Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

283 resultaten - Pagina 6 van 19

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19
[2] "Vrienden, luister en neem goed in je op wat Ik nu over jullie woordenwisseling zal zeggen: kijk, neem eens aan dat er ergens een mens zou zijn die allerlei wijsheid en de veelvoudige werking daarvan goed begreep. In zijn omgeving waren echter mensen die allen weliswaar voortdurend naar wijsheid streefden en ook naar alle uitwerkingen daarvan, maar niet in staat waren iets zinnigs voort te brengen omdat de wortel van alle wijsheid voor hen nog geheel vreemd is en wel omdat zij hun ogen laten bedekken met allerlei takken van de wereldboom en hun oren laten dichtstoppen met gladde stenen, zodat zij dan noch tot zien noch tot horen in staat zijn.
Hoofdstuk 122: Asmahaël vertelt een gelijkenis - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 1)
[774] Thomas was, zoals we uit de werken van Lorber weten, met Andreas, de broer van Petrus, de eerste discipel die zich al in Bethabara (de plaats waar Johannes, de wegbe­reider van de Heer, doopte) bij de Heer had aangesloten. In hem leefde dus een sterke drang naar wat goddelijk rein, groot en goed was; bij het zien van het 'Lam Gods' raakte zijn ziel daarvan reeds vervuld door de machtige werking van de Geest.
Hoofdstuk 6: Opstanding: Tegenspraak in wat de evangeliën verkondigen; Maria Magdalena - de eerste bij het graf; De haast van de discipelen; 'Raak mij niet aan!'; Het omklemmen van de voeten; 'Vrede zij met u!'; Thomas; Mijn Heer en mijn God! - Jakob Lorber - Kruis en Kroon
[14] Deze heerlijke toespraak van Cyrenius tot zijn ontrouwe dienaar had een uitstekende uit­werking.
Hoofdstuk 140: Broederlijke toespraak van Cyrenius tot zijn rouwmoedige knecht en diens opname in het gezelschap. De afgunstige knechten en Cyrenius' antwoord aan hen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[18] Zij zullen dus in de loop van de nacht door menselijke hulp -waarop Ik dan een geheime in­werking zal hebben -worden op­gewekt.
Hoofdstuk 79: Weinig schade in de haven. Terug naar huis. Maria in de draag­stoel. De opzettelijke omweg - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[30] Cyrenius verwonderde zich hogelijk over deze zegenrijke uit­werking en liet terstond zichzelf ook door Jozef zegenen.
Hoofdstuk 41: Jozef voorspelt de kindermoord. Cyrenius is woedend op Hero­des. Voorspoedige zeereis naar Egypte. Jozef geeft zijn zegen aan de schippers als loon - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[7] Het water wil namelijk nog steeds niet helder worden, en zijn krankzinnig makende werking is nog onveranderd dezelfde. O Heer, ik weet dat alle goede en kwade krachten en machten aan U zijn onderworpen: op Uw wenken moeten zij wijken; ik smeek U derhalve, erbarm U genadiglijk over mij, verlos mij ten behoeve van mijn arme volk van deze plaag! Maar Uw goddelijke heilige wil geschiede!
Hoofdstuk 11: Zesde brief van Abgarus aan Jezus (tien weken later geschreven) - Jakob Lorber - Brieven van Jezus en Abgarus
[25] Wanneer er überhaupt ergens ooit een zichzelf omvattende en zichzelf bewuste kracht onder het begrip God kan bestaan, dan kan die immers alleen maar uit ons voortkomen, omdat wij de eerste wezens in de langdurige werking van de natuurkrachten zijn, waarin ongetwijfeld voor de eerste keer juist deze krachten macht en bewustzijn over zichzelf beginnen te krijgen.
Hoofdstuk 160: De vier twijfelaars uit de streek van de middag. Henochs woorden als schijnbare godsloochenaar en hun uitwerking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Eer, hoogachting, deemoed, lof, prijs, dank, liefde en aanbidding is alleen voor God bestemd; wij zijn ten opzichte van elkaar louter broeders en moeten elkaar daarom niet meer en niet minder liefhebben, dan ieder zichzelf liefheeft. Want de werking van de weegbalans, die alles ordent en in evenwicht brengt, komt tot stand doordat wij ons tegenover elkaar net zo gedragen en elkaar net zo bejegenen als ieder zich tegenover zichzelf gedraagt en zichzelf bejegent.
Hoofdstuk 201: Kisehels woorden over broederschap en het gelijke aanzien onder de mensen. Over het ware koningschap - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Het eerste gloren van de nieuwe dag was begonnen, en hierbij stak al spoedig een hevige wind op, die ondanks al zijn hevigheid toch niemand hinderde, maar bij iedereen enkel een hoogst aangename verkwikkende werking had.
Hoofdstuk 223: De hevige wind en de vlammenzee tijdens de morgen. De stem van de Heer boven de kring van vlammen. De zonsopgang en de nieuwe gast van de hoogte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Luister dus: Liefde en leven zijn één - en toch zijn het er twee: liefde is de grondslag en leven de werking. Zo zijn ook licht en wijsheid één en toch zijn het er wederom twee: het licht de oorzaak en de wijsheid de uitwerking.
Hoofdstuk 252: Henochs bedenkingen over de offerdood van de Heer. De grote onthulling van de Heer over het wezen van Gods liefde, leven, licht en wijsheid. Over de godmens Jezus als vleesgeworden Woord van God - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] Blijven jullie in deze door Mij, de Schepper, voor jullie gegeven orde, dan zal ook de hele aan jullie voorafgaande schepping jullie in de mooiste orde volgen; blijven jullie echter niet in deze orde, maar vormen en maken jullie eigenmachtig een andere, dan ben Ik als Schepper en jullie aller heilige Vader toch zonder enige schuld wanneer de hele voorafgaande schepping jullie navolgt en omslaat in de werking van het gericht dat in haar ligt, jullie vervolgens in haar greep krijgt, in haar eeuwige noodzakelijke gericht trekt en jullie tenslotte zelfs doodt.
Hoofdstuk 13: Adam vraagt om vergeving. De betekenisvolle woorden van de Heer over de mens als de blinde schepper van zijn gericht en als de sluitsteen van de schepping. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[12] Vanuit Mijn oogpunt bestaat er in het geheel geen kwaad, maar zijn er slechts verschillen in de werking van Mijn wil; en die is in de hel alsook in de hemel, in het scheppen alsook in het vernietigen even goed.
Hoofdstuk 67: De oorsprong en het wezen van het kwaad. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Wanneer dat echter gebeurt, dan heeft de mens ze in zekere zin geschapen en gevormd in zichzelf, en niet zelden ook in werking gezet vanuit en buiten zichzelf, en die gedachten bestaan dan als vrije wezens, ofschoon zij nog steeds aan de schepper gebonden zijn, dat wil zeggen aan de mens die ze heeft gedacht.
Hoofdstuk 69: Het leven van het schepsel als deel van Gods leven. De mens als gefixeerde gedachte van God. Het mysterie van de menselijke vrijheid. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Hadden wij maar de raad opgevolgd van hem die wij gegeseld en voor de stadspoort gestenigd hebben, dan stonden wij er beter voor dan we nu staan! Het ontbreekt er nu nog maar aan dat het andere deel van ons leger ook een op het onze gelijkend noodlot ervaart, dan zijn wij geheel en al buiten werking gesteld!'
Hoofdstuk 227: Het oorlogsverslag van de teruggeslagen opperpriesters. De scheuring onder de opperpriesters. Het verraad van het leger dat naar de provincies was gestuurd. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[12] Gedurende dit vuur hamerde de god ook flink, - wat natuurlijk door een verborgen wateraandrijving werd bewerkstelligd, en zo werd door dezelfde aandrijving een sterke blaasbalg in werking gesteld waardoor het kolenvuur onder de driepoot geweldig werd aangewakkerd.
Hoofdstuk 249: De metaal- of ertstempel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19