk, deze man, die jij als een slechte kerel beschouwt, is in Gods ogen misschien wel veel beter dan jij. Wees, o God, mij arme zondaar genadig en barmhartig, want ik voel mij nu niet eens waardig om mijn ogen naar Uw heme­len op te slaan! -En dat, vrienden, was beslist beter gedacht en meer passend dan te denken en bij zichzelf te zeggen: Heer, ik ben een zuiver mens en heb sinds mijn kinderjaren alle wet­ten in acht genomen, en daarom verwacht ik nu ook met het volste recht de beloning die U in het vooruitzicht hebt gesteld!
Hoofdstuk 11: De verlossing van een arme man - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[18] De man volgt hen en zie, ze komen bij een boerderij aan en daar zeggen zij tegen hem: 'Kijk, hier woont een barse man, die grote kudden varkens heeft. Bij hem moet je in dienst tre­den en met alles tevreden zijn, wat hij je ook als beloning zal geven; en als hij hard en onrechtvaardig tegen je is, verdraag dan alles met geduld en verschaf je alleen recht in de genade en erbarming van de Heer.
Hoofdstuk 9: Het sterven van een minister - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[13] Maar zie, de Heer weet wat voor zware last jij te dragen had en Hij heeft groot erbarmen met je. Daarom heeft Hij ons naar je toe gestuurd, opdat je gered zult worden en niet ten onder zult gaan door de grote wereldse last die je nog met je mee hebt gebracht. Denk hierbij niet aan een gericht; want in het rijk van vrijheid van de geest bestaat er geen gericht en geen rechter, behalve de eigen vrije wil van ieder mens! Denk ook niet aan de hel. Die is nergens, behalve in ieder mens zelf, als hij die in zichzelf door het kwaad dat in hem is, zelf schept. Denk echter ook niet aan een hemel als beloning die in het vooruitzicht is gesteld voor goede werken; maar Iaat het Woord van de Heer Jezus jouw wil zijn, zoek Hem alleen! Als je Hem hebt, heb je alle hemelen en je macht is dan uit de lief­de en dat is een heel andere macht dan je gehad hebt op de wereld op grond van je wereldse wijsheid en hoge positie. Nu weet je alles; doe, wat jouw vrije wil toelaat in naam van de Heer Jezus. Amen'.
Hoofdstuk 9: Het sterven van een minister - Jakob Lorber - Over de drempel van de dood
[3] Zie, dat is toch heel redelijk deze vraag aan het eigen gevoel te stellen; en op grond van deze vraag, die weliswaar niet jij, maar Ik alleen in jou gesteld heb, zal aan jou ook geschieden wat je familie overkomen is en het is je reeds te beurt gevallen toen zij je in hun armen namen en je bent al onsterfelijk gemaakt doordat Ik je beroepen heb Mijn woord daarheen in je te dragen waarheen Mijn liefde je dat gebood; desalniettemin heb je als getrouwe overbrenger van Mijn wil aan Adam nog een beloning verdiend.
Hoofdstuk 45: De grootste beloning voor de mens: de Heer te mogen liefhebben - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] En Thubalkaïn antwoordde: 'Luister: Het eerste is, dat je in mijn plaats jouw almachtige God looft en prijst omdat Hij jou en mij zo genadig was en mij vrij heeft gemaakt door jouw woord; en vertrouw mij dan eindelijk toe wat je van me wilt, opdat ik kan doen waarvoor je mij hebt laten roepen; en heb ik je tot tevredenheid gediend, dan zul je je arbeider ook een kleine beloning niet onthouden!
Hoofdstuk 193: Thubalkaïns inzicht, berouw en de bevrijding van zijn voeten. Thubalkaïns wens en Kisehels belofte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] En Kisehel stelde Thubalkaïn de volgende vraag: 'En waaruit moet dan de kleine beloning bestaan? Zeg het ons allen; want zie, wij weten heel goed dat iedere arbeider zijn loon waard is. Zeg dus wat je bedoelt!'
Hoofdstuk 193: Thubalkaïns inzicht, berouw en de bevrijding van zijn voeten. Thubalkaïns wens en Kisehels belofte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Als zodanig zeg ik jullie: Verheug je niet zozeer over het loon en ook niet zozeer over het voleindigde werk, maar verheug je eerder over Gods grote genade en erbarming! Zie jullie gebreken, reinig jullie harten, wees ijverige uitvoerders van Gods wil, en bemin Hem boven alles en elkaar zoals ieder zijn eigen leven liefheeft, pas dan zullen jullie in zulke liefde de grote beloning vinden, die zal heten het eeuwige leven in God!
Hoofdstuk 221: Het maal in Lamechs eetzaal. De aankondiging van de voltooiing van de tempel. De afrekening van de bouwmeester. Henochs toespraak tot de werkmeesters - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Maar omdat er met deze krenking weinig of niets werd bereikt, spraken de vrouwen die niet uit `des Konings eer' afkomstig waren met de schoonheidskunstenaars of er tegen een goede beloning niet nog iets van hen te maken zou zijn.
Hoofdstuk 130: Nadere bijzonderheden over het schoonheidsinstituut voor vrouwen. Begin van de vrouwenhandel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[9] Laten wij daarom een gebod uitvaardigen als oproep aan alle hoogst geslepen schavuiten, dat ze allemaal hier bijeenkomen en laten wij de beste eruit zoeken! Hem beloven wij dan een grote beloning als hij de tien op de hoogte overtroeft, en dan kan het lukken!'
Hoofdstuk 221: Het vruchteloze beraad van de wraaklustige opperpriesters over een aanval op de hooglanders. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11